Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتفاقات عجیب در وزن 57- کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک ادامه دارد و اینبار IOC تصمیم گرفته نماینده کاستاریکا را جایگزین تکواندو کار شیلیایی کند.

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که از مدت ها قبل براساس رنکینگ اعلام شده توسط فدراسیون جهانی تکواندو مشخص بود که ناهید کیانی و کیمیا علیزاده باید در دور نخست مسابقات وزن 57- کیلوگرم تکواندوی توکیو 2020 به مصاف هم بروند، اما امروز خبری شوکه کننده نه تنها اهالی تکواندو بلکه تمامی ورزشکاران المپیک توکیو را تحت تاثیر خود قرار داد و تکواندو کار شیلیایی اولین ورزشکاری بود که بعد از ورود به توکیو با تست مثبت کرونا روبرو شد و مجبور شد به قرنطینه برود و به همین راحتی المپیک 2020 را از دست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اتفاق اما برای نماینده ایران هم از اهمیت بالایی برخودار بود؛ چون ناهید کیانی که به خاطر اضافه شدن کیمیا علیزاده از تیم پناهجویان مجبور بود یک مسابقه بیشتر نسبت به سایر تکواندوکاران انجام بدهد، با 16 نفره شدن جدول این وزن قرعه اش تغییر کرد. کیانی البته از این تغییر قرعه اصلا خوشحال نبود، چون با این حساب باید مقابل جید جونز برنده دو مدال طلای المپیک در دورهای قبلی قرار می گرفت و از شانس کمی برای پیروزی برخوردار بود.


با این حال ساعاتی از این تغییر قرعه و اتفاقات عجیب در وزن 57- تکواندوی زنان نگذشته بود که بار دیگر خبر رسید تصمیم جدیدی برای این وزن گرفته شده است؛ تصمیمی که بار دیگر وزن 57- را برخلاف روال معمول با حضور 17 نفر در رقابت قرار می داد. اینبار با تصمیم IOC  یک تکواندو  کار جدید به توکیو فراخوانده شد و لیندا آلوارز از کاستاریکا که مقام سوم قاره آمریکا را از آن خود کرده بود، جایگزین تکواندو کار شیلیایی شد، تا به شکل عجیبی فدراسیون جهانی بر 17 نفره بودن این وزن تاکید داشته باشد و این یعنی بار دیگر سرنوشت ناهید کیانی و کیمیا علیزاده با یکدیگر گره خورد.


بدین ترتیب ناهید کیانی با داشتن رنکینگ آخر در میان 17 نفر این وزن و کیمیا علیزاده با داشتن رنکینگ 16، باید در دور نخست مسابقات این وزن مقابل هم قرار بگیرند و یک مسابقه اضافه نسبت به سایر رقبا انجام دهند. البته تفاوت چندانی هم برای کیانی نکرد، چرا که او حتی در صورت گذر از کیمیا علیزاده که از تیم پناهجویان در المپیک حاضر می شود، باز هم باید با جید جونز قهرمان 2 دوره قبلی المپیک مصاف دهد. 


به نظر می رسد این تغییرات پی در پی برای تنها نماینده تکواندوی زنان ایران در المپیک چندان خوشایند نباشد و باعث برهم خوردن تمرکز او در فاصله اندک باقی مانده تا برگزاری بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان بشود. حالا همه منتظرند تا رویارویی دو دختر ایرانی تکواندوی جهان یعنی ناهید کیانی و کیمیا علیزاده را در دور نخست مسابقات وزن 57- کیلوگرم المپیک توکیو به نظاره بنشینند.

تکواندو ناهید کیانی کیمیا علیزاده المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تکواندو ناهید کیانی کیمیا علیزاده المپیک 2020 توکیو کیمیا علیزاده ناهید کیانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، مرحله نهایی رقابت‌های والیبال ساحلی انتخابی المپیک از یکم تیر ماه آغاز خواهد شد و تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران برای حضور هر چه پرقدرت‌تر در این رقابت‌ها از هشتم اردیبهشت ماه در زمین اختصاصی فدراسیون والیبال تمرینات خود را آغاز کردند.

سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال همراه با غلامرضا بحریه سرپرست کمیته ساحلی صبح امروز (دوشنبه دهم اردیبهشت ماه) از تمرینات تیم‌های ملی والیبال ساحلی بازدید کرد و خطاب به ملی‌پوشان گفت: حمایتی همه جانبه از والیبال ساحلی خواهیم داشت و این حوزه باید از زیر سایه والیبال سالنی خارج شود و به راه خود به صورت مستقل ادامه دهد.

وی ادامه داد: پاداش صعود به المپیک برای ملی‌پوشان ساحلی مانند والیبال سالنی در نظر گرفته شده و فرقی میان سالنی و ساحلی در پرداخت پاداش المپیک نیست. پاداش قهرمانی در تور فیلیپین و نائب قهرمانی در رقابت‌های تایلند هم طی هفته آینده به تیم ملی ساحلی پرداخت خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال همچنین قول داد که راه شرکت تیم‌های ملی والیبال ساحلی به مسابقات برون مرزی را هموار خواهد کرد و گفت: فدراسیون والیبال به دنبال میزبانی رویدادهای بین‌المللی ساحلی رده‌های سنی در کشور است.

عباس پورعسگری، علیرضا آقاجانی، عبدالحامد میرزاعلی، بهمن سالمی، سینا شوکتی و مهدی محفوظی 6 بازیکن دعوت شده به اردوی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران هستند.

رحمان رئوفی به عنوان سرمربی، آرش رامسری به عنوان مربی و غلامرضا بحریه به عنوان سرپرست تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران را در این اردو همراهی می‌کنند.

اردوی تیم‌های ملی والیبال ساحلی ایران که از هشتم اردیبهشت ماه در کمپ تیم‌های ملی آغاز شده به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت.

ملی‌پوشان ساحلی با پایان این اردو راهی تور ملی والیبال ساحلی گلستان خواهند شد و 29 خرداد ماه عازم مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک خواهند شد.

کد خبر 6092334 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا؛ حذف کننده ایران به المپیک رسید
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • بازگشت شاگردان ده‌روسی در لحظات پایانی/ سردار باز هم درخشید!
  • اماواگر‌های ۲ مسابقه حساس در مسیر پاریس-آلبانی برای برادران گرایی؛ انتخابی با پایانِ باز!
  • فصیحی: استاد اولین‌ها هستم و از حضور در لیگ الماس خوشحالم
  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت مصدومان سپاهان قبل از دیدار با پرسپولیس
  • شرایط ملی پوش شدن ۳ فرنگی کار استان فارسی
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند