Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-02@02:17:28 GMT

استقرارمجددنیروهای امنیتی عراق دربغداد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۳۰۱۰

نخست‌وزیر عراق در واکنش به وقوع انفجار تروریستی در شهرک صدر، دستور استقرار مجدد نیروهای امنیتی در بغداد را صادر کرد. ناطقان: «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز سه‌شنبه پس از نشست فوق‌العاده با فرماندهان نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این کشور، دستور استقرار مجدد نیروهای امنیتی در بغداد را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دفتر الکاظمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست‌وزیر نشست فوق‌العاده را با مشارکت فرماندهان نظامی، امنیتی و اطلاعاتی به منظور بررسی انفجار تروریستی در شهرک صدر، برگزار کرد.

الکاظمی در این نشست گفت که «تروریست‌ها و خوارج زمان پس از شکست و ناکامی در نتیجه ضربات نیروهای قهرمان مسلح، به هدف قرار دادن افراد بی‌گناه متوسل شده‌اند».

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های قربانیان این جنایت، تأکید کرد که قصاص در انتظار تروریست‌هاست و در هر مخفیگاه و هر جایی که باشند آن‌ها را تحت تعقیب قرار داده و هرگز در سرزمین عراق امنیت نخواهند داشت.

طبق گزارش وبگاه «السومریه نیوز»، نخست‌وزیر عراق افزود که این جنایتکاران با تلاش‌های عاجزانه خود سعی در ایجاد هرج و مرج در کشور دارند و پس از منفجر کردن دکل‌های برق به کشتار مردم بی‌دفاع روی آورده‌اند.

الکاظمی همچنین بر ضرورت مؤاخذه هر فرمانده یا افسری که در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و به نوعی مقصر در وقوع این انفجار است، تأکید کرد و گفت که نیروهای امنیتی بایستی همیشه بیدار بوده و امنیت و سلامت شهروندان را تأمین کنند.

وی دستور استقرار مجدد نیروهای امنیتی در بغداد پایتخت عراق را با هدف تقویت توان نیروهای امنیتی برای مقابله با طرح‌های تروریستی و جنایتکارانه، صادر کرد.

دوشنبه شب (دیشب) در نتیجه وقوع انفجار تروریستی در شهرک صدر عراق دستکم ۲۹ نفر کشته و ۴۷ نفر زخمی شدند. منبع: فارس برچسب ها: استقرار مجدد ، نیروهای امنیتی ، عراق ، بغداد

منبع: ناطقان

کلیدواژه: استقرار مجدد نیروهای امنیتی عراق بغداد نیروهای امنیتی استقرار مجدد نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور، درباره آخرین اقدامات برای تامین امنیت مرزبانان، مرزها و مقرهای نظامی اظهار کرد: دستگاه های انتظامی، نظامی و امنیتی راجع به برخی از نقاطی که باید اصلاحاتی صورت بگیرد، جلسات بررسی مختلفی برگزار کردند و نسبت به تأمین امکانات بیشتر مورد نیاز پیش بینی هایی صورت گرفت از جمله اینکه ساختمان ها باید بهبود می یافتند که پیش بینی شده و به لحاظ هماهنگی هایی که باید در سطح منطقه انجام شود، اقدامات و برنامه هایی در دستور کار قرار گرفت.

وحیدی در گفتگو با شفقنا، ادامه داد: مهم ترین مشکل این است که تروریست ها از خارج مرزهای ما به کشور وارد می شوند و وقتی با نیروهای امنیتی و انتظامی برخورد می کنند بلافاصله فراری می شوند لذا در صحبت هایی که با دوستان پاکستانی داشتیم قرار شد که با هماهنگی بیشتر جلوی این کار گرفته شود.

وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به پاکستان گفت وگوهای بسیار خوبی با مسئولین مختلف امنیتی در سطوح مختلف انجام شد، نظرها یکی بود و هر یک بر ضرورت برقراری امنیت تأکید داشتند و هر دو هم نظر بودند که جریانات تروریستی که در داخل ایران و پاکستان عملیاتی را مرتکب می شوند، هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند.

وحیدی بیان کرد: توافقات بسیار خوبی هم در هماهنگی های هر چه بیشتر در برخورد با گروه های تروریستی در کنترل مرز و هم هماهنگی های اطلاعاتی بیشتر صورت گرفت که امیدواریم در عمل شاهد نتایج بسیار خوبی باشیم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901444

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد