Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:54:39 GMT

جمعه های دلتنگی بر مزار مالک اشتر علی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۰۲۴۳

جمعه های دلتنگی بر مزار مالک اشتر علی

به گزارش ایرنا، هنوز آفتاب از پشت کوه های سر به فلک کشیده مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان سر بر نیاورده، خنکای هوا در سایه گسترده کوه ها بر مزار شهدا، نفسی ژرف میهمانم می کند، نفسی که تا عمق جانم فرو می رود و به قول سهراب ریه را از ابدیت پر و خالی می کند! اما مگر می تواند از این حس دلتنگی و غربت در موطنم  بکاهد، نه هرگز!


کنار مزار یار همیشگی ام، سنگ صبور دردهایم، شهید عبدالمهدی مغفوری می نشینم، با او مثل همیشه حرف می زنم و او مثل همیشه نگاهم می کند و با همان لبخند ملیحیش به آرامش دعوتم می کند و چه حس خوبی دارد مهمانی او.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گلزار شهدای کرمان حالا با حضور سردار دلها هیچگاه روی خلوتی به خود نمی بیند، کمی سرم را می چرخانم تا از خلوت شدن اطراف مزار سردار دلها مطمئن شوم اما انگار هیچ ساعتی از شبانه روز این قطعه خلوت نخواهد بود. 


گام های سنگینم را تند و تندتر برمی دارم، حالا در چند قدمی حسین آقا (شهید حسین یوسف الهی)، حاج قاسم خودمان و حاج حسین بادپا هستم.
حسین آقا همان حسین پسر غلامحسین که رابطه قلبی و دلی اش با حاج قاسم، پیکر مطهر سیدالشهدای جبهه مقاومت را پس از گذر از شهرهای مختلف به اینجا کشاند.
آنطرف تر تربت حاج قاسم عزیزمان، صورت قبر شهید حسین بادپا است، همان که گلایمند بود چرا شهید نمی شود و عید سال ۹۶ بود که حاج قاسم به او مژده داد و گفت اگر آن کسی که باید برایت دعا کند، دعا کند شهید می شوی و اندکی بعد دعای شهید کاظمی از زبان مادرش در حق حاج حسین بادپا مستجاب می شود.  
آه که این آدم ها مخزن اسراری هستند که ما تنها ذره ای از آن را می دانیم برای همین اینجا حال دلمان را خوب می کند اما حس دلتنگی جمعه هایمان را نه! 
من یقین دارم حاج قاسم، حسین آقا یوسف الهی و حاج حسین بادپا و همه شهدای گلزار شهدای کرمان هم جمعه ها انتظار دارند و دلتنگی، اینجا هم همه چشم به راهند، چشم همه به کوه های مسجد صاحب الزمان (عج) دوخته شده تا شاید بیایی و دستمان را بگیری تا شاید بیایی مرهم زخم های دلمان شوی.


آقای من، مولای من! دلتنگم، حال دلمان این روزها خیلی بد است، آقا درد و بیماری جهان را فرا گرفته آنطور که حالا جمع شدن برای گذاردن دوگانه برای یگانه که همواره مورد تاکید دینمان بوده، می تواند خسارات جبران ناپذیری را به سلامت افراد و جامعه وارد کند.
حالا حتی مهدیه های مسجد صاحب الزمان (عج) کرمان نیز دلتنگ آن ازدحام جمعیت جمعه ها و نوای ندبه های دلتنگی هستند.
آقا می شود ندای تن دردمندمان را بشنوی و دستمان را بگیری؟
آقای مهربانی ها، خسته ایم خسته، خسته از جور زمانه، خسته از دورویی و نفاق ها، خسته از این حجم درد که بر سر زمین می بارد، پس کجایی ای از تبار حسین (ع)، 
من شنیده ام اگر شما را به نام ابا صالح بخوانند، گم کرده راه را دادرس می شوی، آقا با اشک چشممان ناله میزنیم گم کرده راهیم! یا ابا صالح المهدی (عج) به فریاد دلمان برس به داد دل زمین و زمینیان.
آقا حالا در عصر قدرت و جولان علم، ذره ای کوچک در عالم هستی، قرار، آرامش و سلامتمان را نشانه رفته است تا انسان غره نشود به داشته هایش.
آقا در این جمعه دلتنگی دست دعایتان را تا آستان حضرت یار بالا ببرید و برایمان دعا بخوانید.


"إِلٰهِی عَظُمَ الْبَلاءُ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ، وَانْکَشَفَ الْغِطاءُ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ، وَضاقَتِ الْأَرْضُ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ، وَأَنْتَ الْمُسْتَعانُ، وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکیٰ، وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّةِ وَالرَّخاءِ.
خدایا گرفتاری بزرگ شد و پوشیده بر ملأ گشت و پرده کنار رفت و امید بریده گشت و زمین تنگ شد و خیرات آسمان دریغ شد و پشتیبان تویی و شکایت تنها به جانب تو است، در سختی و آسانی تنها بر تو اعتماد است،"
طبیب دردهای بی دوا برای بیمارانمان که روی تخت های بیمارستان توان یک آن نفس کشیدن را بدون کمک دستگاه های پزشکی ندارند، دعا کن.
"اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ، وَعَرَّفْتَنا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ، فَفَرِّجْ عَنّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَرِیباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ.
خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست آن صاحبان فرمانی که اطاعتشان را بر ما فرض نمودی و به این سبب مقامشان را به ما شناساندی، پس به حق ایشان به ما گشایش ده، گشایشی زود و نزدیک همچون چشم بر هم نهادن یا زودتر،"

آقا برای دردهای بی دوایی که ما دوایشان را نمی دانیم مرهم باش.
یا ابا صالح المهدی ، رخ بنما که در این اوضاع وانفسا بیش از همیشه تشنه دیداریم.
"یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ، یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیانِی فَإِنَّکُما کافِیانِ، وَانْصُرانِی فَإِنَّکُما ناصِرانِ.
ای محمّد و ای علی، ای علی و ای محمّد، مرا کفایت کنید که تنها شما کفایت کنندگان منید و یاری ام دهید که تنها شما یاری کنندگان من هستید،
یَا مَوْلانا یَا صاحِبَ الزَّمانِ، الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ، أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی، السَّاعَةَ السَّاعَةَ السّاعَةَ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّاهِرِینَ.
ای مولای ما ای صاحب زمان، فریادرس، فریادرس، فریادرس، مرا دریاب، مرا دریاب، مرا دریاب، اکنون، اکنون، اکنون، با شتاب، با شتاب، با شتاب، ای مهربان ترین مهربانان به حق محمّد و خاندان پاک او.

برچسب‌ها امام زمان(عج) کرمان گلزار شهدای کرمان قاسم سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام زمان عج کرمان گلزار شهدای کرمان امام زمان عج کرمان گلزار شهدای کرمان قاسم سلیمانی حسین بادپا حاج قاسم جمعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، انتشارات «مکتب حاج قاسم» با شش عنوان اثر چاپ اولی در کنار عرضه ده‌ها عنوان کتاب پیرامون شخصیت و سیره شهید حاج قاسم سلیمانی، پا به عرصه سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذاشته است.

کتاب «باران گرفته است» به قلم «احمد یوسف زاده» حاوی خاطرات و روایات از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی شهید سلیمانی، کتاب «همراه ما بود» حاوی مجموعه سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان از حاج قاسم سلیمانی بعد از شهادت وی با گردآوری و ترجمه «سید حسین مرکبی»، کتاب «بچه‌های حبیب» گردآوری شده توسط «نازنین قنبری» روایت خاطرات رزمندگان گردان‌های اطلاعات عملیات و تخریب لشکر ۴۱ ثارالله از فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی، «این خانه فروشی نیست» به قلم «مهدیه داوودی» و تصاویر مستند «سعید فرجی»، روایت مقاومت ۸۴ روزۀ مردم شهر «آمرلی» عراق در محاصره ۳۶٠ درجه داعش و حضور شجاعانه حاج قاسم سلیمانی در شهر، که با طراحی یک عملیات دقیق، موفق به شکستن محاصره و آزادسازی این شهر می‌شود.

کتاب «طبقه‌بندی موضوعی سخنرانی‌های منتشر شده از شهید سلیمانی» اثر جامع و پژوهش محور در باب شخصیت شهید سلیمانی، کتاب مجموعه دوجلدی «جهت» جلد اول؛ سخنرانی‌ حاج‌ قاسم سلیمانی در جمع فرماندهان سپاه چند ماه پیش از شهادت‌ به همراه موخره‌ای بر این سخنرانی و جلد دوم؛ سخنرانی شهید سلیملنی در جمع ائمه جماعت به انضمام موخره‌ای در شرح‌ و تبیین این سخنرانی‌.
انتشارات مکتب حاج قاسم ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه، میزبان عموم بازدیدکنندگان سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن شبستان عمومی خواهد بود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229609 برچسب‌ها کتابخوانی شهید قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • شهید عبدالرضا موسوی؛ از رتبه اول کنکور پزشکی تا شهادت برای فتح خرمشهر/ شهیدی که محل دفنش را مشخص کرده بود
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • روایت دختران حاج قاسم از اصفهان تا خانه پدری
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان
  • اعزام کاروان دختران حاج قاسم از اصفهان به کرمان+ فیلم
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • تشییع پیکر مطهر ٢ شهید گمنام در کرمان و رفسنجان/وداع با فرزندان روح الله در ديار حاج قاسم
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت