Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، میلاد عمرانلو رهبر گروه کُر تُنال از تهران و یانیا کناپیچ، رهبر گروه کُر آنسامبل مدرسه موسیقی واراژدین در پروژه ای مشترک؛ قطعه‌ «بابا یِتو» Baba Yetu که قطعه‌ای آفریقایی به زبان سواحیلی و به معنای «دعایی برای خداوند» است را، انتخاب کردند؛ که توسط این دو گروه در محل باغ موزه ی سینمای تهران و قلعه‌ تراکوشچان واراژدین ضبط و اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دو رهبر کُر از ایران و کرواسی در بیانیه ای مشترک نوشته اند: در این زمانه‌ی سخت که اکنون با آن روبرو هستیم، زمانه‌ای که ارتباطات انسانی به کمترین حد خود رسیده است، ضروری است تا روحیه خود را بازیابیم تا به آغاز بازگردیم، تا به خود بازگردیم. به همین دلیل Baba Yetu، و به همین دلیل موسیقی آفریقا را انتخاب کردیم؛ این مهد مشترک انسانیت، و این نقطه‌ی اتصال همه‌ی مردم دنیا.
اعضای آنسامبل همه از دانش آموزان مدرسه واراژدین هستند در حالی که گروه کُر تُنال تهران از موزیسینهای جوان و با تجربه تری تشکیل شده‌اند.
ضبط صدا و تصویر هر یک از گروه ها جداگانه انجام و سپس همگی با هم به شکل ویدئویی ترکیب شد. این ویدئو که در مکان هایی زیبا مانند، باغ موزه سینمای تهران و قلعه‌ی Trakošćan همچنین مناظری از ایران و کرواسی گرفته شده است شما را با نوای موسیقی سواحیلی به سفری از کرواسی تا ایران میبرد.
این دو گروه با این آواز همصدا شده اند که انسان ها قلب هاشان با هم است، اندیشه‌هاشان با هم است و با یکی کردن دو فرهنگ گوناگون از ایران و کرواسی و در عین حال زیبا به همگان نشان می دهند که ما با هر تفاوتی یکسانیم. این موسیقی از تلویزیون ملی کرواسی نیز پخش شد.

برچسب‌ها واراژدین تهران کرواسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واراژدین تهران کرواسی واراژدین تهران کرواسی ایران و کرواسی گروه ک ر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • علیرضا طلیسچی: وضعیت موسیقی در ایران خوب است
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • نظر علیرضا طلیسچی درباره حضورش در شب‌های زودیاک و آهنگ پرطرفدارش «پاقدم»
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب