Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، روز عرفه از اعیاد عظیم است اگر چه به اسم عید نامیده نشده و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر، و در خشمناک‌ترین اوقات خواهد بود، عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه (نهم ذی الحجه) در آنجا توقف می‌کنند و به دعا و نیایش میپردازند و پس از برگزاری نماز ظهر و عصر به مکه مکرمه باز میگردند و وجه تسمیه آنرا چنین گفته اند که جبرائیل علیه السلام هنگامی که مناسک را به ابراهیم می‌آموخت، چون به عرفه رسید به او گفت «عرفت» و او پاسخ داد آری، لذا به این نام خوانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا بخوانید:

اعمال شب و روز عرفه چیست؟

متن کامل دعای عرفه + ترجمه فارسی

آیت الله تهرانی در یکی از سخنرانی‌های خود به اهمیت روز عرفه اشاره کردند و این روز را جزو روزهای پر برکت دانستند.

تاثیر مکان و زمان بر دعای عرفه

"یکی از روزهای بسیار تاکید شده روز و شب عرفه است که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اول دعاها دعای روز عرفه است و در این جا ما دو مبحث را بیان می‌کنیم اولین موضوع بحث تاثیر زمان بر روی دعا است و خود آن زمان، در اجابت موثر است و دوم بحث تاثیر مکان بر روی دعا است ما یک عرفات داریم که در اینجا منظور مکان است (حجاج در زمین عرفات) مثل مسجد که روایت داریم که برای اجابت دعای خود وضو گرفته داخل مسجد شده و نماز بخوانید و بعضی‌ها فکر می‌کنند که این دعا همان دعای درون صحرای عرفات است، اما در اینجا بحث زمان است و مکان را مطرح نمی‌کند همچنان که امام علی (ع) می‌فرمایند: هنگام عرفه در شهرهای دیگر دور هم جمع شوید و با هم دعا بخوانید.

روایت از امام صادق (ع) داریم که اگر کسی به فرض محال در ماه مبارک رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگرفت در آینده بعید است مگر در روز عرفه و یا به عرفات رفتن که خود به روز عرفه متصل است.

روز عرفات را قدر بدانید

سه خصوصیت مهم در روز عرفه داریم یک توبه در این روز مقبول است، دو مستجاب شدن دعا ،سه پاداش عبادت در روز و شب عرفه افزودگی دارد و معادل صد و هفتاد سال عبادت است .سفارش من به شما عزیزان از آنجایی که این روز و شب بسیار فضیلت دارد تنها برای خود دعا نکنید بلکه زیاد برای غیر دعا کنید چرا که صد هزار برابر به شما عنایت می‌شود. "

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1103858 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز روز عرفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • نکته مهمی که در توقیع امام زمان (عج) به شیخ مفید اشاره شد
  • این بنر عجیب از شهرداری در مترو صدای همه تهرانی‌ها را درآورد! +تصویر
  • نبض مسکن در کلان‌شهر همسایه تهران
  • «داستان راستان» نردبانی برای خیزش‌های انقلابی بود
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • عکس| تشکر محمدحسین پویانفر از یک کاسب تهرانی
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان