Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله صفرپور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در بارش های فصلی روزهای اخیر بیش از ۹۵ هکتار از باغ های گردوی منطقه طسوج که داری قدمت ۴۰ تا ۵۰ ساله بودند به کلی از بین رفت.

وی بیان کرد: در این بارندگی ها خسارت زیادی نیز به کانال‌های کشاورزی و جاده‌های بین مزارعی وارد شد.
صفرپور تصریح کرد: دربارندگی سیل آسا ۴۰ دستگاه موتور پمپ اب و چهار هزار و ۵۰۰ متر لوله خط انتقال آب کشاورزی از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  خسارات سیل در بخش دامی را شامل تلف شدن ۷۰ رأس دام سبک و ۲ رأس دام سنگین و از بین رفتن ۲۵۰ کلنی زنبور عسل ذکر کرد.

صفرپور با اشاره به اینکه ۷۰ هکتار از شالیزارهای مناطق خیمند و دلی باریک به علت خراب شدن تاسیسات کشاورزی و پر شدن کانال‌های آب در معرض تنش آبی و خشکیدگی قرار دارند افزود: آبرسانی به این شالیزارها در کمترین زمان ممکن باید انجام شود.

بیش از ۹۰۰ هکتار باغ سردسیری و گرمسیری در شهرستان چرام وجود دارد.

شهرستان چرام که قطب کشت برنج استان است دارای ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم و آبی است.
شهرستان چرام در استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها محمدعلی طهماسبی بارندگی کشاورزی خسارت مالی چرام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی کشاورزی بارندگی کشاورزی خسارت مالی چرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۵۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد

ایسنا/گلستان فرماندار کلاله از خسارت بالای سیل در ۶ روستای این شهرستان خبر داد و گفت: در مجموع سیل سیلاب روزهای اخیر ۸۸۳ میلیارد ریال در کلاله خسارت به بار آورد.

فرهاد شیبک صبح جمعه ۷ اردیبهشت درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارش شدید باران و به دنبال آن طغیان رودخانه ها و جریان یافتن سیلاب فقط به ۶ روستای «اوقچی بزرگ و کوچک، گچی سو بالا و پایین، قره قاچ و قره ترناو » ۵۴۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: بیشترین این خسارات مربوط به معابر و آبروهاست و برای جلوگیری از تکرار دوباره این موضوع نیازمند ایجاد بندهای خاکی و دیواره سازی در حاشیه رودخانه ها هستیم اما با توجه به پراکندگی طولی روستاهای کلاله، این اقدامات اعتبارات زیادی لازم دارد.

فرماندار شهرستان کلاله ادامه داد: با تاکید بر نقش موثر خاکبرداری و لایروبی در افزایش آبگیری رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، افزود: پیگیری لازم برای انجام لایروبی دهانه پل ها و آبروها در دستورکار قرار دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بارندگی ذو روز اخیر باعث ریزش کوه به همراه رانش و آب‌شستگی چهار نقطه از راه های ارتباطی شهرستان شد که خسارات آن ۸۰ میلیارد ریال برآورد می شود.

شیبک اضافه کرد: تخریب سرریز بتنی و حوضچه بتنی در دو نقطه به میزان ۱۲ میلیارد ریال، خوابیدگی و ورس هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع گندم با ۳۰ درصد خسارت، آسیب به ۷۵ کیلومتر راه های بین مزارع به میزان ۲۵۰ میلیارد ریال و تخریب دیوار حیاط و سقف یک مدرسه روستایی بر اثر سیلاب به میزان یک میلیارد ریال از دیگر موارد خسارتی ناشی از سیلاب در کلاله محسوب می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد