Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وارثی، مدیرکل بهزیستی استان قزوین در مراسم افتتاح مرکز توانبخشی سالمندان گفت: انجام خدمات و فعالیت‌های آموزشی و توانبخشی، توانبخشی پزشکی، اجتماعی و حرفه‌ای با هدف افزایش کیفیت زندگی سالمندان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که در این مراکز دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مراکز خدمات آموزشی مانند آموزش شیوه‌های زندگی سالم، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش‌های هنری مانند نقاشی، صنایع دستی، بافندگی، موسیقی، آموزش بهداشت و مراقبت‌های فردی و آموزش تغذیه سالم ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این مراکز علاوه بر خدمات آموزشی، خدمات توانبخشی مانند ویزیت سالمندان توسط پزشک، فیزیوتراپی یا کاردرمانی بر حسب نیاز سالمندان، خدمات مشاوره‌ای سالمند و خانواده، خدمات پرستاری، خدمات مددکاری و خدمات گفتاردرمانی بر حسب نیاز ارائه می‌شود.

وارثی افزود: از دیگر خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان از خدمات رفاهی، هنری و ورزشی مانند اردو‌های تفریحی و آموزشی، نمایش فیلم، سرگرمی‌های ذهنی کتابخوانی، شعرگویی و قصه خوانی نام برد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود و بروز مساله زیست محیطی مثل شیوع بیماری کووید ۱۹، بازتوانی یا توانبخشی از راه دور با بهره گیری و استفاده از فن آوری‌های صوتی و تصویری برای ارائه مجازی خدمات پزشکی، بهداشتی، توانبخشی و آموزشی در بستر اینترنت و بدون نیاز به حضور فیزیکی توانخواه در شرایط بحرانی، در محل ارائه خدمات انجام می‌گیرد.

شهرداری‌ها اعتبارات مناسب سازی معابر را افزایش دهند

فرماندار قزوین نیز در مراسم بهره برداری از مرکز توانبخشی سالمندان در قزوین گفت: شورای شهر و شهرداری‌ها در دوره جدید مدیریتی خود باید اعتبارات مناسب سازی معابر برای سالمندان و معلولان را افزایش دهد.

شفیعی اظهار داشت: خدمت رسانی به سالمندان در مراکز توانبخشی نباید دچار روزمرگی شود و باید هر روز با انگیزه و شوق بیشتری به این افراد خدمت رسانی کرد.

وی افزود: در جوامع مختلف زیستن بهتر جزو دیدگاه‌ها و برنامه‌های اصلی حکومتداری است و در جمهوری اسلامی ایران دستگاه بهزیستی متولی این امر است تا برای کسانی که از زیستن بهتر محروم شده اند، خدمت ارایه کند.

فرماندار قزوین خاظرنشان کرد: خدمات بهزیستی روز به روز از کیفیت بیشتری برخوردار می‌شود و امیدواریم این مهم منجر به ارائه خدمات ایده آل به جامعه هدف شود.

وی افزود: در خدمت رسانی به سالمندان و معلولان نباید درگیر چگونگی ارائه گزارش کار به مراکز بالاتر باشیم و گزارش اصلی را باید به خداوند متعال ارائه دهیم که اگر این اقدام انجام شود در چنین فضایی با شور و اشتیاق اقدام خواهید کرد.

فرماندار قزوین اظهار داشت: شورای شهر و شهردار اعتبارات خوبی را که در راستای سلامت زیستن سالمندان و مناسب سازی معابر پیش بینی کنند تا بدین وسیله مشکلات این افراد برای حضور در جامعه افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراکز توانبخشی بهزیستی قزوین سالمندان و معلولین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند