Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت خارجه عراق سفر فواد حسین با هدف آماده سازی زمینه های گفت و گوی راهبردی صورت می گیرد؛ گفت و گوهایی که اکنون در آستانه دور چهارم قرار دارد.

  «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که روز دوشنبه ۲۳ جولای ۲۰۲۱ (جمعه، اول مرداد ۱۴۰۰) شروع دور چهارم گفت و  گوهای راهبردی بین آمریکا و عراق درباره نحوه خروج نیروهای واشنگتن از این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طرف آمریکایی نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا ریاست هیات مذاکراتی را بر عهده خواهد داشت.

قرار است مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و جو بایدن ۲۶ جولای (۴ مرداد۱۴۰۰) مذاکرات را آغاز کنند.

در حالی که طرف عراقی می گوید این مذاکرات با تمرکز بر خروج آمریکایی ها از عراق ادامه می یابد بیانیه کاخ سفید هدف این دیدار و گفت و گوها را «تاکید بر شراکت راهبردی» دانسته است.

نقطه ثفل و دستاویز طرف آمریکایی برای تاکید بر شراکت راهبردی با عراق آن گونه که در بیانیه کاخ سفید آمده است بر عبارت کلیدی استوار است: «تلاش های مشترک برای ضمانت شکست دائمی داعش».

شاید یکی از تازه ترین توجیه ها برای اصرار آمریکایی ها برای ماندن نیروهای بیگانه در عراق جدیدترین دستاورد داعش برای اشغالگران یعنی حمله اخیر به شهرک صدر بغداد و کشته شدن بیش از ۳۰ نفر (عمدتا زن و کودک) در بازار شلوغ «الحویلات» شرق بغداد باشد؛ رخدادی که برخی نیروهای امنیتی عراقی می گویند یک روز پیش تر درباره احتمال عملیات داعش در آن هشدار داده بودند.

روز یکشنبه در شبکه های اجتماعی با انتشار متن نامه امنیتی  هشدار داده بودند که گروه تروریستی داعش احتمالا در روزهای عید قربان به نقاط مختلفی از بغداد از جمله شهرک صدر، کاظمیه، الشعب و الشعله حمله می کند؛ امری که انتقاد برخی کاربران شبکه های اجتماعی از تدابیر دیرهنگام را با وجود علم به احتمال وقوع حملات برانگیخته است.

به این ترتیب،  گفت و گوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن احتمالا به جدولی زمانبندی شده با شرط ریشه کنی کامل داعش از عراق و سپس خروج اشغالگران از آن، منجر خواهد شد.

منابع آگاه می گویند که این گفت و گو ها و جدول زمانبندی خروج آمریکایی ها از خاک عراق، خود توجیه کننده حضور آمریکایی ها یا دستکم اعطای فرصت چند ساله به بهانه جدول زمانبندی برای خروج آنان، آن هم به صورت محدود و ادامه کار نظامیان آمریکایی در قالب ماموریت های مستشاری خواهد بود.

آمار دقیقی از تعداد نظامیان بیگانه حاضر در عراق وجود ندارد هر چند برخی رقم های اعلامی از سوی ائتلاف به ۳ هزار و ۵۰۰ تن اشاره دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها آمریکایی هستند و منابع کارشناسی عراق می گویند خروج همین تعداد نیز سال ها به طول می انجامد.

برچسب‌ها گروه تروریستی داعش واشنگتن شهرک صدر ایالات متحده آمریکا کاخ سفید عراق آنتونی بلینکن مصطفی الکاظمی بغداد فواد حسین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش واشنگتن شهرک صدر گروه تروریستی داعش واشنگتن شهرک صدر ایالات متحده آمریکا کاخ سفید عراق آنتونی بلینکن مصطفی الکاظمی بغداد فواد حسین آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۵۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نود و یکمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به ریاست استاندار یزد برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ از نظر اقدامات اتاق بازرگانی در مقایسه با سال های قبل از آن سال مطلوبی بود، اظهار کرد: انتظار داریم بعد از هر نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، گره ای از حوزه صنعت، معدن و تجارت به واسطه تصویب و پیگیری مصوبات در سطح ملی، باز شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با حضور مدیران ملی، تاکید کرد.

فاطمی با بیان اینکه اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باید با جدیت دنبال شود، تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت‌ دانشگاه های یزد در حوزه علمی و همچنین اتصال اتاق بازرگانی با بخش دانشگاهی باعث ارتقا حوزه صنعت و تولید و دانشگاه می‌شود.

استاندار یزد در ادامه عنوان کرد: در راستای بررسی مسائل حوزه صنعت از نزدیک، نشست های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل صنایع برگزار شود.

وی از «ارتقا سطح آموزش ها» به عنوان یکی از وجوه برجسته اتاق بازرگانی استان یزد در سال ۱۴۰۲ نام برد و افزود: مجموعه این اقدامات شایسته تقدیر بوده و باید تقویت شود.

فاطمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های هیات های تجاری و سفرای دیگر کشورها به منظور بهره گیری از قراردادهای بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارآفرینان و بخش خصوصی توانمند استان با محوریت اتاق بازرگانی زمینه های مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد به منظور تحقق شعار سال را دنبال کنند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228473 برچسب‌ها استان یزد اشتغالزایی و کارآفرینی اقتصاد ایران کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی

دیگر خبرها

  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • خاطره فواد ایزدی از دوران تحصیلش در آمریکا + فیلم
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • کارآفرینان با مشارکت اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه سازی کنند
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است