Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس جمهور امروز در هشتاد و سومین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید طرح ملی عظیم انتقال نفت خام از گوره به جاسک و پایانه صادراتی منطقه مکران را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

خط انتقال نفت خام از گوره به جاسک برای اولین بار در تاریخ، صادرات نفت کشورمان را بدون نیاز به عبور از تنگه هرمز مقدور می‌کند و در فاز نخست ظرفیت انتقال روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای احداث این خط لوله با توجه به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان برای نخستین بار هزار کیلومتر لوله مقاوم در برابر خوردگی به دست متخصصین کشور ساخته شده است.

همچنین پمپ‌های بسیار عظیم ۲.۵ مگاواتی سازگار با سرویس ترش نیز برای اولین بار در کشور ساخته و در این خط لوله استفاده شده است.

متخصصین کشورمان در جریان احداث این خط انتقال، پایانه صادراتی و گوی شناور برای بارگیری نفت خام را در سواحل مکران ساختند و ۵ تلمبه‌خانه نیز در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان و ۲ ایستگاه توپک‌رانی در شهر‌های بستک و میناب هرمزگان ساخته شده است.

برای احداث این خط لوله در مجموع ۵۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و با بهره‌برداری رسمی از آن برای ۱۰ هزار نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید

طرح انتقال نفت خام گوره- جاسک از طرح‌های کم نظیر کشور است خط لوله گوره-جاسک از کوه‌های شمال بوشهر گذر کرد

 وزیر نفت در سخنان خود در تشریح این طرح و روند اجرایی و عملیاتی شدن آن، گفت: امروز روز تاریخی صنعت نفت ایران است و عملیات صادرات نفت خام ایران از منطقه مکران آغاز می‌شود.

بیژن زنگنه با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ شرکت برای اجرای این طرح فعالیت داشته‌اند، تاکید کرد: این طرح عظیم ملی که در شرایط سخت جنگ اقتصادی اجرایی و عملیاتی شده و امروز افتتاح می‌شود، جلوه‌ای از در هم شکست تحریم‌ها است و زمینه ساز توسعه اقتصادی منطقه مکران خواهد بود.

رئیس جمهور نیز پس از ارائه گزارش وزیر نفت، این طرح با عظمت را از افتخارات صنعت ایران زمین دانست و گفت: امروز یک روز تاریخی و بزرگ برای ملت ایران است و هر چه زمان بگذرد اهمیت این مساله بیشتر برای مردم روشن خواهد شد.

حسن روحانی افزود: البته برای دنیا کاملا روشن است که ایران یک اقدام بزرگ را در زمینه صادرات نفت انجام داده است.

او بیان کرد: داشتن یک پایانه صادراتی نفت خارج از خلیج فارس و در دریای عمان بسیار برای ما ارزشمند و با اهمیت است و از همه افراد، شرکت‌ها و دستگاه‌هایی که در به بهره برداری رسیدن این طرح با عظمت تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال نفت گوره به جاسک نفت خام رئیس جمهور انتقال نفت خام خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۵۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۲ روش خلاقانه و جالب برای تعمیر نشتی لوله آب (فیلم) نحوه اتصال راحت و سریع شلنگ به شیر آب (فیلم) یک روش هوشمندانه برای اتصال ۵ لوله پی وی سی آب به یکدیگر (فیلم)

دیگر خبرها

  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • تلاش برای توسعه جاسک با محور فعالیت‌های شیلاتی
  • نحوه رفع نشتی لوله آب که لوله کش‌ها به شما نمی‌گویند (فیلم)
  • وضعیت سد جگین در شهرستان جاسک
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف ۷۵ کیلومتر لوله انتقال سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب