Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از برنا، وی در یادداشت خود با اشاره به خروج آمریکا در دوران  ریاست جمهوری  « دونالد ترامپ »، از برجام به بهانه اعمال محدودیت بر برنامه موشکی و تسلیحاتی ایران، تاکید می‌کند که ایران از برنامه موشکی خود به عنوان گزینه بازدارندگی نهایی دست نمی‌کشد و به توسعه روزافزون موشک‌های بالستیک دور بُرد و میان بُرد خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نگاه «آکس»، خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران در حالی رخ داد که ایران در حال اجرای مفاد برجام بود.

به نوشته وی، ایران با رد درخواست آمریکا برای متوقف کردن هر نوع توسعه موشکی و فهرست طولانی درخواست‌های «مایک پمپئو»، وزیر خارجه وقت آمریکا، لحن سرسختانه‌ای را در واکنش به خروج آمریکا و تحریم‌های جدید آمریکا اتخاذ کرد.

این تحلیلگر نظامی در ادامه به گزارش مراکز تخصصی در زمینه موشکی اشاره می‌کند.

براساس گزارش وب سایت «مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی واشنگتن»، ایران برخلاف آمریکا، انگلیس،  فرانسه  و... موشک‌های بالستیک قاره پیما برای حمل کلاهک‌های اتمی ندارد.

کد خبر 615948 برچسب‌ها ایران و آمریکا دفاع - موشک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا دفاع موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است

به نقل از رسانه صهیونیستی «ماکور ریشون»، السنوار آماده شنیدن پیشنهاد توافقی نیست که شامل توقف جنگ و عقب نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از غزه نباشد.

ناعوم امیر، تحلیلگر نظامی رسانه ماکور ریشون درباره گزارش رسانه‌ها مبنی بر پیشرفت مذاکرات تبادل اسرا میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی گفت که تا صبح امروز و علیرغم انتشار چنین گزارش هایی، السنوار، مردی که کلید آزادی اسرای صهیونیست دست اوست، آماده شنیدن پیشنهاد توافقی که شامل توقف جنگ و خروج ارتش اسرائیل از غزه نباشد، نیست.

اخیرا منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات حماس پس از دریافت طرح پیشنهادی جدید مبادله اسرا و مذاکره با میانجی‌های مصری و قطری و دریافت توضیحات آنها، قاهره را برای رایزنی‌های بیشتر ترک کرده است.

بر اساس این گزارش، هیات حماس مصر را ترک کرده و با پاسخ کتبی به پیشنهاد آتش بس در غزه، باز می‌گردد.

این در حالی است که احسان عطایا، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به پیشنهاد مبادله اسرا که از سوی رژیم صهیونیستی ارائه شده است، گفت که این پیشنهاد با مفاد و ابهامات فعلی آن منجر به توافق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر دارای خلاء‌های اصلی و تلاش‌های خبیثانه‌ای است، افزود که این پیشنهاد سه و نیم صفحه‌ای جزئیات سه مرحله‌ای است.

این عضو ارشد جهاد اسلامی اضافه کرد: مفاد پیشنهادی جدید بیش از ۹۰ درصد نسبت به پیشنهاد قبلی تغییر نکرده است، بنابر این دستیابی به توافق را رد می‌کنم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • توقف جنگ و خروج اشغالگران، شرط السنوار برای توافق است
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • مسقط، مهم ترین تسهیل کننده دیدارهای غیرمستقیم ایران و آمریکا / چرا عمان تمایلی به نمایش قدرت دیپلماتیک خود ندارد؟/ عمان کانال گفت و گوی غیرمستقیم میان تهران-واشنگتن را باز نگاه داشته است
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا