Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهادر اسدی در گفت و گو با همشهری آنلاین با بیان اینکه سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه (سجام) با هدف پیشگیری از وقوع جرم و جذب گزارشات مردمی راه‌اندازی شده است، افزود: عموم مردم می‌توانند برای ثبت گزارشات خود در این سامانه به نشانیSajam.scpd.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در بحث اقدامات پیشگیرانه، خودمان مسائل و مشکلات سطح جامعه را رصد و آسیب‌شناسی کرده و در این حوزه مسئول‌سازی می کنیم، ادامه داد: ما یک اصل مهم در پیشگیری از وقوع جرم را در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به عهده داریم که مسئول‌سازی اداری و ارتقای مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان با اشاره به نحوه اقدام در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان، بیان کرد: نحوه کار به این صورت است که در گام اول با استفاده از مجموعه سازمان‌های مردم نهاد، مصلحین و دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم که با این معاونت همکاری می‌کنند، موارد و مسائل را رصد می‌کنیم.

اسدی ادامه داد: در مرحله بعد مواردی را که احساس شود کاستی‌هایی وجود دارد که ممکن است سبب بروز جرائم و آسیب‌های احتمالی شود را پیگیری کرده و با مسئول‌سازی این موارد را به مدیران ادارات و دستگاه‌ها منعکس کرده و از این طریق مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه از طریق دادستان‌های محترم حوزه‌های قضایی استان هم موضوع پیشگیری از وقوع جرم را در دستور کار داریم، افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم اگر اشراف کاملی بر همه ابعاد داشته باشد می‌تواند موارد را در جلسات مختلفی که حضور دارد مطرح و منعکس کرده و از متوالیان امور فرهنگی و مسئولان اجرایی مطالبه‌گری داشته و این موضوع نتیجه پیشگیرانه خوبی به همراه دارد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان گفت: در این سامانه هویت کلیه شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده‌بانان پیشگیری و دست‌اندرکاران پیگیری گزارشات، محرمانه است.

وی با اشاره به اینکه در بحث شیوع ویروس کرونا تجربه بسیار خوبی در این زمینه داشتیم، افزود: مواردی که در حوزه‌های مختلف چون مسائل بهداشتی، احتکار و ... مردم گزارش کرده بودند از طریق دادستان پیگیری می‌شد و نتایج خوبی به دنبال داشت.

کد خبر 615594

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه با شماری از شهروندان بندرعباسی دیدار و مشکلات حقوقی آنان را پیگیری کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سیدعلی اصغر رفاهی درباره دیدار مردمی که در مسجد کوفه بندرعباس برگزار شد گفت: هدف از این دیدارها، پیگیری مشکلات و درخواست‌های قضایی مردم است.

وی گفت: امروز حدود چهل درخواست و پرونده قضایی مردم از نزدیک بررسی شد.

رفاهی افزود: درخواست‌های دریافت شده تا دو روز آینده ثبت و پیامک آن برای افراد فرستاده می‌شود.

وی گفت: نتیجه بررسی و پیگیری این درخواست‌ها نیز تا دو هفته آینده به متقاضیان اعلام می‌شود.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضائیه افزود: دیدار مردمی در سفر‌های استانی بویژه با محوریت مساجد و بقاع متبرکه، از تاکیدات رئیس قوه قضائیه است.

رفاهی افزود: در صورت نیاز، پرونده افراد متقاضی با حضور اعضای شورای عالی قضایی، معاونان قوه و یا حتی در دیدار با خود رئیس قوه قضائیه بررسی می‌شود.

انتهای پیام /864

دیگر خبرها

  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات قوه قضائیه در بندرعباس
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • دیدار مردمی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در بندرعباس
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • دیدار مردمی معاون قوه قضاییه در حرم عبدالعظیم(ع)
  • دیدار مردمی اصغر جهانگیر در حرم شاه عبدالعظیم حسنی
  • یکی از روش‌های نوین در پیشگیری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی عمومی است
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد