Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت با تشریح مراحل توسعه خط انتقال نفت خام گوره – جاسک تأکید کرد: در این طرح ملی جلوه‌های کم‌نظیری از ساخت داخل و در هم شکستن تحریم‌ها به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه، ۳۱ تیرماه) در آیین بهره برداری رسمی از خط لوله انتقال نفت خام گوره - جاسک اظهار کرد: امروز روز تاریخی در صنعت نفت ایران است و برای نخستین بار در تاریخ بیش از ۱۱۰ ساله نفت ایران عملیات صادرات نفت از سواحل مکران در دریای عمان آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ایجاد سامانه ایجاد پایانه صادراتی نفت خام در منطقه مکران، از سال­‌های اولیه دهه ۱۳۶۰ و اوج جنگ تحمیلی، مطرح بود، افزود: ساخت خط لوله انتقال نفت به نام «محرم»، بر همین اساس آغاز شد که با پایان جنگ این خط رها شد و بخشی از این خط لوله انتقال به قطر ۵۶ اینچ به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر در استان بوشهر به انتقال آب به مناطق ساحلی اختصاص یافت.

وزیر نفت با یادآوری اینکه در جریان سفر سال ۱۳۹۲ جنابعالی (رئیس جمهوری) به استان هرمزگان، این فکر دوباره به‌طور جدی مطرح شد و براین اساس، پس از بررسی کارشناسی موضوع، توجیه اقتصادی، فنی و محیط زیستی، این طرح با اعتبار نزدیک به ۲ میلیارد دلار در شورای اقتصاد تصویب و ابلاغ شد، افزود: فرآیند ساخت و تأمین تجهیزات از سال ۱۳۹۷ آغاز و عملیات لوله‌گذاری این طرح به‌صورت رسمی تیرماه ۱۳۹۹ با دستور جنابعالی آغاز شد.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: شانا

کلیدواژه: وزیر نفت بیژن زنگنه طرح گوره جاسک صادرات نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزخلیج فارس؛ مدیر اداره بندر و دریانوردی شهرستان جاسک گفت: با توجه به رفت وآمد شناور‌ها در حوضچه بندر و احتمال بروز آتش سوزی الحاق این شناور از نیاز‌های این اداره بود.

بیشتر بخوانید؛ بازگشت یدک کش خلیج فارس چهار به چرخه خدمات حمل و نقل دریایی
محمدامین امانی افزود: این شناور با ۷ نفر خدمه در بندر جاسک از امروز پهلو گرفته است.
وی گفت: این شناور قبل از پهلوگیری در بندرجاسک در بندرعباس خدمت رسانی می‌کرد.

دیگر خبرها

  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • ببینید | لحظه شکستن رکورد سنگین‌ترین مشت جهان
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • نیروهای مسلح با تحریم‌ها موفق به ساخت مدرن‌ترین موشک‌ها شد
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است