Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: طرف آلمانی متعهد شده که در صورت هر نوع اقدام تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، تدابیر ملی لازم در این باره را اتخاذ و بر پاسخ تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا علیه مسکو نیز اصرار خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ویکتوریا نولند" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل سیاسی اعلام کرد که طرف آلمانی در چارچوب توافقنامه امضاء شده با ایالات متحده درباره خط لوله گاز "جریان شمالی-2"، این مسئولیت را برعهده گرفته است که در صورت هر گونه اقدام تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین، فوراً تدابیر لازم در این زمینه را اتخاذ کند و همچنین بر اتخاذ تدابیر مشابه از سوی اتحادیه اروپا علیه مسکو اصرار ورزد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خانم نولند شب گذشته در جمع خبرنگاران گفت: «اگر روسیه هر زمان تلاش کند تا از منابع انرژی خود بعنوان ابزار اعمال فشار یا بهانه‌ای برای اقدامات تجاوزکارانه علیه اوکراین استفاده کند، طرف آلمانی تدابیر لازم را در سطح ملی اتخاذ کرده و در سطح اتحادیه اروپا نیز مصرانه خواستار اقدامات تلافی‌جویانه مشابه، از جمله از طریق اعمال تحریم‌ها به منظور محدود کردن امکانات صادراتی روسیه در عرصه سوخت و انرژی خواهد شد.»

این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد که دولت آلمان به مقامات واشنگتن اطمینان داده است که از تمامی امکانات خود برای تمدید توافقنامه مربوط به ترانزیت گاز طبیعی روسیه از خاک اوکراین به کشورهای اروپایی استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، وعده داده تا برلین و واشنگتن در زمینه ارائه کمکهای لازم به اوکراین همکاری داشته باشند.  

خانم ویکتوریا نولند روز گذشته اعلام کرده بود که ایالات متحده و آلمان به توافقاتی در خصوص خط لوله گاز "جریان شمالی-2" دست یافته‌اند. به گفته وی، دولت آمریکا در چارچوب این توافقنامه متعهد شده که اگر روسیه از مسئله انرژی بعنوان ابزاری برای اعمال فشار بر کشورهای اروپایی استفاده کند، تحریم‌های مناسب علیه مسکو را اعمال خواهد کرد.  

معاون وزیر خارجه آمریکا یادآور شده بود که واشنگتن می‌خواهد از این مسئله اطمینان حاصل کند که توافقنامه ترانزیت گاز بین مسکو و کی‌یف که در سال 2024 منقضی می‌شود، برای ده سال دیگر تمدید خواهد شد.

در واکنش به سخنان این مقام وزارت خارجه آمریکا، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن یادآور شد که توافقنامه ایالات متحده و آلمان درباره خط لوله گاز "جریان شمالی-2"، سئوالات جدی و حتی ابهاماتی از لحاظ حملات سیاسی علیه روسیه را مطرح کرده است.

آنتونوف گفت: «"لحن خصمانه" بکار گرفته شده علیه مسکو در این سند بطور اصولی مغایر با روح حاکم بر مذاکرات روسای جمهوری روسیه و آمریکا در ژنو است. ضمن اینکه تلاش برای معرفی کردن روسیه بعنوان یک متجاوز و کشوری که اقدامات بدخواهانه انجام می‌دهد، جای انتقاد شدید داشته و مطابق بر واقعیت نیست.»

آنتونوف: سیاست آمریکا در قبال خط لوله "جریان شمالی-2" رقابتی ناعادلانه استپوتین: خط لوله "جریان شمالی-2" نمی‌تواند در مذاکرات گروه نرماندی مطرح شودآمریکا می‌داند قادر به توقف خط لوله گاز "جریان شمالی-2" نیست

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار روسیه جریان شمالی 2 خارجه آمریکا خط لوله گاز علیه مسکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود : واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشورهای مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتارهای غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • آخرین تحولات اوکراین| تصمیم برلین برای عدم ارسال موشک‌های تاروس به کی‌یف تغییر نکرده است
  • تحولات اوکراین| تایید دستاوردهای روسیه در جبهه توسط کاخ سفید
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود