Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:23:41 GMT

سفر فضايي ثروتمندترين فرد جهان پايان يافت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۸۱۶۵

خبرگزاری آریا- جف بزوس میلیاردر آمریکایی که به همراه سه مسافر دیگر برای چند دقیقه در شرایط بی‌وزنی قرار گرفتند و در کپسول شرکت بلواوریجین معلق شدند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون و ثروتمندترین فرد جهان سرانجام وعده خود برای سفر به فضا و ماندن در گرانش صفر را عملی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به همراه سه مسافر دیگر با موشک "نیوشپرد" (New Shepard) متعلق به شرکت "بلواوریجین" (Blue Origin) به فضا رفت و پس یازده دقیقه ماندن در گرانش صفر به زمین بازگشت. یکی از نکات جالب توجه درباره این سفر فضایی، همراهان جف بزوس است.
والی فانک 82 ساله و اولیور دیمن 18 ساله در این سفر همراه جف بزوس بودند و رکورد مسن‌ترین فضانورد و جوان‌ترین مسافر فضا را به نام خود ثبت کردند. مارک بزوس برادر جف بزوس نیز در این سفر همراه برادرش بود. جف بزوس که به همراه سه مسافر دیگر برای چند دقیقه در شرایط بی‌وزنی قرار گرفتند و در کپسول شرکت بلواوریجین معلق شدند.
کپسول حامل این مسافران فضا در بیابانی در تگزاس فرود آمد. البته قبل از این ثروتمند آمریکایی، یک فرد انگلیسی به نام ریچارد برانسون نیز که ثروتمندی کارآفرین و اهل انگلیس است همین سفر فضایی را با حضور در نقطه گرانش صفر تجربه کرده بود.
چندی قبل؛ «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت آمریکا در واکنش به سفر میلیاردر‌های آمریکایی و انگلیسی به فضا، نوشت: در ثروتمندترین کشور کره زمین، نیمی از مردم با دستمزد بسیار پایین زندگی می‌کنند.
به نوشته سندرز، نیمی از مردم آمریکا در پرداخت هزینه‌های زندگی ناتوان هستند و به سختی شکم خود را سیر می‌کنند و با مشقت برای معاینات پزشکی به مطب می‌روند، اما این جای تعجب بسیاری دارد که ثروتمندترین افراد جهان به فضا سفر می‌کنند.
این نماینده مشهور کنگره آمریکا در عین حال با انتقاد از فاصله طبقاتی موجود در این کشور و در واکنش به سفر فضایی اخیر از سوی یک میلیاردر، خواستار آن شده مالیات میلیاردر‌های امریکا افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سفر فضایی ثروتمند جف بزوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند

گیبل استیوسون اخراج شد

ماجراجویی گیبل استیوسون در دنیای کشتی کچ با ناکامی به پایان رسید.

طرفداری | به گزارش POST Wrestling کمپانی WWE امروز به همکاری با 10 سوپراستار خود پایان بخشید که نام قهرمان کشتی آزاد المپیک توکیو، گیبل استیوسون نیز در این میان به چشم می‌خورد. درو گولاک، ولاد پالونکو، ولنتینا فروز، تری برهیل، جولیان بالدی، اما دیاز، درل میسون، کیشان لفلور، ازکیئل بالگان و کیا سینت، همگی از برند NXT سایر خروجی‌های امروز WWE بودند.

به گزارش دیو ملتزر، خبرنگار سرشناس دنیای کشتی کچ، کمپانی WWE سرانجام تصمیم به قطع همکاری با گیبل استیوسون گرفت. او که از سال 2021 در استخدام کمپانی WWE بود، از شروع سال 2024 در چند بازی‌ بدون پخش زنده‌ در رینگ کشتی کچ به رقابت پرداخته بود. چند هفته پیش استیوسون در مصاحبه‌ای با ابراز رضایت از شرایط فعلی خود از تلاش‌اش برای تبدیل شدن به یک سوپراستار در دنیای کشتی کچ خبر داده بود. آخرین حضور گیبل استیوسون در تلویزیون WWE نیز به مسابقه برابر برن کوربن در رویداد The Great American Bash در جولای 2023 برمی‌‌گردد. جالب است بدانید که دیمن کمپ، برادر گیبل همچنان تحت قرارداد WWE است و در برند NXT فعالیت می‌کند.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • قهرمان المپیک به همراه 9 ستاره دیگر از WWE اخراج شدند
  • جولان اولین اتوبوس‌های فرنگی در پایتخت | کرایه هر مسافر ۳شاهی
  • نخستین فضاپیمای سرنشین‌دار بوئینگ به مدار می‌رود
  • کدام کشورها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ (+ اینفوگرافی)
  • همراه با خبرهای ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • کدام کشورها بیشترین تعداد میلیاردرهای جهان را دارند؟ + اینفوگرافیک
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • (اینفوگرافیک) کدام کشور‌ها در سال ۲۰۲۴ بیشترین تعداد میلیاردر‌های جهان را دارند؟