Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک تحقیق نشان می‎دهد افراد سیاه پوستی که با خشونت پلیس این کشور روبرو می‌شوند دچار افزایش عصبانیت و افسردگی می‎شوند.

خبرگزاری میزان - ـ«رابرت ماتلی جونیور»، از اساتید دانشگاه در آمریکا دریافته است که سلامت روانی افراد سیاه پوست ۱۸ تا ۲۹ ساله هنگامی که به دلیل نژادپرستی، در معرض خشونت پلیس آمریکا قرار می‌گیرند، دچار مشکل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «بوستون کالج»، «ماتلی»، که روابط متقابل نژادپرستی و خشونت را در میان بزرگسالان مطالعه می‌کند، می‎گوید «افراد سیاه پوست در این گروه سنی که با خشونت پلیس روبرو می‌شوند، دچار افزایش عصبانیت شده و افسردگی و حساسیت بیش از حد را تجربه می‌کنند.»

به گفته وی، «عزت نفس در میان این افراد که با خشونت پلیس روبرو می‌شوند اغلب پایین می‌آید و افکار ناخواسته گاهی بدون هشدار در سر آن‌ها فرو می‌رود؛ وقتی چیزی درباره رفتار وحشیانه پلیس را به یاد می‌آورند، ممکن است شروع به تعریق کنند یا در تنفس دچار مشکل شوند و همچنین قلب آن‌ها ممکن است شروع به تپیدن شدید کند.»

این استاد دانشگاه افزود «بسیاری از ما بدون در نظر گرفتن قومیت خود در معرض خشونت پلیس آمریکا قرار گرفته ایم اما شما ممکن است متوجه شوید که دلیل اینکه در معرض خشونت پلیس قرار می‌گیرید، رنگ پوست شما باشد.»

بیشتر بخوانید: کشتار بیشتر سیاه پوستان نسبت به سفیدپوستان از سوی پلیس آمریکا خشونت پلیس آمریکا و ادامه کشتار شهروندان سیاه پوست

وی بیش از ۳۰۰ دانشجوی سیاه پوست را در کالج سنت لوئیس که خشونت پلیس را تجربه کرده‎اند، یا شخصا شاهد خشونت پلیس بوده و یا فیلم خشونت پلیس را در رسانه‌ها مشاهده کرده‎اند، بررسی کرده است.

در هر ۳ مورد، قرار گرفتن در معرض خشونت پلیس که ناشی از نژادپرستی است واکنش‌هایی مشابه استرس پس از سانحه را ایجاد می‌کند.

«ماتلی» رابطه مثبتی بین قرار گرفتن در معرض خشونت پلیس مبتنی بر نژادپرستی و هر ۷ عامل در مقیاس علائم استرس آسیب زای نژادی پیدا کرد که تاثیر نژادپرستی را ارزیابی می‌کند.

عوامل موجود در مقیاس، که در سال ۲۰۰۷ ایجاد شده است، شامل افسردگی، عصبانیت، حساسیت بیش از حد، عزت نفس پایین، جدا شدن از زندگی، افکار سرزده و واکنش‌های جسمی مانند اختلال در تنفس است.

ین کارشناس آمریکایی در بخش دیگری اظهار داشت «خشونتی که پلیس در برابر سیاه پوستان استفاده می‌کند برای این افراد دردناک است»

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر معرض خشونت پلیس خشونت پلیس آمریکا سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»

پس از آنکه معترضان آمریکایی حامی فلسطین ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا در نیویورک را به اشغال خود درآوردند، پلیس وارد ساختمان شده و حدود ۱۰۰ معترض دانشجو را تخلیه و بازداشت کرد. این نوع اعتراضات دانشجویی که به سراسر جهان کشیده شده است، هدفش آتش‌بس در غزه و حمایت از ملت فلسطین است.

به گزارش ایسنا، پس از آن که رئیس دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا اعلام کرد دیگر راهی برای تضمین امنیت و برقراری نظم در پردیس این دانشگاه وجود ندارد، صدها تن از ماموران پلیس نیویورک برای کمک فراخوانده شدند و دانشجویان را سرکوب کردند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ساختمان «همیلتون» واقع در دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان حامی فلسطین اشغال شده بود و دانشجویان در آنجا تحصن کرده بودند که ماموران پلیس ضمن بیرون کردن دانشجویان معترض و تخلیه ساختمان، آنها را دستگیر کردند.

صحنه درگیری بین پلیس و دانشجویان معترض در ساعت ۲۱ به وقت محلی سه‌شنبه و در حالی انجام شد که ماموران با کلاه و لباس کامل ضد شورش وارد ساختمان شدند. ده‌ها تن از ماموران از پنجره ورودی ساختمان محل تجمع وارد شده و دیگر ماموران از روی خودروهای پارک شده در کنار ساختمان وارد شدند. حدود ۱۰۰ معترض دانشجو دستگیر شده و با اتوبوس از محوطه پردیس دانشگاه کلمبیا خارج شدند.

این درگیری ۱۲ ساعت پس از آن رخ داد که معترضان حامی فلسطین کمی پس از نیمه شب سه‌شنبه در ساختمان همیلتون تحصن کردند. اقدام پلیس در پنجاه و ششمین سالگرد یورش پلیس نیویورک به همین ساختمان در دوران اعتراضات علیه نژادپرستی و جنگ ویتنام انجام شده است.

مدیریت دانشگاه کلمبیا هم پس از مداخله پلیس و ورود آن به پردیس این دانشگاه، در بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم پلیس نیویورک «آخرین مرحله و آخرین گزینه» بوده است. اداره پلیس نیویورک پیشتر اعلام کرده بود افسرانش بدون درخواست مقام‌ها و مسئولان دانشگاه یا وقوع یک رویداد کاملا اضطراری وارد محوطه دانشگاه نمی‌شوند.

این خبر تکمیل می‌شود...

دیگر خبرها

  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • ۷ تاثیر شگفت انگیز و باورنکردنی سفیده و زرده تخم مرغ برای پوست و مو
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از خشونت پلیس آمریکا در اعتراضات دانشگاهی
  • واکنش در سازمان ملل به خشونت علیه دانشجویان آمریکا
  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • افزایش ایست‌های بازرسی در پی افزایش جرم و جنایت در لندن
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»