Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون وزیر کشور با بیان اینکه توجه به شهرهای کوچک از مهاجرت جلوگیری می‌کند، گفت: ۱۶۰ هزار منزل مسکونی در بلایای طبیعی اخیر کشور آسیب دیدند. - اخبار استانها -

مهدی جمالی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  کاشان اظهار داشت: در سال‌های اخیر دوران سختی را گذراندیم به گونه‌ای که در مقطعی از کشور 25 استان درگیر سیل بودند و بر همین اساس قرارگاه نوسازی و بهسازی در وزارت کشور ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ضمن اشاره به اجرای 25هزار پروژه در مناطق سیل‌زده کشور افزود: 160 هزار منزل مسکونی بر اثر این اتفاقات در کشور تخریب شد که نیاز به بازسازی داشت و با وجود بارندگی رشد مراتع در کشور و در مقابل افزایش آتش‌سوزی را نیز به دنبال داشتیم و اتفاقات مختلفی را نیز پشت سر گذاشتیم.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه در این مقطع زمانی شرایط برای اجرای پروژه‌های عمرانی سخت بود، ابراز داشت: خوشبختانه علی رغم تمامی این مشکلات نه تنها پروژه‌های عمرانی متوقف نشده حتی کُند نیز نشد و این موضوع نشان از همت مسئولان و دست‌اندرکاران بوده است.

8398 میلیارد تومان برای طرح ملی مسکن واریز شد/میانگین 35 میلیون واریزی برای هر متقاضیمرحله جدید ساخت مسکن محرومان در شهرستان رشت آغاز شد«گرانی» طرح اقدام ملی مسکن دهدشت را متوقف کرد

وی با بیان اینکه در استان اصفهان به ویژه شهرستان کاشان پروژه‌های عمرانی شهری رنگ و بوی دیگری دارد، گفت: خوشبختانه خیران در این منطقه ورود پیدا کردند و در پروژه‌های شهری مشارکت دارند و این موضوع کار ارزشمندی است و باید فرهنگ این مهم در کل کشور گسترش پیدا کند چراکه معتقد هستیم ورود خیران به پروژه‌ها عمرانی موجب خیر و برکت می‌شود.

جمالی‌نژاد ضمن اشاره به برگزاری جلسات مختلف در زمینه حاشیه‌نشینی و اسکان غیررسمی گفت: صرفا توجه به مناطق حاشیه شهرها مشکل را برطرف نمی‌کند چراکه با ورود امکانات مهاجرت و ورود افراد به آن مناطق بیشتر می‌شود و از این رو با توجه به مناطق حاشیه و کم برخوردار به دیگر مناطق نیز توجه کنیم تا شاهد مهاجرت نباشیم.

وی با بیان اینکه با توسعه شهرهای کوچک لازم است از مهاجرت جلوگیری کرد، تأکید کرد: خیران می‌توانند در این زمینه نقش بسزایی داشته باشند و امیدواریم در دولت بعدی افراد دلسوز و جهادی حضور پیدا می‌کنند و روند توسعه و پیشرفت ادامه پیدا می‌کند تا رضایت‌مندی را در مردم شاهد باشیم.

انتهای پیام/801/ ز

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد

 ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  برنامه ریزی برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای صنعتگران و در قالب نهضت ملی مسکن و پروژه های صنعت شهر انجام شده است گفت: ساخت این ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در اراضی تامین شده در ۱۰ استان کشور انجام می شود.

وی اظهار کرد: مساحت کل زمین‌هایی که برای طرح صنعت شهرها در نظر گرفته شده نزدیک به ۵ هزار هکتار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های موفق دولت برای استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور اجرای پروژه‌های صنعت شهر است  بیان کرد: اجرای این طرح در حقیقت نوعی مشارکت میان دولت و بخش صنعت برای تولید مسکن است.

مالکی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت مدیریتی واحدهای صنعتی در احداث پروژه‌ها و کنترل کیفی این پروژه ها توسط بخش صنعت را از مزایای این طرح است گفت:   دولت در تلاش است که از تمامی امکانات موجود برای تسهیل در اخذ مجوزها و امکان ایجاد تسهیلات  استفاده کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آمار طلاق در دو سال اخیر کاهش یافته است
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • کلنگ خوابگاه متأهلی در دانشگاه کاشان به زمین زده شد
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • نجاتگران هلال احمر جاجرم به متاثرین از سیل امدادرسانی کردند
  • تخلیه آب از ۱۳۰ منزل مسکونی در استان اصفهان