Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا معتقد است برغم اختلاف میان ژاپن و کره جنوبی، سه کشور (همراه با آمریکا) موضع یکسانی را در قبال کره شمالی اتخاذ کرده اند.

وندی شرمن روز چهارشنبه پس از دیدار با معاونان وزیر خارجه ژاپن و کره جنوبی گفت ژاپن و کره جنوبی با هماهنگی با هم در سیاست ویژه در قبال کره شمالی، پیام واضحی را به این کشور ارسال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپلمات ارشد وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: این هماهنگی نزدیک پیام بسیار مهمی را به کره شمالی ارسال می‌کند که ما در رویکرد خود نسبت به این سیاست با هم و شانه به شانه هستیم.

شرمن گفت: آمریکا آماده تعامل با کره شمالی است و آن‌ها این را می‌دانند. ما امیدواریم که آن‌ها پاسخ مثبت دهند، اما همانطور که همکاران من گفته اند، ما باید صبر داشته باشیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد واشنگتن دوستی بزرگتر از کره جنوبی و ژاپن در منطقه ندارد.

معاون وزیر خارجه ژاپن نیز پس از این دیدار گفت همکاری سه جانبه با آمریکا و کره جنوبی در قبال کره شمالی بسیار مهم است، زیرا اقدام بعدی کره شمالی غیرقابل پیش بینی است. معاون وزیر خارجه کره جنوبی نیز موضوع هسته‌ای کره شمالی را یک بازی درازمدت توصیف کرد که مستلزم صبر است.

برنامه‌ هسته‌ای کره شمالی و پیشرفت‌های این کشور در این زمینه یکی از نگرانی‌های مهم کاخ سفید است؛ اما از زمان روی کار آمدن جو بایدن تلاش‌های دیپلماتیک برای برقراری ارتباط با مقامات کره شمالی از جانب واشنگتن بی پاسخ مانده است. از این رو آمریکایی‌ها تصمیم گرفته اند برای حل این معضل دست به دامن چین شوند.

یک مقام ارشد در کاخ سفید در این باره گفت: بی شک هر اقدامی برای کنترل کره شمالی به همکاری‌ کشور‌هایی مانند چین، ژاپن و کره جنوبی نیازمند است. چین شریک تجاری مهم کره شمالی است و ما به کمک پکن در زمینه کنترل تهدیدات پیونگ یانگ نیاز داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وندی شرمن کره شمالی وزارت خارجه آمریکا قبال کره شمالی ژاپن و کره جنوبی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه