Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با اشاره به مشکل محل پسماند شهری و انباشت هفتگی زباله‌ها در خیابان‌ها و محلات به دلیل نبود سایت جهت دفع آن گفت: از ایجاد مشکلات در سایت راسفند و انتقال غیر کارشناسی زباله‌ها از سوی به سایت موقت در حاشیه شهر، این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی برای ساکنان محلات اطراف این سایت و اعتراض آن‌ها به این مسئله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به اعتراض اهالی محله سرقنات در شهر ایذه و ضرورت احداث سایت جدید طبق ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی، جانمایی محل جدید از سوی مسئولان شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

امیری بیان داشت: به‌دلیل اهمیت موضوع، مسئله پسماند شهری ایذه در جلسات کارگروه پسماند استان خوزستان در سال گذشته و سال‌جاری مطرح و این مسئله توسط عالی‌ترین کارشناسان استان و مدیران کل مربوطه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه تصریح کرد: در آغاز شناسایی اماکن جهت جانمایی سایت، ۱۳ نقطه در نظر گرفته شد که پس از انجام کار‌های مطالعاتی روی این محل‌ها سرانجام روی ۳ نقطه تمرکز صورت گرفت و پس از انجام مطالعات بیشتر یک محل جهت دفع نهایی زباله‌های شهری جانمایی و انتخاب شد.

این مقام مسئول ادامه داد: طبق مصوبات کارگروه پسماند استان که با حضور مسئولان استانی و مدیران کل و مسئولان مربوطه تشکیل می‌شد، شهرداری ایذه موظف به تعیین شرکت مشاور و انجام کار مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی جهت آغاز کار طبق ضوابط زیست محیطی مربوطه گردید.

او گفت: یکی از با اهمیت‌ترین شرایط جهت جانمایی سایت پسماند استفاده از اماکنی است که دارای بیشترین و بهترین ظرفیت جهت انجام کار و کمترین آسیب‌ها و مخاطرات زیست محیطی باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با بیان اینکه مکان جدید دفع زباله شهری ایذه در یکی از مناطق دهستان مرغا جانمایی و کار‌های احداث آن در حال انجام است افزود: پس از تصویب محل از سوی کارگروه پسماند استانداری خوزستان، شرکت آب و برق خوزستان نیز مجوز استقرار طرح و کار‌های ابتدایی را صادر کرد.

امیری گفت: در این خصوص تمام دستگاه‌های نظارتی شهرستان از جمله؛ اداره حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و شبکه بهداشت و درمان با تمام توان کار نظارت بر محل جدید را انجام خواهند داد تا مشکلات بهداشتی و زیست محیطی سایت کوره‌های سرقنات و راسفند دوباره تکرار نشود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت پسماند پسماند شهری اداره حفاظت محیط زیست زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی

 به دنبال فراخوان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز و انجمن‌های محیط زیستی مبنی بر پاکسازی ساحلی رودخانه کارون و دعوت از عموم شهروندان اهوازی جهت مشارکت در این برنامه تعدادی از فعالان و دوستداران طبیعت نسبت به پاکسازی محیط اقدام نمودند.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از حضور داوطلبانه دوستداران محیط زیست در این برنامه گفت: اجرای این گونه برنامه‌ها در راستای فرهنگ سازی برای توجه به مقوله پسماند و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست است و خواستار مشارکت همه اقشار جامعه در این گونه حرکت‌های زیست محیطی شد.

وی افزود: امروزه یکی از مهمترین معضلات در بخش پسماند در استان، کشور و حتی جهان، پلاستیک است که باید برای کاهش آن و جایگزین با موادی که سریعتر تجزیه و آسیب کمتری به محیط زیست بزنند، اقدام کنیم.

رستمی ادامه داد: باید به کودکان یاد داد که ما نه تنها زباله‌ها را در طبیعت رها نمی‌کنیم، بلکه زباله‌های رها شده را هم جمع آوری می‌نماییم تا طبیعت زیبایمان را از وجود ناپاکی‌ها پاکسازی نماییم.

 این مراسم از کوچکترین فعال محیط زیست نیز با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک