Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر اعظم آلمان امروز در جمع خبرنگاران خواستار محدودیت فروش جاسوس افزار صهیونیستی «پگاسوس» شد.

به گزارش مشرق، در پی جنجالی شدن موضوع جاسوس‌افزارهای رژیم صهیونیستی موسوم به «پگاسوس»، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران خواستار محدود شدن استفاده از این جاسوس افزار شد.

بیشتربخوانید: جاسوسی سعودی‌ها از رئیس قطری پاری‌سن‌ژرمن

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، مرکل در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص برنامه پگاسوس گفت که حائز اهمیت است که نرم‌افزار هک پگاسوس به دست افراد نااهل نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد که کشورهایی که در خصوص نحوه استفاده از نرم‌افزار جاسوسی هیچ‌گونه نظارت قضایی ندارند، نباید حق استفاده از جاسوس‌افزار را داشته باشند.

طبق گزارش رویترز، هفده سازمان رسانه‌ای روز یکشنبه هفته جاری (بیست و هفتم تیرماه)، نتیجه تحقیقی را منتشر کردند مبنی بر اینکه جاسوس افزار پگاسوس ساخت و تحت لیسانس شرکت صهیونیستی «NSO» در هک موفق تلفن‌های هوشمند خبرنگاران، مقام‌های دولتی و فعالان حقوق بشر در جهان مورد استفاده قرار گرفته است.

روز گذشته (چهارشنبه)، برخی از رسانه‌های غربی نیز گزارش دادند که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه نیز از قربانیان این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده است. هرچند که گفته می‌شود سازمان‌های اطلاعاتی فرانسه به ماکرون در این زمینه هشدار داده بودند؛ اما رئیس جمهور فرانسه این هشدارها را جدی نگرفته است.

از طرف دیگر، ظاهراً آن طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، بعضی از شخصیت‌های دینی، سیاسی و نظامی بلندپایه عراق هدف این جاسوس‌افزار صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

در روزهای گذشته، موضوع جاسوس افزار پگاسوس به یکی از مسائل مهم امنیتی کشورهای جهان تبدیل شده است به طوری که ماکرون امروز جلسه‌ای را با شورای دفاعی فرانسه در خصوص این جاسوس افزار و مسئله امنیت سایبری برنامه‌ریزی کرده است.

پیش از این، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به عنوان یکی از رسانه‌های مشارکت‌کننده در تحقیق مذکور، گزارش داده بود که جاسوس‌افزار پگاسوس دارای مجوز از شرکت NSO مستقر در فلسطین اشغالی است و از آن برای هدف قرار دادن گوشی‌های همراه متعلق به دو زن از نزدیکان «جمال خاشقچی» ستون‌نویس پیشین این روزنامه استفاده شده است؛ خاشقچی‌ای که به دست عوامل سعودی در کنسولگری ریاض در استانبول ترور شد و هنوز از سرنوشت جسد او خبری نیست.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو آنگلا مرکل پگاسوس رژیم صهیونیستی صدر اعظم آلمان جاسوس افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد

«واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای دسته‌جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، نبنزیا خطاب به مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: «ما گزارش‌های دلخراشی در مورد گورهای دسته‌جمعی داشتیم که در نوار غزه کشف شده است. ما به یک تحقیق بین‌المللی مستقل نیاز داریم تا اطمینان حاصل کنیم که عاملان آن پاسخگو خواهند بود.»

به گزارش اسپوتنیک، مقامات فلسطینی گزارش دادند که بیش از ۳۰۰ جسد - از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح - در گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

هر روز ابعاد تازه‌ای از جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین فاش می‌شود. از هفتم اکتبر و بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی، نزدیک به ۳۵ هزار نفر در جنایات رژیم صهیونیستی به‌ویژه در غزه در عملیات‌های زمینی و هوایی تل‌آویو به شهادت رسیده‌اند. بیمارستان ناصر و الشفا هم که در حال حاضر به ویرانه تبدیل شده، مدت‌ها تحت عملیات‌ سنگین صهیونیست‌ها بود و بعد از خروج آنها، گورهای دسته‌جمعی یکی پس از دیگری رو می‌شود.

با کشف تعداد بیشتری از گورهای جمعی در نقاط مختلف نوار غزه و بیرون آوردن پیکرهایی بدون سر، دست، پوست و یا با دست و پاهای بسته و همچنین اجسادی که هنوز سرم و وسایل پزشکی به آنها وصل است، اجساد کودکان و اجسادی که به شدت متلاشی شده‌اند، ابعاد دیگری از جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی در حملاتش به نوار غزه نمایان شده و مسوولان مختلف آغاز تحقیقاتی بین‌المللی و مستقل درباره این جنایات را خواستار شده‌اند.

انتهای پیام   

دیگر خبرها

  • سندرز خواستار تمرکز بر جنایات در غزه به جای اعتراضات دانشگاهی شد
  • روسیه تحقیقات درباره گور‌های جمعی غزه را خواستار شد
  • روسیه تحقیقات درباره گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • لاپید خواستار اعزام فوری حریدی‌ها به خدمت اجباری شد
  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو