Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ هفتمین روز اعتراضات مردم خوزستان به مسئله مدیریت آب در این استان با همراهی و هم صدایی برخی شخصیت‌های اجتماعی فرهنگی و ورزشی با مردم خوزستان پیگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش تسنیم از  اهواز ، اعتراضات مردم استان خوزستان به مسئله مدیریت آب در این استان و رعایت حق آبه مصارف مردم و محیط زیست استان، در حالی وارد روز هفتم خود می‌شود که با پیوستن برخی شخصیت‌های اجتماعی به صفوف مردم همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که مطالبه به حق مردم خوزستان در زمینه آب با تلاش بی‌وقفه رسانه‌های معاند در انحراف مطالبات به مسئله مخالفت با نظام و اغتشاش در این استان منعکس شده است، اعتراضات در برخی نقاط ساختاری منظم‌تر و صحیح‌تری به خود گرفته و باعث خط بطلان بر حیله دشمنان شده است.

در طی یک هفته اخیر اعتراضاتی در روستاها و شهرهای اهواز، سوسنگرد، حمیدیه، هویزه، شوش، خرمشهر و دارخوین برخی نقاط دیگر استان شکل گرفته است در اکثریت آنان کاملاً به صورت مسالمت آمیز و بدون خسارات به اموال عمومی و مردم و یا خسارات جانی همراه بوده ولی در چند نقطه تحت تاثیر نفوذ اشرار مسلح با درگیری مسلحانه و کشتار مردم همراه بوده است.

فرمانده سپاه خوزستان: تداوم کمک‌رسانی سپاه در مناطق کم‌برخوردار از آب/ به‌طور ویژه کنار مردم دشت‌آزادگان هستیمآیت‌الله دری نجف‌آبادی: مسئولان دِین خود را به مردم خوزستان ادا کنند/ دولت جدید برای حل مشکل برق و آب برنامه عملیاتی داشته باشدامام‌جمعه قزوین: مسئولان برای رفع سریع بحران آب در خوزستان تلاش کنندنماینده ولی‌فقیه در کردستان: «مشکلات خوزستان، قطع برق و کم‌آبی» ناشی از بی‌تدبیری است/ دولت جدید گرفتاری‌ها را حل کندداستان پرغصه تشنگی خوزستان؛ درد کم آبی و نمک اغتشاش‌گران بر زخم مردم +فیلم

 

فارغ از تلاش بی وقفه معاندان برای انحراف مسئله از مطالبه به حق مردم که مانند همیشه به نتیجه نخواهد رسید، هم‌صدایی برخی شخصیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی کشور با مردم استان و حتی پیوستن آنان به صفوف مردم معترض با استقبال مردم همراه بوده و جلوه اتحاد و همبستگی در میان مردم اقوام مختلف را به نمایش گذاشت.

در برخی از تجمعات حضور برخی شخصیت‌های فرهنگی مانند روحانیون، اساتید دانشگاهی، شخصیت‌های ورزشی و رسانه‌ای و همچنین بزرگان طوایف مختلف خوزستان از عرب، لر، بختیاری و دیگر اقوام با استقبال مردم همراه بوده است که علاوه بر برگزاری مسالمت آمیز اعتراضات فرصت آشوب و کشته سازی را از عناصر تروریستی گرفته و خط مطالبه به حق مردم را حفظ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این خبرگزاری در گزارش‌ها و خبرهای متعددی اظهار نظر و همدردی علما، مسئولان و شخصیتهای مختلف استانهای مختلف کشور را که همگی دعوت مسئولان به حل مشکلات خوزستان بوده است پوشش داده است.  

انتهای پیام/331/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شخصیت های اجتماعی مردم همراه بوده برخی شخصیت مردم خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد

در پی خیزش گسترده و سرتاسری دانشجویان در آمریکا در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، مرتضی نجفی قدسی ،قرآن پژوه و فعال رسانه در یادداشتی چنین آورده است: 


بسم الله الرحمن الرحیم 
تجمع گسترده تانک‌ها و ادوات نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی رفح، حاکی از حمله قریب الوقوع این رژیم سفاک و خونخوار به مردم مظلوم غزه است. 

بیش از ۷ ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به پهنة کوچک غزه می‌گذرد و حدود چهل هزار نفر از کودکان و زنان و مردم بی پناه غزه در مظلومانه‌ترین صحنه‌ها به شهادت رسیدند و حدود هشتاد هزار نفر هم زخمی و مجروح و نقص عضو شده اند و بخش اعظم غزه هم با بمباران‌های وسیع به اندازه حجم چندین بمب اتمی طوری تخریب شده است که بر اذعان کارشناسان سازمان ملل بیش از ۱۴ سال آوار برداری آنها بطول می‌انجامد. 

در این مدت تنها نقطه‌ای که تقریباً مصون مانده و بیش از ۵/۱ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده شهر مرزی رفح است و در محاصرة غذایی و دارویی هم هستند و بسیاری از قحطی آب و مواد غذایی خبر می‌دهند که اگر این وضعیت همچنان ادامه یابد با فاجعه بزرگ انسانی در این شهر روبرو هستیم و لیکن رژیم صهیونیستی ظاهراً تعجیل در نسل کشی مردم باقیمانده غزه دارد و با تجهیزات سنگین نظامی در حال آماده سازی برای حمله ور شدن به رفح با این تراکم جمعیت عظیم است که حتی کوچه‌ها و خیابانهایش هم محل چادر آوارگان است و هرگونه حمله‌ای هزاران نفر را به کشتن می‌دهد. 

متأسفانه در چنین شرایطی کشور‌های عربی و همسایگان اسرائیل نه تنها کمکی به ملت مظلوم غزه نمی‌کنند حتی بی شرمانه در رهگیری موشک‌ها و پهباد‌های ایرانی به سوی اسرائیل با آمریکا و انگلیس و فرانسه سعی در ساقط کردن آنها داشتند گرچه عملیات غرور آفرین دلاور مردان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران دل‌های ملت‌های مسلمان و مخصوصاً مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه را شاد کرد و درس بزرگی را به صهیونیست‌ها و حامیانش داد. 
عدم اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه بیش از پیش بی اعتباری این نهاد بین المللی را ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و اسرائیل تابع شورای امنیت هم نیستند و تنها اهرمی که برای متوقف کردن جنگ غزه باقی می‌ماند، همین اعتراضات و مخالفت‌های میلیونی و گسترده مردمی در سرتاسر دنیا و مخصوصاً کشور‌های غربی است. 

خوشبختانه خیزش عجیبی تمامی دانشگاه‌های آمریکا و بعضی کشور‌های اروپایی را در بر گرفته و هزاران دانشجوی دختر و پسر به همراه استادانشان به تحصن‌ها و تجمع‌هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه پرداخته و علیرغم خشونت شدید پلیس و ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری آنها همچنان برخواسته خود که توقف نسل کشی مردم غزه و فلسطین است تأکید دارند و لیکن مسئولان آمریکایی و بعضی دول اروپایی که سرسپردة صهیونیست‌های وحشی هستند، دانشجویان را به یهودی ستیزی متهم می‌کنند‍! معلوم نیست چند هزار نفر دیگر از مردم غزه کشته شوند تا شاید مسئولان آمریکایی به نسل کشی مردم فلسطین اعتراف کنند! ‍ 

عجیب است که مسئولان آمریکایی حاضرند در دفاع از صهیونیست‌ها دانشجویان نخبه شان را هم بکشند چرا که در بام این دانشگاه‌ها تیربار و تک تیرانداز مستقر کرده اند یعنی در حقیقت این صهیونیست‌ها هستند که مسئولان آمریکایی را در چنگ خود دارند و مسئولان آمریکا حاضرند حتی ملت خود را هم فدای اسرائیل کنند‍! 

در چنین شرایطی وظیفه کشور‌ها و ملت‌های اسلامی بسیار سنگین است و دولت و ملت ایران هم همیشه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین آمادگی خود را عملاً ابزار کرده است و عملیات «وعدة صادق» نیز جلوه‌ای از همین حمایت بود. 

در این وضعیت، حرکت مسئولان داخل کشور باید هماهنگ با سیاست خارجی کشور بوده و توجه اصلی به سوی جنایات رژیم صهیونیستی، معطوف باشد و از سوژه آفرینی در داخل پرهیز شود چرا که دشمنان با ابزار‌های تبلیغاتی شان مترصدند تا با کمترین رخداد‌ها و سوء عملکرد‌ها اذهان جهانیان را به سوی جمهوری اسلامی ایران بچرخانند. 

مرتضی نجفی قدسی

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توجه اصلی به جنایات صهیونیست‌ها معطوف باشد
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • همراه با اخبار ورزشی هشتم اردیبهشت استان قزوین
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • شرکت ۲۰ هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان