Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:57:44 GMT

نوای تار ایرانی در خوزستان پیچید + ویدیو

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۹۹۲۳۹

نوای تار ایرانی در خوزستان پیچید + ویدیو

‍‍‍‍‍‍

علی قمصری در جدیدترین ویدیویی که از پروژه تار ایرانی منتشر کرده، در سرزمین خوزستان نواخته است‌.

به گزارش ایسنا، این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که مدتی است سفری هنری را آغاز کرده و در آن قصد دارد با سازش دور ایران را بگردد، در جدیدترین برنامه به خوزستان رفته است. قمصری با اجرای بیست و سومین برنامه، قطعه ای با عنوان خوناب (دم-ماء) را نواخته است و از بیقراری‌ای می گوید که او را از گیلان به اهواز کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قمصری توضیح داده است:
«بیقراری‌ای که مرا از گیلان به اهواز کشاند، در خاک خوزستان به این قطعه تبدیل شد. اصلا در مسیر خوزستان به اینکه چه باید نواخت فکر نمی‌کردم. می‌دانستم حسی که دارم مسیر را برای خلق هموار می‌کند.»

به گفته وی «خوناب» مانند پازلی پراکنده که تکه‌هایش از گیلان تا اهواز متولد شده، در لحظه، یعنی زمان اجرا کامل شد؛ چراکه بسیاری از ملودی های تار کاملا بداهه است.

خوزستان خارج از نوبت، «تارایرانی» را مهمان خود کرده است و نوازنده با این انگیزه که «مردم خوزستان با حداقل‌ها می‌سازند»، تنها با سیم بمِ تار این قطعه را اجرا کرده است؛ چرا که سیم بم، در نواختن کمترین استفاده را دارد.

در ادامه می توانید تماشاگر این قطعه باشید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: علي قمصري موسیقی ایرانی موسيقي نواحي کم آبی منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۹۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • احداث تقاطع‌های غیر همسطح رشت با سرعت در حال اجرا است
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم