Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@09:03:40 GMT

راهکار‌هایی برای ایجاد تفکر مثبت

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۰۹۴۰

راهکار‌هایی برای ایجاد تفکر مثبت

تفکر مثبت، فرآیند ایجاد اندیشه‌هایی است که انرژی ذهنی را به واقعیت تبدیل می‌کند.

مثبت اندیشی در واقع به معنای نزدیک شدن به چالش‌های زندگی با یک چشم انداز مثبت است. تفکر مثبت یک نگرش ذهنی است که شما انتظار نتایج خوب و مطلوب را دارید؛ به عبارت دیگر، تفکر مثبت، فرآیند ایجاد اندیشه‌هایی است که انرژی ذهنی را به واقعیت تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین ابراهیمی مقدم، روانشناس و استاد دانشگاه، درباره تفکرات مثبت گفت: از کوزه برون همان که تراود در اوست، آن چیزی که محتویات کوزه است به دنیای بیرون تراوش پیدا می‌کند. کلام افراد هم تراوشات فکری آن‌ها است.

وی بیان کرد: اگر افراد تفکرات مثبت و حس و حال خوبی داشته باشند و برای دیگران خیر بخواهند، در کلام مشخص می‌شود و در طرف مقابل احساس خوشایندی ایجاد می‌کنند. زمانی که با فرد افسرده صحبت کنید و فرد انرژی مناسبی نداشته باشد، آن حس و حال خوب را از شما می‌گیرد و بعد از یک مدتی انرژی تحلیل می‌رود.

از مهمترین ویژگی‌های افراد مثبت اندیش این است که آن‌ها شادی و موفقیت‌های خود را به محیط و عوامل بیرونی گره نمی‌زنند بلکه تمام حس شاد بودن و مثبت اندیش بودن، از درون خودشان بروز می‌کند.

ابراهیمی مقدم ادامه داد: هر چقدر میزان افکار افراد خوب و سازنده باشد، سبب انرژی به اطرافیان می‌شود و به سمت هدف معطوف می‌شوند. کارکرد‌های خوب، مثبت و سازنده برای افراد ایجاد می‌شود. هر چقدر افکار ما، افکار نامیزانی باشد، کارکردهایمان دچار مشکل می‌شود.

وی تصریح کرد:زمانی که کلمات مثبت و مناسب هم برای خود و هم برای دیگران استفاده کنیم، متوجه خواهیم شد که انرژی فرد روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: زمانی که شما به اداره‌ای با لبخند وارد می‌شوید و از کلام شیواتری استفاده کنید، کار شما به خوبی انجام می‌شود، ولی اگر با اخم، خشونت و پرخاشگری صحبت کنید ممکن است در کارهایتان گرهی ایجاد شود. زمانی هم که وارد سازمانی شوید و کارمند با خوش رویی و با انرژی رفتار کند، این احساس خوشایندی را به شما منتقل می‌کند.

این روانشناس ادامه داد: در نتیجه بهتر است افکارمان را مثبت کنیم. هر آن چیزی که در اطرافمان می‌بینیم و اتفاقاتی رقم می‌خورد، با خود فکر کنیم که در آن خیریتی وجود داشته است و به نکات مثبت اندیشه کنیم.

راهکار‌هایی برای مثبت کردن افکار

داشتن نگرش و فکر‌های مثبت بستگی به عوامل زیادی دارد. در واقع این تجربیات زندگی ما است که نوع نگرش ما را به اطراف و حتی جهان تغییر می‌دهد، این عوامل شامل تجربیات ما در زمان گذشته و کودکی، تربیت خانوادگی، اجتماعی که در آن رشد کرده ایم، باعث می‌شود که نگرش‌های گوناگونی داشته باشیم.

ابراهیمی مقدم راهکار‌های زیر را برای تفکرات مثبت دانست و گفت:

۱- استرس و اضطراب را کنترل کنید.
۲- بر روی خود تسلط داشته باشید.
۳- به دیگران حسی مثبت انتقال دهید.
۴- افکار منفی خود را بشناسید.
۵- انتخاب کنید که مثبت فکر کنید.
۶- با افراد مثبت معاشرت کنید.
۷- خودتان را دوست داشته باشید.

مثبت اندیشی یک رویکرد عاطفی و ذهنی است که باعث می‌شود فرد با قرار گرفتن در موقعیت‌های مختلف قسمت روشن قضیه را ببیند، همین باعث می‌شود فرد به این باور برسد که توانایی مقابله با موقعیت و مشکلات مختلف را دارد.

وقتی تفکر مثبت را در موقعیت منفی به‌کار ببریم، رفتار راحت‌تر و طبیعی‌تری خواهیم داشت. در نتیجه، با داشتن رویکرد و تفکر مثبت در موقعیت‌های منفی، زندگی شادتر و لذت‌بخش‌تری را تجربه خواهیم کرد./باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تفکر مثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • شهامت و جسارت در دل جوانان ایرانی جوانه زد