Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@14:01:25 GMT

خروج معاملات بورس از مرحله بحرانی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۳۸۶۷

یک کارشناس بازار سرمایه به خروج معاملات بازار سهام از مرحله تدافعی و بحرانی اشاره کرد و گفت: بورس اکنون بر مدار درستی در حال حرکت است و روند آن به هیچ عنوان غیرطبیعی نیست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «نوید خاندوزی» در گفتگو با ایرنا به روند فعلی معاملات بورس اشاره کرد و اظهار داشت: بازار سهام اکنون در معاملات خود بر مدار درستی در حال حرکت است، مشکل کنونی بسیاری از سرمایه گذاران حاضر در بورس، مقایسه معاملات این بازار در روز‌های کنونی با روند سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی، تغییر در ذهنیت‌ها را لازمه ایجاد تعادل در معاملات بازار سرمایه دانست و گفت: سهامداران بهتر است این موضوع را برای همیشه در سرمایه‌گذاری‌های خود مورد توجه قرار دهند که امکان دارد دیگر هیچ وقت روند معاملات سال ٩٩ بازار سهام تکرار نشود.

خاندوزی اظهار داشت: سهامدارانی که این موضوع را سرلوحه سرمایه‌گذاری خود در بازار قرار دهند، متوجه این موضوع خواهند بود که بورس اکنون بر مدار درستی در حال حرکت است و روند آن به هیچ عنوان غیرطبیعی نیست.

این کارشناس بازار سرمایه معتقد است که در چند روز اخیر سهام منفی بازار از خریداران بسیار خوبی برخوردار بودند، همچنین در کنار آن وضعیت شرکت‌ها از نظر بنیادی در موقعیت معقولی قرار گرفته است که این موضوع می‌تواند زمینه تداوم رونق بورس را فراهم کند.

وی، نوسان موقتی بازار را طبیعی اعلام کرد و گفت: سهامداران نباید به دلیل ترس از ایجاد هیجان در معاملات بورس به سمت عرضه سهام خود در بازار پیش بروند، زیرا اکنون بازار در معاملات خود در حال بازگشت به روال استاندارد چند سال گذشته است؛ بنابراین با توجه به ارزیابی‌های انجام شده روند فعلی بازار به هیچ عنوان از نگرانی خاصی برخوردار نیست.

خاندوزی با اشاره به اینکه انتظارات از دولت در حوزه بازار سرمایه بسیار بالا است، گفت: اگر دولت جدید، به دنبال ایجاد دید مثبتی نسبت به بازار سرمایه در میان فعالان حاضر در بازار است باید به سمت اقتصاد شفاف، روشن، غیردستوری و پویا حرکت کند تا در نهایت بازار سرمایه از این طریق به بازدهی معقولی دست پیدا کند.

تداوم روند صعودی معاملات بورس با سرعتی معقول

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار سرمایه از مرحله تدافعی و بحران خارج شده است، افزود: به نظر می‌رسد در صورت تداوم روند فعلی معاملات بورس و عدم تصمیمات هیجانی از سوی مسوولان، روند صعودی این بازار با سرعت معقول ادامه پیدا کند و مسیر کنونی را در پیش بگیرد.

وی، معاملات بورس را با دیگر بازار‌ها را مورد مقایسه قرار داد و گفت: به‌طور حتم بازار سرمایه تا پایان سال از بالاترین بازدهی نسبت به سایر بازار‌ها برخوردار خواهد بود و روند سال‌های گذشته هم نشان دهنده این بوده است که بازار سرمایه می‌تواند بازدهی بیشتری را نسبت به دیگر بازار‌ها در اختیار سهامداران قرار دهد.

به گزارش ایرنا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (دوشنبه، ۲۸ تیر ماه) در کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رشد کرد و با ۶ هزار واحد افزایش، به عدد یک‌میلیون و ۳۱۱ هزار واحد رسید. برچسب ها: بازار سرمایه ، بورس ، بازار سهام

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس بازار سهام معاملات بورس بازار سرمایه بازار سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری

رونالدو نازاریو تیم‌های تحت مالکیت خود را می فروشد

طرفداری | باشگاه کروزیرو اعلام کرد که رونالدو نازاریو، سهم خود از این باشگاه را به قیمت ۱۰۹ میلیون یورو فروخته و دیگر مالک این تیم محسوب نمی‌شود. اسطوره فوتبال برزیل در سال ۲۰۲۱ و زمانی که تیم سابقش کروزیرو در لیگ دسته دوم برزیل حضور داشت، ۹۰ درصد سهام این تیم را خریداری و نزدیک به 78 میلیون دلار از بدهی‌های آن را پرداخت کرد. در نتیجه این اقدام نازاریو، کروزیرو از ورشکستگی نجات یافت و توانست به سطح اول فوتبال برزیل بازگردد.

به گزارش مارکا، نازاریو قصد دارد علاوه بر کروزیرو، سهامش از باشگاه رئال وایادولید را نیز به فروش برساند. رونالدو در سال ۲۰۱۸، ۵۱ درصد سهام وایادولید را خریداری کرد و مالک اصلی این باشگاه محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد برخی اختلاف نظر‌ها باعث شده تا اسطوره فوتبال برزیل تصمیم به ترک عرصه باشگاه‌داری بگیرد. گفتنی است رئال وایادولید در حال حاضر در رتبه دوم جدول لالیگا ۲ حضور دارد.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • تصمیم رونالدو نازاریو: خروج کامل از عرصه باشگاه‌داری
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳