Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:11:38 GMT

رفع تنش آبی در ۷۰ روستای خوزستان

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۰۲۳۰

رفع تنش آبی در ۷۰ روستای خوزستان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد رضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: بیشترین تنش آبی استان شامل ۷۰ روستای حوضه آبی کرخه است و با تلاش‌هایی که صورت گرفته، این روستا‌ها در آستانه خروج قطعی از تنش آبی قرار دارند و بزودی بخش زیادی از مشکل آن‌ها رفع می‌شود.

او افزود: در حال حاضر بررسی‌ها نشان می‌دهد که با رهاسازی ۲۰۲ متر مکعب آب بر ثانیه از سد کرخه، وضعیت آبرسانی به روستا‌ها در حالت تثبیت شده‌ای قرار دارد و رودخانه کرخه در حال حاضر وضعیت بهتری پیدا کرده است و با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته طی روز‌های آینده شاهد تثبیت کامل آبرسانی به روستا‌های اطرف این حوضه آبی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی‌نژاد تصریح کرد: دولت برای بهبود شرایط آب شرب در خوزستان اعتبارات و منابع مالی قابل توجهی را اختصاص داده است و در این راستا تلاش می‌شود، امکان پایداری هرچه بیشتر آب آشامیدنی روستا‌ها در طول شبانه روز به طور کامل محقق شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: ۵۳۰ روستای دیگر استان خوزستان در محدوده اندیکا، لالی و ایذه که از نظر آب آشامیدنی دارای مشکلاتی هستند و این تعداد روستا نسبت به روستا‌های حوضه آبی کرخه (۷۰ روستای دارای تنش آبی) از پایداری بیشتری برخوردار هستند.

این مقام مسئول گفت: برای بهبود وضعیت شبکه آب آشامیدنی در استان بخصوص روستا‌هایی که بصورت نوبتی آب دریافت می‌کنند نیز جدول زمان بندی تهیه شده است و با بهبود وضعیت و پایداری بهتر شبکه آب روستاها، اعزام این تانکر‌ها بنابر نیاز صورت می‌گیرد.

انتهای چپیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب بی آبی خوزستان روستا ها تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود

مصطفی سلیمی مفرد در بازدید از روستای چم درواهی بخش آب‌پخش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز با همراهی کارشناسان فنی این بخشداری از روستای چم درواهی بازدید شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: پس از برگزاری نشست با تعدادی از اهالی روستای چم در واهی، احداث زمین والیبال، اصلاح و تعریض ورودی روستا، آسفالت کوچه‌ها و نصب برج روشنایی در ورودی این روستا از مهم‌ترین مطالبات مردم هستند که پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090445

دیگر خبرها

  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران
  • این لک لک ها اهالی را مجبور به خانه سازی می کنند
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ