Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@21:59:24 GMT

مسلمانان نباید زیر بار استکبار جهانی بروند

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۷۹۹۷

مسلمانان نباید زیر بار استکبار جهانی بروند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید رضا موسوی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در مصلی خاتم‌الانبیای زنجان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، جوامع مسلمان را یکی از جوامع بیدار در جهان امروز دانست و گفت: همین نگاه باعث شده است تا مسلمانان در برابر زورگویی استکبار جهانی ایستادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه امروز شاهد روی دادن بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی هستیم، اظهار کرد: همین بیداری اسلامی باعث شده است که امروز دنیای اسلام در برابر دنیای استکبار ایستادگی کرده و زیر بار تصمیمات زورگویانه کشورهایی که هنوز نیت سلطه‌جویانه در سر دارند، نروند.

خطیب نماز عید سعید قربان در زنجان با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال پیاپی است که به دلیل شیوع بیماری کرونا، مسلمانان از سفر حج تمتع محروم شده‌اند، افزود: فارغ از شیوع بیماری کرونا، یکی دیگر از دلایل محرومیت مسلمانان از رفتن به حج تمتع را باید در نداشتن توانمندی لازم در نزد آل‌سعود برای برگزاری چنین مراسمی دانست.

وی آل‌سعود را یکی از کشورهای عربی وابسته به آمریکا دانست و گفت: متاسفانه برخی از کشورهای عربی بیش از حد به کشورهای غربی وابسته بوده و خود را به آن‌ها متکی کرده‌اند، این در حالی است که بر همه جهانیان مشهود است که بسیاری از جنایات رخ داده در دنیا به طور مستقیم و غیرمستقیم به آمریکا برمی‌گردد.

موسوی با بیان اینکه نمونه بارز جنایت‌هایی که آمریکا انجام می‌دهد، مربوط به منطقه خاورمیانه و به خصوص در کشورهای عراق، یمن، سوریه و ... است، عنوان کرد: جنگ‌هایی که در این کشورها رخ داده و امروز شاهد تداوم آن هستیم، بدون شک دست آمریکا به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با حمایت برخی از کشورهای عربی و وابسته در آن دخیل بوده است.

امام جمعه موقت زنجان با یادآوری اینکه امروز ملت مسلمان در برابر جنایت‌هایی که توسط استکبار جهانی انجام می‌شود، آگاه و بیدار شده و زیر بار این زورگویی‌ها نمی‌رود، یادآور شد: نمونه بارز این بیداری را می‌توان در مردم مسلمان یمن به عینه مشاهده کرد که علی‌رغم فشارهای چند ساله آل‌سعود، زیر بار استکبار نرفته و مقاومت را در این مسیر در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 5262837

منبع: مهر

کلیدواژه: عید سعید قربان خطبه های نماز جمعه سید رضا موسوی ویروس کرونا عید سعید قربان بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا دعای عرفه آمار کرونا عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل سیلاب خطبه های نماز جمعه نماز عید قربان زیر بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند

«حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی» در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرکوب خشن جنبش دانشجویی در آمریکا توسط نیروهای نظامی و امنیتی این کشور، اظهار کرد: علی رغم آنکه برخی کشورهای غربی مانند آمریکا شعار حقوق بشر سر می‌دهند و خودشان را مدافع دانشجویان، اساتید و دانشگاهیان می‌دانند، اما مشخص شد که تمام این شعارها دروغ است.

وی متذکر شد: البته اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی فقط شعار آزادی بیان و حقوق بشر سر می‌دهند و در عمل به آن باور ندارند، برای ما اثبات شده بود اما برای کشورهایی که هنوز به این حقیقت نرسیده بودند هم روشن شد که آنان استانداردهای دوگانه‌ای در موضوع حقوق بشر و آزادی بیان دارند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان کاملاً معلوم شد که مقامات کشورهایی مانند آمریکا درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند و در عمل به مسائلی چون در نظر گرفتن حق آزادی بیان برای دانشجویان و اساتید اعتقاد ندارند.

وی گفت: در حال حاضر همه در دنیا متوجه تناقض‌گویی در رفتار دولتمردان آمریکا و غرب شده‌اند، چرا که آنان حتی اجازه نمی‌دهند دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های خودشان از مردم مظلوم دنیا حمایت کنند که این نشان‌دهنده دورویی آن‌ها در بحث‌های حقوق بشری است.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جنایات اسرائیل در غزه به حدی زیاد است که هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند در برابر آن سکوت کند و به همین جهت شاهد حضور مردم و دانشجویان و اساتید برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا در خیابان‌ها علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین هستیم.

غضنفرآبادی گفت: البته مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی به هیچ وجه نمی‌خواستند که اخبار مربوط به سرکوب دانشجویان در اعتراضات حمایتی از فلسطین رسانه‌ای شود و به بیرون درز پیدا کند و از سوی دیگر می‌خواستند خفقان شدید اخباری و اطلاعاتی در غزه به وجود آورند تا اخبار جنایات آنان به گوش جهانیان نرسد، اما امروز می‌بینیم که خبرهای مظلومیت و قتل عام زنان، کودکان و مردم بی‌گناه غزه به کل جهان مخابره شده است و حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان در مقابل این جنایات ایستاده‌اند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتراض مردم و دانشجویان در کشورهای غربی و آمریکا نسبت به جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکایی‌ها در غزه انجام می‌دهد. علی رغم تصویب قطعنامه شورای امنیت برای آتش بس فوری در غزه، اما آمریکا هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده و به همین دلیل علاوه بر مردم کشورهای اسلامی، مردم کشورهای غربی هم اعتراضات خود را نسبت به جنایت‌هایی که در فلسطین می‌شود، نشان می‌دهند.

کد خبر 6094369 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • آمریکا در مقابل جنبش دانشجویان درون کشورش محکوم به شکست است/ هم افزایی و همراهی در مقابل خوی استکبار جهانی پیام ایستادگی به همراه دارد
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد