Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه سوریه با اشاره به همزمانی تجاوز هوایی اسرائیل با حملات تروریست‌ها تاکید کرد که از همه راهکارها برای بازپس گیری حقوق خود استفاده خواهد کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف رژیم صهیونیستی از تجاوزات مکرر به خاک این کشور که همزمان با حملات تروریست‌ها به حومه حلب و قطع آب استان حسکه از سوی ترکیه صورت گرفته است، اجرای برنامه های ژئوپلیتیک توطئه ای علیه سوریه در نتیجه مواضع اصولی این کشور به ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم و ادوات و مزدوران آن در منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه تاکید کرد که سوریه از حق خود در دفاع از مردم و سرزمین و حاکمیتش با استفاده از همه ابزار طبق قانون اساسی و منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی چشم پوشی نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: در ساعت یک و 13 دقیقه بامداد پنجشنبه 2021/7/22، اشغالگران اسرائیلی دست به حمله جدید به سوریه زدند و از طریق حریم هوایی لبنان در شرق بیروت لبنان موشکهایی از سوی جنگنده های این رژیم به منطقه القصیر در استان حمص شلیک شد.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: این حمله بزدلانه اسرائیل دو روز پس از حمله هوایی اسرائیل به منطقه السفیره در جنوب شرق استان حلب انجام شد. همچنین این حمله دو روز پس از حمله بالگرد آمریکایی به منزلی در روستای جاموس در استان حسکه که سه کشته برجا گذاشت، صورت گرفت. این حمله همچنین دو روز پس از حمله جبهه النصره به حومه غربی حلب و شهرک نبل در حومه شمالی حلب که به شهادت یک زن و زخمی شدن یک دختربچه منجر شد صورت گرفته است.

وزارت خارجه سوریه افزود: ادامه اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه بدون حمایت از دولت های ایالات متحده و برخی از کشورهای غربی و سرپوش گذاشتن بر جنایات آنها صورت نمی گرفت.

در این بیانیه آمده است: سوریه تاکید می کند که ادامه نادیده گرفتن حملات و جنایات اسرائیل از سوی جامعه جهانی که در برهه اخیر زیاد هم شده است، آنها را شریک اسرائیل در جنایاتش و در کنار گروه‌های تروریستی مانند جبهه النصره و داعش و دیگر گروه‌های تروریستی قرار می دهد.

در این بیانیه تاکید شده است: سوریه بارها از شورای امنیت خواسته که حملات اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی آنرا محکوم کند و اقداماتی قاطع و فوری برای توقف این حملات و بازخواست اسرائیل انجام دهد.

در پایان بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است جمهوری عربی سوریه همچنان به قوانین بین المللی و شورای امنیت تکیه می‌کند و بار دیگر از این شورا می‌خواهد مسئولیت خود را در چارچوب منشور سازمان ملل که مهمترین آن‌ها حفظ صلح و امنیت بین المللی است انجام دهد و اقدامات قاطع و فوری را برای جلوگیری از تکررار تجاوزات اسرائیل اتخاذ کند.

وزارت خارجه سوریه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که اسرائیل را وادار به رعایت قوانین و قطعنامه‌‌های مربوط کند و آن را به سبب اقدامات تروریستی و جنایاتی که علیه ملت‌های سوریه و فلسطین مرتکب می‌شود و نیز به سبب حمایت مداوم از گروه‌ های تروریستی مورد بازخواست قرار دهد.

انتهایی پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی اسرائیل سوریه رژیم صهیونیستی اسرائیل سوریه وزارت خارجه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم

به نقل از رسانه‌های عربی، مقاومت اسلامی بحرین امروز (شنبه) از حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در شهر «ام الرشراش» (ایلات) در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر داد و با صدور بیانیه‌ای افزود: این حمله پهپادی روز پنجشنبه ۲ مه میلادی (۱۳ اردیبهشت) به وسیله پهپاد و در حمایت از مردم مقاوم غزه انجام شد.

در این بیانیه آمده است که عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه رژیم اسرائیل تا رفع محاصره و توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم فلسطین در نوار غزه، متوقف نخواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • دفاع موشکی ایران در مقابل اسرائیل زمینه نابودی هر چه زودتر رژیم صهیونیستی را فراهم می‌کند