Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@07:44:49 GMT

توزیع آب شرب بهداشتی در روستاهای خوزستان ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۸۲۳۰

توزیع آب شرب بهداشتی در روستاهای خوزستان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی خدادادی امروز در بازدید از روستاهای جفیر و امام زاده خضر به فعالیت قرارگاه حمایتی این جمعیت در مناطق درگیر تنش آبی اشاره و بر ضرورت تلاش همگانی برای تسکین آلام بشری آسیب دیدگان از بحران کم آبی در برخی شهرستان‌های خوزستان به ویژه بخش‌هایی از هویزه، دشت آزادگان و شادگان تاکید کرد و افزود: جمعیت هلال احمر تاکنون با کوشش شبانه روزی اعضای داوطلب و کارکنان به توزیع بیش از ۷۲ هزار لیتر آب شُرب بهداشتی و ۲۶ هزار بطری آب معدنی در این مناطق اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ادامه داد: همچنین با حمایت‌های خیران این جمعیت تعداد ۴۰ مخزن ۲۰۰۰ لیتری و ۱۰۰۰ لیتری آب خریداری و به اهالی روستاهای درگیر این پدیده اهدا شده است. وی با توصیه به وحدت و همدلی از آحاد جامعه به ویژه جوانان درخواست کرد که همچون گذشته با حضور بشردوستانه و جهادی خود در میدان محرومیت زدایی، دست به دست یکدیگر داده و در کنار دستگاه‌های مسئول و متولی، تمام توان خود را برای رفع مشکلات به کار گیریم تا آرامش و لبخند رضایت بر چهره ساکنان روستاهای متأثر از تنش آبی که اغلب روستاهای مرزی هستند و اهالی آنان پاسداران کیان اسلامی و مرزهای سرزمینی میهن به شمار می‌آید دوباره نقش بندد. کد خبر 5263617

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خدادادی هلال احمر خوزستان آب شرب روستاهای خوزستان ویروس کرونا عید سعید قربان بوشهر کرمانشاه واکسن کرونا دعای عرفه آمار کرونا نماز عید قربان عکس استانها شیوع کرونا گرگان اردبیل ایلام لیگ برتر فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان

فریبا ولی‌پور  اظهار کرد: پس از رصد کودکان، اگر اختلال‌هایی مانند لاغری، کوتاهی قد و کم وزنی داشته باشند و این شرایط نتیجه سوء تغذیه باشد و نه بیماری، وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی لیست این افراد را در اختیار وزارت کار قرار می‌دهد تا از آنها حمایت شود.

وی با بیان اینکه امسال روند شناسایی این کودکان از طریق مجموعه مراکز بهداشتی استان ادامه دارد، گفت: براساس این قانون کودکان بین ۶ تا ۵۹ ماهه از دهک‌های یک تا هفت حمایت می‌شوند که برای دهک یک تا پنج، ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک‌های شش و هفت ماهانه ۶۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

ولی‌پور ادامه داد: به مادرانی که کودک کمتر از پنج ساله دارند و از اختلال لاغری، کم وزنی و کوتاهی قد ناشی از سوءتغذیه رنج می‌برند توصیه می‌شود به مراکز بهداشتی محل زندگی خود مراجعه تا پس از گذراندن مراحل آزمون وسع، آنها را به اداره کار برای حمایت معرفی کنند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان افزود: مادران باردار و دارای کودک شیرخوار زیر دو سال نیز به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا پس از مشخص شدن دهک آنها وضعیت حمایت از آنها بررسی شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی منطقه در ارتفاعات شهرستان خوی
  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • نجات ۷ نفر از اهالی بومی گرفتارشده در ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • شناسایی ۳۰۵۴ کودک مشمول قانون حمایت از جمعیت در لرستان
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • شناسایی یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • نخلستان‌های کهن در روستاهای خوزستان + فیلم
  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران