Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان چندین طرح بزرگ استودیویی، فنی و رفاهی با حضور روسای سازمان صداوسیما و برنامه و بودجه در صداوسیمای مرکز گیلان افتتاح شد.

محمدباقر باقرزاده در آیین افتتاح هفت طرح فنی صدا و سیمای مرکز استان گیلان، با بیان اینکه رسانه استانی بازوی توانمند توسعه گیلان است افزود: رسانه استانی رسانه انقلاب است که تلاش می‌کند نماینده فرهنگ و داشته‌های فرهنگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه گیلان دارای توانمندی‌های مختلفی در بخش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است خاطرنشان کرد: مسئولان و دست اندرکاران رسانه استانی تمام تلاش خود را می‌کنند این توانمندی‌ها را در ایران، منطقه و جهان انعکاس دهند.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان، این سازمان را مرکز کار و تلاش و رقابت در کار و رفاقت دانست و عنوان کرد: این مرکز از نخستین مراکز استانی رسانه ملی است که به زودی برنامه‌های آن با سامانه پیشرفته و نوین اچ.دی پخش خواهد شد.

باقرزاده ادامه داد: برای تامین اعتبارات این کار خواهان دستور و توجه ویژه رئیس رسانه ملی و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در آخرین ارزیابی‌ها انجام شده طی ماه گذشته، صداوسیمای مرکز گیلان جزو استان‌های برتر در بین مراکز استانی است گفت: معاونت سیما رسانه استانی، جزو سه استان برتر، معاونت صدا جزو چهار استان برتر و همچنین خبر رادیو معاونت خبر، حائز رتبه اول شد.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان، با بیان اینکه امروز ساخت دو سریال فاخر تحت عناوین «سوجان» و «ابر می‌بارد» با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و رئیس سازمان برنامه بودجه در صدا و سیمای مرکز گیلان آغاز می‌شود افزود: سریال «سوجان» نخستین سریال ۳۰۰ قسمتی است که در مراکز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته می‌شود و اقدام بزرگ و منحصر به فردی در فرآیند سریال سازی مراکز استانی صداوسیما بوده و نشان از توانمندی هنری و فنی این مراکز در تولید آثار نمایشی فاخر است.

وی گفت: سریال «سوجان» طرح بزرگی است که در چند فصل تولید خواهد شد و فصل نخست این سریال در ۶۳ قسمت با نویسندگی فریدون حسن پور، تهیه کنندگی مهدی کریمی و کارگردانی حسین تبریزی به روی آنتن خواهد رفت.

باقرزاده یادآور شد: داستان این سریال که با محوریت شخصیت مقاوم زن ایرانی و اهمیت نهاد خانواده ساخته خواهد شد، قصه زندگی سوجان، دختری گیلانی، از دوره نوجوانی، جوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در خلال مرور داستان زندگی سوجان، بخش های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان افزود: برای ساخت فصل نخست سریال سوجان، حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که ۵۰ درصد آن از منابع استانی و ۵۰ درصد دیگر آن از منابع متمرکز سازمان صدا و سیما تامین خواهد شد.

وی همچنین از آغاز ساخت سریال «ابر می‌بارد» با حضور روسای سازمان‌های صدا و سیما و برنامه و بودجه خبر داد و خاطرنشان کرد: سریال «ابر می‌بارد» نخستین سریال اختصاصی سازمان صدا و سیما با موضوع بیماری کروناست که توسط صدا و سیمای مرکز گیلان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان ساخته خواهد شد.

باقرزاده اضافه کرد: این سریال ۱۸ قسمتی به نویسندگی مهدی بهپور و تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا معینی است و زندگی «پریسا» پرستار یکی از بیمارستان‌های رشت را روایت می‌کند که در نخستین ماه‌های شیوع ویروس کرونا با فوت مادربزرگش بر اثر کرونا و به هم خوردن نامزدی اش، درگیر مشکلاتی می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای گیلان با بیان اینکه برای ساخت سریال «ابر می‌بارد» ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع استانی اختصاص یافته است، تاکید کرد: در این سریال سعی شده است تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و همه گروه‌ها و نهادهای درگیر در مهار بحران کرونا خصوصا شهدای سلامت و نیز گروه‌های جهادی به تصویر کشیده شود.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر رئیس رسانه ملی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان، یک استودیوی پخش و یک استودیوی تولید تلویزیونی، سه استودیوی تولید و یک استودیوی پخش رادیو، دکور جدید استودیوی خبر، نودال جدید سیما، اتوماسیون جدید سیما، آرشیو و واحد سیار اچ.دی و تجهیز کامل بلوک بی ساختمان جدید صدا و سیمای مرکز گیلان با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

همزمان با افتتاح طرح‌های بزرگ استودیویی و فنی صدا و سیمای مرکز گیلان، سالن ورزشی صدا و سیمای مرکز گیلان که مجهزترین سالن بدنسازی بین مراکز ۳۳گانه صدا و سیماست و همچنین زمین ورزشی صدا و سیمای مرکز گیلان، طرح محوطه سازی ساختمان جدید مرکز و طرح انتقال کامل معاونت‌ها و آرشیو مرکز به ساختمان جدید نیز به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عبدالعلی علی عسکری محمدباقر نوبخت صداوسيما مدیرکل صدا و سیمای گیلان صدا و سیمای مرکز گیلان برنامه و بودجه رسانه استانی رئیس سازمان ابر می بارد سازمان صدا خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۶۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

آفتاب‌‌نیوز :

پروژه «اومااویا» شامل دو سد به نام‌های «دایرابا» و «پوهولپولا»، نیروگاه آبی ۱۲۰ مگاواتی زیرزمینی، ۲۸ کیلومتر تونل‌های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول ۸۵۰ متر و ۲۳ کیلومتر خط انتقال برق است. پروژه‌ای که فرآیند ساخت، نظارت و مشاوره آن تماماً توسط شرکت ایرانی انجام شده و هزینه ساخت آن به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار توسط دولت سریلانکا تأمین شده است.

با اجرای طرح چند منظوره اومااویا، آب مازاد رودخانه‌های «اومااویا» و «ماهاتوتیلا اویا» واقع در استان اووا «Uva» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم‌آب همین استان منتقل می‌شود. این در حالی است که هم‌زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیرزمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون مترمکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده است که توسط شرکت ایرانی فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

این پروژه از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل، بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین‌شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل‌های) عمودی دنیا در نیروگاه‌های آبی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضا‌هایی در عمق ۷۵۰ متری زمین، جزو پروژه‌های منحصربه‌فرد مهندسی محسوب می‌شود.

رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است

ردیسی ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ابرپروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا، به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی- مهندسی ایرانی، بهره‌برداری از این پروژه را نماد همبستگی، پیوند، تقویت دوستی و مایه افتخار دو ملت دانست.

وی نمایش همبستگی، همدلی و همراهی دو کشور و دو ملت آسیایی را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست و تصریح کرد: بهره‌برداری از این سد، نیروگاه و تونل انتقال آب نماد، تحقق اراده دو کشور و دو ملتی است که می‌خواهند با اتکا به توان بومی، رفاه و آسایش خود را فراهم کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تامین مالی این طرح از سوی سریلانکا و تامین و انتقال خدمات فنی و مهندسی از سوی ایران، تامین آب شرب و آب کشاورزی برای ۵ هزار هکتار اراضی جدید و آغاز به کار یک نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی را از دستاورد‌های این پروژه برای مردم سریلانکا دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران با اتکا به توانمندی‌های فنی و مهندسی بومی در حال اجرای طرح‌های بزرگ آب و برق در بیش از ۲۰ کشور جهان است.

رئیسی با بیان اینکه کشور‌های غربی تلاش می‌کنند به ما القا کنند که دانش و فناوری فقط در اختیار آنهاست، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهدای عالی‌قدر ما از جمله شهید سلیمانی «ما می‌توانیم» را به ملت ما آموختند. دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم، اما ملت ایران اراده کرد که پیشرفته باشد؛ خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق یافت و دشمن ناکام ماند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در پیشرفت سریلانکا شریک شده و تمام تجربیات خویش را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت و تلاش مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد و با صدور خدمات فنی و مهندسی در پیشرفت سریلانکا مشارکت داشته باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی برای توسعه روابط با کشور‌های آسیایی، همسایه و کشور‌های مستقل خاطرنشان کرد: تقویت ارتباط بین ما و شما و دیگر کشور‌های همسو و مستقل می‌تواند آینده‌ای درخشان برای دو کشور و دو ملت رقم بزند. بدانید با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌های بسیار خودمان می‌توانیم مسیر پیشرفت را به سرعت طی کنیم.

رئیسی گفت: برخی کشور‌های و نظام سلطه موافق تقویت روابط ما با یکدیگر نیستند و می‌خواهند به ما القا کنند که نمی‌توانیم با تکیه بر توان داخلی پیشرفت کنیم، اما ما در عمل این نظر و القای نظام سلطه را باطل کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور در پایان از همه دست‌اندرکاران اجرای این پروژه عظیم در سریلانکا، تشکر کرد.

پیش از رئیسی «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری و تلاش پیمانکاران و همکاری دولت ایران در اجرای این پروژه اظهار داشت: بدون تکنولوژی و فناوری ایرانی، اجرای این پروژه برای ما ممکن نبود؛ شما توانستید برای آینده سریلانکا کار بزرگی انجام دهید.

رئیس جمهور سریلانکا با بیان اینکه مهارت‌های فناورانه ایرانی امروز در دنیای مدرن شناخته شده است، تصریح کرد: شما نمونه کشوری هستید که با خوداتکایی توانستید به پیشرفت در حوزه‌های مختلف برسید. امروز کشور‌های ما به‌عنوان کشور‌های جنوب، به دنبال اثبات هویت‌های خودشان هستند و چنین پروژه‌های هویت و توانایی‌های ما را به جهانیان اثبات می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس در صدا و سیمای مرکز آبادان
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی هشتم اردیبهشت
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید