Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه ایرنا از دفتر رئیس جمهوری منتخب،‌ حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در تماس تلفنی «کاردینال پیترو پارولین» نخست وزیر واتیکان، با تبریک عید سعید قربان و با بیان اینکه این عید بعنوان بزرگترین عید مسلمانان برخاسته از اقدام حضرت ابراهیم است، تصریح کرد: می توان عید قربان را بعنوان «روز تعامل میان ادیان ابراهیمی» مبنایی برای رایزنی هم اندیشی و گفت و گو میان ادیان تلقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رئیسی با تاکید بر اینکه صیانت و دفاع از حقوق انسان ها پایه و اساس سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهد، گفت: معتقدم بر اساس آموزه های ادیان ابراهیمی، ایران و واتیکان باید در کنار مردم مظلوم و ستمدیده جهان و در برابر قدرت های ظالم باشند.
رئیس جمهوری منتخب اهمیت رایزنی و گفت و گو میان ادیان ابراهیمی را در راستای ایجاد صلح واقعی و آرامش پایدار در جهان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک حکومت مردم‌سالار دینی از هرگونه تعامل و گفت و گو میان ادیان ابراهیمی بویژه مسیحیت استقبال می کند.
 رئیسی خاطرنشان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در «حمایت از مردم مظلوم فلسطین و مبارزه با اشغالگری صهیونیست ها»، «دفاع از مردم یمن» و «مبارزه با تروریست های تکفیری در عراق و سوریه» و «صیانت از پیروان دین مسیح در عراق»، ریشه در مبانی دینی ما در حمایت از حقوق بشر دارد.
رئیس جمهوری منتخب با اشاره به اینکه مجاهدت های سردار شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم و نجات جان مسلمانان و مسیحیان از چنگال تروریست های جنایتکار هیچ گاه از صفحه تاریخ پاک نخواهد شد، گفت: امروز باید دفاع از حقوق انسان ها محور اصلی همکاری و تعامل میان ادیان ابراهیمی از جمله اسلام و مسیحیت باشد.
 رئیسی، تروریسم و تحریم را دو ابزار قدرت های استکباری برای تحمیل سیاست های ظالمانه توصیف کرد و اظهار داشت: تروریسم و تحریم به مثابه دو تیغ قیچی در «نقض حقوق بشر» و «محو وجود بشر» عمل می کنند و امروز ما پیروان ادیان ابراهیمی وظیفه داریم برای مقابله با آنها با یکدیگر همکاری کنیم.
 رئیسی با بیان اینکه اگر امروز وجود مقدس حضرت عیسی (ع) و پیامبر خاتم (ص) در میان ما بودند بی تردید در مقابل ظلم و ظالمان ایستادگی می کردند، گفت: راه برقراری صلح و آرامش در جهان این است که ظالمان در جای خود نشانده شوند و در این زمینه واتیکان می تواند نقش مهمی ایفا کند.
رئیس جمهوری منتخب در این مکالمه تلفنی همچنین از تبریک و آرزوی موفقیت نخست وزیر واتیکان قدردانی کرد.
کاردینال پیترو پارولین نخست وزیر واتیکان نیز در تماس تلفنی خود با تبریک و آرزوی موفقیت برای حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در جایگاه ریاست جمهوری، گفت: امیدوارم در دوره مسئولیت شما، شاهد بهبود و توسعه روابط دوستانه و سازنده تهران و واتیکان باشیم.
نخست وزیر واتیکان با استقبال از سخنان رئیس جمهوری منتخب در خصوص ضرورت تعامل و گفت و گوی سازنده میان ادیان ابراهیمی، اظهارداشت: امروز برای ایجاد صلح و ثبات در جهان وظیفه مهمی بر عهده ما قرار دارد تا با همکاری یکدیگر فضای صلح آمیزی را در جهان شاهد باشیم.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی تروریسم سوریه واتیکان عراق دولت سیزدهم حقوق بشر فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی تروریسم جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی تروریسم سوریه واتیکان عراق دولت سیزدهم حقوق بشر فلسطین میان ادیان ابراهیمی جمهوری اسلامی ایران رئیس جمهوری منتخب نخست وزیر واتیکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر سپهبد کرم مصطفی یف، معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان که به تهران سفر کرده است، به اتفاق هیأت همراه با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح، با سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دیدار و گفت‌وگو کرد.

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

معاون وزیر دفاع و فرمانده ارتش نخجوان با اشاره به اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری‌های نیروهای مسلح دو کشور در چارچوب توافقات سومین کمیسیون مشترک همکاری‌های نظامی و دفاعی در حال توسعه و ارتقا می‌باشد.

در این دیدار روند روابط و همکاری‌های دوجانبه نظامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر مقامات دو کشور در سطوح مختلف تاکید کردند.

کد خبر 6095312 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • رئیسی: حفاظت از محیط‌زیست باید مردمی شود
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!