Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان از برخورد با مدیران مدارسی که از والدین مطالبه وجه کنند خبر داد و گفت: در صورت گزارش والدین با متخلفین برخورد می‌شود.

محمد دستورانی در گفت‌وئگو با خبرنگاران اظهار کرد: جز مدارس غیرانتفاعی، نمونه، شاهد و برخی مدارس خاص، هیچکدام از مدارس دولتی نباید از دانش آموزان بابت ثبت‌نام وجهی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از راه‌اندازی ستاد ثبت‌نام در آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سرپرستی این ستاد را عهده‌دار است و بر روند ثبت‌نام‌ها نظارت کامل دارند.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس حق ندارند قبل از شروع تحصیل و در حین ثبت نام مطالبه وجه کنند تصریح کرد: حتی مدارسی که براساس قوانین شهریه دریافت می‌کنند اجازه ندارند مطالبه همه شهریه را کنند و باید متناسب با توانایی خانواده‌ها شهریه را تقسیط و 15درصد آنها را زمان ثبت‌نام مطالبه کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان افزود: برخی از مدارس خاص که مجوز دریافت وجه دارند نیز باید در این شرایط کرونایی حداکثر همکاری را در دیافت شهریه با خانواده ها داشته باشند.

انتقاد از گروکشی مدارس در ایام ثبت نام و تحویل کارنامه
وی با انتقاد از آنچه گروکشی بابت دریافت وجه در مواردی همچون ثبت‌نام دانش آموزان و تحویل کارنامه دانش آموزان به خانواده ها می‌خواند گفت: بازرسی آموزش و پرورش با متخلفین برابر قوانین برخورد می‌کند.

دستورانی از پرداخت حق بیمه حوادث به عنوان تنها مورد مجاز دریافت وجه از سوی مدیران مدارس نام برد و گفت: هزینه 50 هزار تومانی سنجش سلامت و یا هزینه و بهای کتب درسی نیز به طور مستقیم از سوی اولیا پرداخت می‌شود و ارتباطی با مدارس ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: اولیا جز در سه مورد حق بیمه حوادث، هزینه سنجش سلامت و هزینه کتب درسی نباید به هیچ عنوان وجهی پرداخت کنند.

وی از تشکیل تیم‌های ارزیابی و پاسخگویی به شکایات در آموزش و پرورش استان با هدف نظارت بر فرآیند ثبت نام مدارس خبر داد و افزود: براساس قانون با مدارس و مدیران متخلف برخورد می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در پاسخ به پرسش ایسنا در ارتباط با اینکه علی رغم هشدار آموزش و پرورش مدارس هر ساله وجوهی را از خانواده ها دریافت می کنند اظهار کرد: متاسفانه مواردی از این دست وجود دارد. در استان سمنان نیز در مرکز استان موارد بیشتری وجود دارد اما در شهرستان‌ها کمتر این تخلف اتفاق می‌افتد.
وی از عدم همکاری والدین با مسوولان آموزش و پرورش به عنوان یکی از عوامل موثر بر تداوم این تخلف نام برد و خاطرنشان کرد: انتظار می رود که والدین همکاری بیشتری داشته باشند و موارد تخلف را گزارش کنند تا همکاران ما با متخلفین احتمالی برخورد کنند. متاسفانه خانواده‌ها عمدتا احتیاط می‌کنند و از گزارش تخلف امتنا می ورزند.

دستورانی با بیان اینکه تیم های ارزیاب در ایام ثبت نام به مدارس مراجعه می کنند ادامه داد: چنانچه مواردی از تخلف گزارش شود با مدیر خاطی برخورد شدید می شود در مواردی که وجه دریافتی زیاد باشد حتی ممکن است به عزل مدیر نیز بی‌انجامد.

خوداجتهادی مدیران مدارس در دریافت وجه

مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: در این شرایط دشوار اقتصادی و شیوع کروناویروس مدیران مدارس اجازه ندارند یک هزینه اضافی به خانواده ها تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه تنها در موارد خاصی دریافت وجه آن هم از راه قانونی بلامانع است افزود: در موارد خاص مدیران مدارس می توانند از طریق انجمن اولیا و...بعد از شروع سال تحصیلی در برخی هزینه‌ها، از خانواده ها دعوت و شرایط را با آنها در میان بگذارند و چنانچه تمایل داشتند یک مبلغ معقول کمک کنند.

وی با بیان اینکه برخی مدارس نظیر تیزهوشان، شاهد، غیرانتفاعی‌ها و..نیز در زمان ثبت‌نام باید 15 درصد از شهریه را دریافت و ثبت‌نام را انجام دهند افزود: چنانچه گزارش تخلفی از سوی اولیا به بازرسی و ستاد ثبت نام اعلام شود، همکاران ما مورد به مورد شکایات را بررسی و پیگیری می‌کنند.

پرداخت سرانه مدارس به مدیران

دستورانی با بیان اینکه برخی از مدیران مدارس خوداجتهادی می کنند افزود: چنانچه مستندات ارائه شود همکاران ما با مدیران در هر حوزه ای که باشند برخورد می کنند. متاسفانه بسیاری از خانواده ها در این موارد همکاری لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه امسال به اندازه کافی سرانه مدارس به مدیران مدارس پرداخت شده افزود: خوشبختانه امسال به اندازه کافی سرانه‌های آموزشی، پرورشی و بهداشتی مدارس پرداخت شده است لذا خانواده ها باید بدانند که دریافت وجه در مدارس دولتی ممنوع است و چنانچه موردی مشاهده کردند موارد را به همکاران ما گزارش دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: امسال به مدارس شبانه‌روزی، مدارس حاشیه شهر و ... سرانه آموزشی، پرورشی و بهداشتی بیشتری پرداخت شده است.
تخلفات احتمالی مدیران را به این تلفن گزارش کنید

دستورانی ادامه داد: شماره تلفن 33327267 به همین امر اختصاص یافته و خانواده ها در صورت مطالبه وجه از سوی مدیران مدارس، مراتب را در ساعت اداری گزارش دهند.

وی با بیان اینکه امسال آموزش در مدارس مجازی بوده و هزینه زیادی هم نداشته اند اضافه کرد: البته در موارد برخی مدارس مبالغی کم می آورند که در این موارد نیز از راه قانونی و با دعوت از خانواده‌ها و طرح موضوع می توانند کمک‌های داوطلبانه‌ای دریافت کنند. اگرچه امسال هم سرانه مناسبی پرداخت شد و هم آموزش مجازی بوده و مصرف آب، برق و حامل های انرژی در مدارس نیز زیاد نبوده است.

سمنان میزبان اولین رویداد قرآنی دانش آموزان در قرن جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان  همچنین از برگزاری سی‌ونهممین دوره مسابقات دانش آموزی قرآن، عترت و نماز در سمنان خبر داد و گفت: میزبانی این رویداد بزرگ که نخستین رویداد قرآنی دانش آموزی قرن است به آموزش و پرورش استان واگذار شده است.
وی از آمادی اداره کل آموزش و پرورش استان برای برپایی این رویداد مهم قرآنی خبر داد و افزود: این مسابقات مردادماه 1400 با میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آموزش و پرورش سمنان ثبت نام مدارس مدیرکل آموزش و پرورش استان خانواده ها مدیران مدارس دانش آموزان استان سمنان دریافت وجه همکاران ما ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • توزیع ۳.۸ میلیون شیر رایگان در مدارس چهارمحال و بختیاری