Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@22:57:22 GMT

جو بایدن بدنبال تغییر سیاست آمریکا در برابر کوبا است

تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۱۷۴۷

جو بایدن بدنبال تغییر سیاست آمریکا در برابر کوبا است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، یک منبع آگاه در کنگره آمریکا اعلام کرد که دفتر جو بایدن دو کارگروه تخصصی را برای تغییر سیاست‌های خود در قبال کوبا تشکیل داده است.

گفته شده بخشی از این تغییرات احتمالی مرتبط با ایجاد ساز و کارهایی برای شهروندان کوبایی جهت دریافت ویزای آمریکا و نقل و انتقالات مالی و همچنین بخش دیگر مرتبط با تلاش‌هایی جهت ایجاد فشار جهانی علیه دولت کوبا و اعمال تحریم علیه مسئولان این کشور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هنوز این تغییرات احتمالی تائید نشده و جزئیات بیشتری نیز در این ارتباط اعلام نشده است.

آمریکا همواره در تلاش برای مداخله در کوبا و فشار بر دولت آن کشور است که سیاست های مستقلی از واشنگتن دنبال می کند.

پیش از این نیز «جو بایدن» به وزارت خارجه آمریکا دستور داده بود تا امکان افزایش شمار کارکنان سفارت آمریکا در هاوانا را بررسی کند.

در عین حال گزارش‌ها نشان می‌دهند آمریکا طی سال‌های گذشته به بهانه تعامل با گروه‌های مدنی و یا ارسال کمک‌های بشردوستانه برنامه‌هایی را برای براندازی دولت کوبا طراحی کرده است.

کد خبر 5263179

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا کوبا جو بایدن ایالات متحده امریکا افغانستان عراق رژیم صهیونیستی طالبان لبنان روسیه فلسطین سوریه ترکیه اتحادیه اروپا فرانسه مسجدالاقصی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • آمریکا: ۵ واحد نظامی اسرائیل مرتکب نقض قوانین شده‌اند
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • تعهد دوباره بایدن به امنیت رژیم اسرائیل
  • برنامه بایدن برای مقابله با جنبش دانشجویی حامی فلسطین چیست؟
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • خطر اعتراضات دانشجویی آمریکا بیخ گوش بایدن
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟