Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@06:08:05 GMT

کاهش شدید صادرات نفت سعودی‌ها به چین

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۰۲۹۴

کاهش شدید صادرات نفت سعودی‌ها به چین

با وجود آنکه عربستان هنوز بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین به شمار می‌رود، اما کاهش شدیدی در صادرات نفت سعودی‌ها به این کشور آسیایی مشاهده می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از راشاتودی، در ماه ژوئن عربستان سعودی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین بود، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به طور کلی چین واردات نفت خود را کاهش داده است در ژوئن سال جاری چین به طور متوسط روزانه ۱.۷۵ میلیون بشکه نفت از عربستان وارد کرد و این در حالی است که واردات نفت چین از روسیه هم حدود ۱.۶۲ میلیون بشکه در روز بوده است.

این هشتمین ماه پیاپی است که سعودی‌ها جایگاه نخست صادرات نفت به چین را به دست می‌آورند. آمار‌های گمرک چین نشان می‌دهد، پالایشگاه‌های چینی هیچ نفتی از ونزوئلا یا ایران در ماه ژوئن دریافت نکرده است.

بنا به گزارش رویترز، البته چین به واردات نفت از ایران علیرغم تحریم‌های آمریکا ادامه داده و معمولا نفت این کشور را به نام نفت یک کشور دیگر در خاورمیانه نظیر امارات وارد می‌کند.

طی ماه‌های گذشته به خاطر افزایش قیمت نفت در بازار جهانی و تلاش دولت چین برای محدود کردن فعالیت‌های برخی پالایشگاه‌های خصوصی در این کشور واردات نفت چین کاهش یافته است.

در ماه ژوئن چین به طور متوسط روزانه ۹.۷۷ میلیون بشکه نفت وارد کرد که نسبت به ماه می‌کاهش داشته است و کمترین میزان واردات ماهانه از ابتدای سال جاری تا کنون بوده است.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد، چین در ۶ ماه نخست سال جاری به طور متوسط ۱۰.۵۱ میلیون بشکه نفت وارد کرده است؛ که نسبت به مدت سال مشابه سال ۲۰۲۰، ۳ درصد پایین‌تر بوده است.

به خاطر آنکه فرآوری نفت در پالایشگاه‌های خصوصی چین با سرعتی بیشتر از افزایش تقاضا برای حامل‌های انرژی در این کشور پیش رفته دولت این کشور تلاش می‌کند تا فعالیت این پالایشگاه‌ها را محدود کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: صادرات نفت سعودی ها به چین بزرگ ترین صادرکننده نفت به چین واردات نفت چین از روسیه پالایشگاه ها میلیون بشکه واردات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • صادرات ۲۷۰ هزار تن محصولات کشاورزی از کردستان
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد