Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@10:42:06 GMT

جوجه یک‌ روزه ارزان شد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۳۹۹۷

جوجه یک‌ روزه ارزان شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب اسداله نژاد با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، افزود: در حال حاضر بازار شرایط خوبی ندارد چرا که مدیریت دقیقی بر بازار صورت نمی‌گیرد که انتظار می‌رود در دولت آینده توجه جدی به مقوله تولید مرغ به عنوان کالای استراتژیک صورت گیرد.

وی ادامه داد: علی رغم تمامی مشکلات و چالش‌های پیش روی تولید، مرغداران مرغ را با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌دهند که با این وجود عرضه مرغ گرم بالاتر از نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان گرانفروشی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به تاثیر گرانی مرغ بر بازار بیان کرد: با توجه به آنکه گرانی مرغ منجر به کاهش قدرت خرید خانوار می‌شود، از این رو مرغداران موافق این موضوع نیستند، اما زمانیکه که قیمت مولفه‌های تولید همچون ذرت، کنجاله، دان آماده و حمل و نقل تغییر ‌ کند، چاره‌ای جز اصلاح قیمت نیست.

به گفته اسداله نژاد هم اکنون مرغداران مرغ تولیدی را با نرخ مصوب یا حداکثر ۵۰۰ تومان بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌کنند که با این وجود عرضه با نرخ‌های فعلی در بازار منطقی نیست.

وی درباره آینده تولید مرغ افزود: آینده تولید به میزان جوجه ریزی بستگی دارد، گرچه بنابر آمار سامانه سماصط مشکلی در جوجه ریزی وجود ندارد و علی القاعده نباید کمبودی در بازار داشته باشیم، اما به اعتقاد بنده آمار این سامانه باید راست آزمایی شود.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران‌گوشتی با اشاره به اینکه بازار نهاده های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: بارگیری نهاده‌های دامی با تاخیر در حال انجام است که این امر چالش های متعددی برای مرغداران ایجاد کرده است چرا که برخی واحدها به رغم خرید ذرت طی ۴۵ روز اخیر، اما هنوز نهاده به دستشان نرسیده که با این وجود ناگریز به تامین از بازار آزاد با نرخ بالا هستند.

اسداله نژاد با اشاره به انتقاد مرغداران از بی کیفیتی نهاده‌های دامی اظهار کرد: بخشی از کاهش کیفیت مربوط به نهاده پشتیبانی امور دام است که مرغداران نسبت به کپک زدگی آن  گلایه مند هستند و بخش دیگر بی کیفیتی نهاده های وارداتی است.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کیفیت نهاده‌های دامی با استاندارد جهانی فاصله دارد، تصریح کزد: کاهش کیفیت نهاده به سبب تاثیر گذاری بر جیره غذایی منجر به افت تولید و کاهش وزن می‌شود.

پربیننده ترین قیمت جدید گوشت گوسفندی (تیر۱۴۰۰) + جدول قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان رسید قیمت جدید خیارشور در بازار (تیر۱۴۰۰) + جدول متوسط قیمت هر کیلوگرم دام زنده برای عید قربان قیمت گوشت بوقلمون در بازار (تیر۱۴۰۰) + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جوجه یک روزه نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • صادرات تخم مرغ به ۳۰ هزارتن رسید
  • سیب‌زمینی کیلویی چند؟
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • زنجیره یکپارچه تامین و تولید مرغ در گلستان تشکیل می‌شود
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است