Web Analytics Made Easy - Statcounter

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه تصویب طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران در مجلس فرصت به نتیجه رساندن برجام را از دولت گرفت، اظهار داشت: بهتر است که رئیس‌جمهور در روزهای پایانی از عمر دولت تدبیر و امید، دیگر این مباحث را مطرح نکند، چرا که همه می‌دانند مجلس مقصر ادامه تحریم‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفت و ایشان فرمودند «باید به دقت به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که قانون خوبی است، عمل شود».

دست برتر دولت در مذاکرات با اقدام مجلس

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: مجلس با تصویب این قانون، دست برتر را به دولت داد تا مذاکرات را به خوبی انجام دهد و باعث شد که قدرت چانه‌زنی تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مذاکرات افزایش یابد.

اسماعیلی ادامه داد: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، بسیار تأثیرگذار و فرصت خوبی است تا مسئولان دستگاه دیپلماسی ما در مذاکرات از آن استفاده کنند و حق کشورمان را از غربی‌ها بگیرند.

باید راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها در عمل محقق شود

وی ادامه داد: تأکید مجلس آن است که باید راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها در عمل محقق شود، چرا که لغو تحریم‌ها روی کاغذ هیچ فایده‌ای برای ما ندارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه غربی‌ها چندین سال است که دروغ می‌گویند و برای لغو تحریم‌های ایران امروز و فردا می‌کنند، اظهار داشت: تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، به غربی‌ها نشان داد که اراده و عزم ایران بسیار جدی است و ما چیزی جز رفع کامل تحریم‌ها را نمی‌پذیریم و اگر آنان همه تحریم‌ها را لغو نکنند و به تعهداتشان پایبند نباشند، ما هم تعهدات خود در برجام را انجام نمی‌دهیم.

اسماعیلی با بیان اینکه توافق برجام بده‌بستان است و همه اعضا باید تعهدات خود را انجام دهند، گفت: قرار نیست که ما فقط به تعهداتمان در برجام عمل کنیم و به آنان امتیاز دهیم و امتیازی از طرف مقابل نگیریم.

روحانی درباره علت عدم رفع تحریم‌ها فرافکنی می‌کند

وی با بیان اینکه صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر اینکه مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها فرصت از بین رفتن تحریم‌ها را گرفت، فرافکنی است، اظهار داشت: از آنجایی که دولت فعلی نتوانست از مذاکرات هسته‌ای نتیجه بگیرد، مشکلات را به گردن مجلس شورای اسلامی می‌اندازد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: نکته حائز اهمیت دیگر آن است که فقط چند ماه است که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران به تصویب رسیده است، اما دولت روحانی هشت سال است که معطل برجام و مذاکرات است. سوال ما از دولتمردان و رئیس‌جمهور آن است که چرا در آن مقطعی که این قانون وجود نداشت، مذاکرات به جایی نرسید.

کد خبر 5262272 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دولت تدبیر و امید دولت روحانی مجلس شورای اسلامی برجام مقام معظم رهبری مجلس شورای اسلامی خوزستان صحن مجلس حسن روحانی برجام وزارت امور خارجه ایران محمدجواد ظریف سیدابراهیم رئیسی محمد جواد ظریف افغانستان اهواز حسین امیرعبداللهیان حجت الاسلام حسن روحانی هیئت دولت قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند

بهروز محبی نجم‌آبادی درباره شرایط اقتصادی کشور و اصلاح سیاست‌های ارزی دولت اظهار کرد: در کشور در حوزه ارزی نیاز‌های کاذب و واقعی داریم و دولت باید تمرکز خود را بر نیاز‌های واقعی بگذارد و اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره نزند. ما باید با تهاتر و استفاده از سایر ارز‌های کشور‌هایی که از نظر راهبردی با ما ارتباط دارند و سایر شیوه‌هایی که داریم تلاش کنیم نیاز واقعی به ارز را کاهش دهیم.

وی ادامه داد:با صادرات ویژه و تولید صادرات محور تلاش کنیم که ارز آوری را در کشور به صورت جدی پیگیری کنیم و اگر این اتفاق عملی شود، قطعا نیاز واقعی به ارز کاهش پیدا می‌کند و ما می‌توانیم به راحتی پاسخگوی نیاز‌های کشور باشیم.  

منتخب مردم سبزوار برای مجلس دوازدهم افزود: تا زمانی که نگاه سرمایه‌ای به ارز داشته باشیم و افراد ارز را مانند یک کالا مبادله کنند و عرضه و تقاضا تعیین تکلیف کنند همین مشکلات وجود خواهد داشت؛ بنابراین مسئولان ما باید بدانند که در بحث ارز باید تلاش کنیم قانون مالیات بر عایدی سرمایه را به نتیجه برسانیم. در این زمینه  شورای نگهبان می‌تواند کمک کند که در همین مجلس این موضوع را به نتیجه برسانیم.

محبی تاکید کرد: قانون مالیات بر عایدی سرمایه مشکلات ما را حل خواهد کرد. این قانون باعث می‌شود که نقدینکی به جای آن که به سمت سوداگری ارز رود به سمت تولید برود. تا زمانی که تولید در کشور به صورت جدی سود آوری برای مردم نداشته باشد قطعا رفتن به سمت دلالی ارز و سایر مشکلات در این حوزه وجود خواهد داشت و این‌ها همه ما را دچار مشکل خواهد کرد  و اقتصاد و شاخص‌های اقتصادی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته