Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@06:26:05 GMT

دور زدن محدودیت‌ها با اجاره خودروهای بومی

تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۸۷۲۹

اجاره خودرو با پلاک بومی در برخی شهرهای مازندران طی روزهای اخیر به یکی از راه‌های دور زدن محدودیت‌های کرونایی و فرار از جریمه روزانه خودروهای مسافران تبدیل شده است.

شواهد و گزارش‌های رسمی طی روزهای اخیر نشان می‌دهد مازندران با سخت‌ترین موج همه‌گیری ویروس کرونا مواجه است و آمار حدود پنج هزار نفری مراجعه مبتلایان سرپایی و رسیدن تعداد بستری‌های کوویدی به دو هزار نفر مهری تایید بر این مسئله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بی‌توجهی به محدودیت‌ها و پروتکل‌ها روز بیشتر از روزهای قبل دیده می‌شود. اجاره خودروها با پلاک بومی برای تردد بدون دردسر مسافران در شهرها یکی دیگر از روش‌های بی‌توجهی به پروتکل‌ها و دور زدنمحدودیت‌هاست که این روزها در برخی مناطق مازندران دیده می‌شود.

طبق تازه‌ترین اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تقریبا تمام بخش‌های بیمارستانی استان درگیر بیماران کوویدی هستند و در برخی از بخش‌ها حتی جایی بیماران معمولی نیز وجود ندارد. شمار بیماران بستری در برخی شهرستان‌ها همچون آمل از مرز ۴۰۰ نفر نیز عبور کرده و حتی بیمارستان‌های خصوصی و درمانگاه‌های شخصی نیز درگیر با بیماران کوویدی هستند. در شهرهای ساحلی همچون نوشهر و محمودآباد نیز ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

در چنین وضعیتی که تمام زنگ‌های هشدار همه‌گیری ویروس کرونا در استان به صدا درآمده است، مازندران ناخواسته میزبان شمار بسیاری از مسافران است که در سایه تعطیلی پایان هفته و تعطیلات کرونایی پایتخت کشور، مازندران را به عنوان نزدیک‌ترین مقصد گشت و گذار انتخاب کرده‌اند.

اما در این بازار پرهیاهوی مسافرت که دردی مضاعف بر زخم موج پنجم کرونا مازندران محسوب می‌شود، بازارگرمی اجاره ویلاهای استیجاری به سوژه داغ رسانه‌ای تبدیل شده است که بر خلاف روزهای عادی به ارقام نجومی چندین میلیونی و حتی بیش از ۱۰ میلیون در برخی مناطق گردشگرپذیر استان رسیده است. در این بین به دلیل محدودیت‌های تردد، بازار اجاره خودروها با پلاک بومی نیز در بعضی مناطق داغ شده است. به طوری که اجاره خودروهای بومی به مسافران برای گشت و گذار راحت‌تر آن‌ها در استان همانند ویلاخوابی‌ها خبر از ارقام چندین میلیونی می‌دهد.

بنا بر اطلاعات و گزارش‌های رسیده در برخی شهرهای ساحلی استان اجاره خودروهای شخصی با پلاک بومی به مسافران به یکی از راه‌های فرار از محدودیت کرونایی تردد خودروهای غیربومی تبدیل شده است. بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از برخی شهرهای استان همچون محمودآباد، سرخرود و نور صحت این اتفاق را نشان می‌دهد و قیمت برخی خودروها به روزانه ۵۰۰ هزار تا یک میلوین تومان نیز رسیده است.

این مسئله می‌تواند به نوعی اثرگذاری محدودیت‌ها را خنثی کرده و حضور غیر بومیان در اماکن عمومی را به امری عادی تبدیل کند. اتفاقی که به طور حتم مدیریت کرونا را در یکی از سخت‌ترین موج‌های همه‌گیری سخت خواهد کرد.

یکی از مسئولان شهرستان محمودآباد که نخواست نامش فاش شود ضمن تایید این خبر، این اقدام را بسیار خطرناک و آسیب‌زا توصیف کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: اینکه مردم مازندران به ویژه فعالان حوزه گردشگری خسارتی سنگین از شیوع کرونا دیده‌اند بر کسی پوشیده نیست، اما این اتفاق می‌تواند مدیریت کرونا در موج پنجم را با چالش مواجه کند.

برخورد قضایی با اجاره خودروهای بومی

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد نیز در این باره گفت: تاکنون نیروی انتظامی با چنین موردی برخورد نکرد؛ اما در صورت محرز شدن چنین موضوعی از طریق مراجع قضایی با آن به سختی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: اجاره خودرو به غیربومیان خلاف مقررات ستاد کرونا و جرم است و با خاطیان به صورت جدی برخورد می‌شود.

سرهنگ محمود حسین‌زاده افزود: در حال حاضر تمام ورودی‌های شهر محمودآباد بسته شده و در کنار جریمه یک میلیونی خودروهای غیر بومی، از ورود این خوردوها به داخل شهر جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: متاسفانه مسافران وارد شده در شهرستان در پاسخ به این پرسش که چرا به مازندران آمده‌اند می‌گویند جریمه آن را پرداخت کردیم.

سرپرست روابط عمومی داشگاه علوم پزشکی مازندران نیز به این مسئله واکنش نشان داد و گفت: تعطیلی ۶ روزه پایتخت کشور با توجه به نزدیکی مازندران به پایتخت و جمعیت بیش از۱۰ میلیونی آن برای مازندران که همواره مقصد گردش و سفر پایتخت‌نشینان بود آسیب‌زا است.

دکتر سیمین بابایی با اشاره به وضعیت حاد همه‌گیری ویروس کرونا در تهران افزود: بسیاری تصور می‌کنند با سفر به مازندران از خطر کرونا در پایتخت در امان خواهند بود در حالی مازندران نیز در شرایط نامطلوب و هشدار بحران قرار دارد.

وی بر تشدید نظارت محدودیت‌های کرونا تاکید کرد و گفت: در صورتی که جمعیت مسافران وارد مناطق پرتردد مردم بومی شوند مدیریت همه‌گیری از شرایط کنونی وارد مرحله بحرانی خواهد شد.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم استان‌های دیگر خواست تا به هیچ وجه به مازندران سفر نکنند و تاکید کرد: مازندران در سخت‌ترین شرایط همه‌گیری کرونا از ابتدای ورود ویروس به استان قرار دارد و هر روز شرایط آن در حال وخیم‌تر شدن است.

در شرایط کنونی به نظر می‌رسد اجاره خودروهای با پلاک بومی برای عده‌ای از مسافران به آلترناتیوی برای عبور از محدودیت‌ها تبدیل شده است و بار دیگر مازندران را با پدیده‌ای تازه در مواجهه به ویروس کرونا مواجه کرده است. استانی که در روزهای اخیر با رشد 600 درصدی بستری کرونایی مواجه بوده و تعداد بیماران از 315 در اول تیر به دو هزار و 42 نفر در 30 تیر رسیده و در همین مدت آمار فوتی‌های استان از 130 نفر عبور کرده است.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اجاره خودروهای تبدیل شده پلاک بومی ویروس کرونا محدودیت ها همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، شرکت دانش‌بنیان رادین دام فرتاک در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در زمینه ارائه و اجرای خدمات دام، طیور و آبزیان و تولید محصولات دانش‌بنیان فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ با بهره‌گیری از متخصصان و اساتید دانشگاه تهران آغاز و از همان ابتدا در جهت تأمین و بهبود نیازهای فعالان این عرصه وارد میدان شده است.

سلنیوم آلی و رقیق کننده‌های اسپرم از محصولات دانش‌بنیان این شرکت محسوب می‌شود که برای اولین بار در ایران بومی سازی شده است.

مجتبی امام‌وردی، مدیرعامل شرکت رادین دام فرتاک در خصوص کاربست این محصولات گفت: سلنیوم آلی یا ارگانیک در بحث دامپزشکی و صنایع غذایی و رقیق کننده اسپرم برای حفظ گونه‌های در حال انقراض یا انجماد اسپرم دام‌هایی همچون گاو، اسب، گوسفند، بز، طیور و ماهی و … استفاده می‌شود. سلنیوم آلی با الگو برداری از طبیعت ساخته شده که در ساختارهای اسید آمینه حاوی گوگرد، سلنیوم جایگزین گوگرد شده است.

به گفته وی بهترین شکل سلنیوم برای متابولیسم انسان و حیوانات، سلنومتیونین می‌باشد. این شکل از سلنیوم می‌تواند در توده سلولی مخمر رشد یافته در محیط کشت حاوی سلنیوم معدنی تجمع پیدا کند. مخمر می‌تواند سلنیوم معدنی را که زیست فراهمی پایین و سمیت بالا داشته را به شکل آلی که ایمن تر و از نظر زیستی فعال‌تر بوده، تبدیل کند. باتوجه به نیاز دام، طیور و انسان به سلنیوم ارگانیک که ایمن بوده و قابلیت جذب بالایی داشته، تولید آن در کشور مانع خروج ارز از کشور شده و ایجاد اشتغال خواهد کرد که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کشور می‌باشد.

امام وردی در خصوص محصول دیگر این شرکت که رقیق‌کننده اسپرم است، اظهار داشت: این محصول (رقیق کننده‌های اسپرم) دارای ثبت اختراع است و موجب نگهداری طولانی‌تر اسپرم‌ها می‌شود. این مواد در تأمین انرژی مورد نیاز، حفاظت اسپرم از آسیب‌های دمایی، کاهش استرس‌های فیزیکی و شیمیایی ناشی از سرد کردن، انجماد، ذوب اسپرم‌ها و در نهایت ایجاد یک محیط مناسب برای زنده ماندن موقت اسپرم‌ها نقش دارند.

به گفته او از مهمترین مزایای منجمد کردن اسپرم، تسریع در اجرای برنامه‌های خاص اصلاح نژادی، استفاده از نژادهای برتر و با تولیدات بیشتر، انتقال آسان اسپرم از مراکز تولید و جمع آوری به مراکز تلقیح مصنوعی، تولیدمثل خارج از فصل تولید، جلوگیری از انقراض گونه‌های در معرض خطر و.... است. کاربرد این رقیق کننده‌ها، استفاده برای انجماد اسپرم و بکارگیری آن برای تلقیح مصنوعی برای افزایش تولیدات و گسترش پرورش دام و طیور در کشور است.

وی با بیان اینکه رقیق کننده اسپرم وارداتی بوده و با تولید بومی آن توسط شرکت رادین دام عملاً نیاز داخل تأمین شده است، تصریح کرد: شرکت رادین دام فرتاک تا سالی سه هزار ویال ظرفیت تولید این محصول (رقیق کننده اسپرم) را دارد اما در خصوص محصول سلنیوم آلی از آنجا که هنوز موفق به تأسیس کارخانه نشده‌ایم، تولید به صورت کارمزدی یا نیمه صنعتی انجام می‌شود و ظرفیت تولید بالایی نداریم.

امام وردی در خصوص قیمت محصولات بومی‌سازی شده در شرکت رادین دام فرتاک نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی آن اظهار داشت: ۱۰۰ سی سی از نسخه فرانسوی رقیق کننده اسپرم نزدیک به شش میلیون تومان تمام می‌شود. این در حالی است که قیمت تمام شده این میزان از رقیق کننده اسپرم در نسخه بومی شده آن تنها ۹۸۰ هزار تومان است. همچنین نسخه برزیلی و آمریکایی سلنیوم آلی، قبل از بومی سازی آن، کیلویی ۴۰۰ هزار تومان وارد می‌شد اما با بومی سازی آن (سلنیوم آلی) تأمین یک کیلو سلنیوم آلی برای مصرف کننده تنها ۱۶۵ هزار تومان تمام می‌شود.

وی در پایان در خصوص صادرات این شرکت خاطرنشان کرد: در حوزه رقیق کننده اسپرم موفق به صادرات شده ایم و در حال حاضر، بازار کشورهایی همچون افغانستان و عراق مقصد ما هستند.

کد خبر 6098120

دیگر خبرها

  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • ال۹۰ هم بومی‌سازی شد!/ عکس
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • انتقاد تند روزنامه قطری از سرمربی بومی السد
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات