Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامحسین رضوانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره میزان کسری بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: کسری بودجه در واقع ناشی از ناترازی منابع و مصارف است.

رضوانی اظهار کرد: آنچه درباره کسری بودجه ۱۴۰۰ تخمین زده می‌شود، از ۳۰۰ تا ۷۰۰ و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است و اگر به صورت تخمینی حساب کنیم چیزی در حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه تخمین زده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت به جای کنترل مصارف، هزینه تراشی هم کرده است

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: در واقع منشا کسری بودجه این است که درآمد‌های ما در کشور ناپایدار است. البته همیشه دلیل کسری بودجه این مسئله بوده، ولی در دو تا ۳ سال گذشته مسئله‌ای که بر کسری بودجه مزید بر علت شده این است که دولت برای کنترل مصارف علاقه‌ای نداشته و در مقابل هزینه تراشی هم کرده است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس با بیان اینکه این مسئله باعث شده که کسری بودجه تشدید شود افزود: هم اکنون هم می‌بینیم که دولت در برخی از زمینه‌ها برای افزایش مصارف سخاوتمندانه عمل می‌کند و مصداق بازر این مثل است که «خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طاعی شدن آسان بود» است و این کار خطرناکی برای کشور است.

رضوانی توضیح داد: در ایران کسری بودجه علاوه بر همه مواردی که عموما به آن توجه می‌شود دارای این معنا و مفهوم است که مردم در حال مدیریت پنهان آن هستند. تورمی که ایجاد و عمدتا منشأ آن کسری بودجه است، به این معنا که همه مردم در حال انجام یک مدیریت پنهان هستند که به نفع هیچ کس نیست و در نهایت به ضرر ایران است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس تاکید کرد: این مسئله موجب افزایش شکاف طبقاتی نیز خواهد شد.

مهمترین اولویت های اقتصادی دولت سیزدهم اقتصاد باشد

این نماینده مجلس در ادامه درباره مهمترین اولویت‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: اولویت‌های دولت سیزدهم با توجه به بیانات رهبری به طور عام حل مشکلات اقتصادی، رونق تولید و مانع زدایی از تولید باید باشد.  امسال نیز رهبری نامگذاری را با کلید واژه تولید توأمان کردند که نشان دهنده این است که به اندازه کافی به این مسائل توجه نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: نامگذاری هایی که هر ساله توسط رهبری انجام می شود، جزئی از منظومه دقیق اقتصادی و در راستای پیشرفت اقتصادی بوده ولی متاسفانه به آن توجه کافی نشده است. نامگذاری ها به دلیل توجه به این است که تا زمانی که تولید محور نشویم نمی توانیم بر مشکلات اقتصادی فائق بیایم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کسری بودجه کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیسی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: دو جلسه با حضور رییس مجلس، وزیر اقتصاد، روسای کمیسیون‌های اقتصادی مجلس و رییس‌کل بانک مرکزی درباره وضعیت بازار ارز تشکیل شد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی ادامه داد: هدف از تشکیل این نشست کنترل بازار ارز با همکاری دو قوه بود. برنامه‌های دولت در این زمینه تهیه و اعلام شد.

معاون پارلمانی رییس‌ دولت سیزدهم با اشاره به تعامل دولت با مجلس دوازدهم، گفت: از مجلس فعلی هم راضی هستیم، اما امیدوارم در مجلس آینده این همکاری‌ها بهتر شود.

حسینی اختلاف نظر دولت و مجلس در مسائل مختلف کشور را طبیعی دانست و ادامه داد: اختلاف نظر کارشناسان دولت و مجلس طبیعی است اما هیچ تنشی بین دولت و مجلس وجود ندارد. در قضیه برنامه و بودجه اختلافاتی وجود داشت، اما آنچه مجلس تصویب کرد و به تایید شورای نگهبان رسید توسط دولت اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم قانون پیشگیری از آسیب به زنان و چند قانون اولویت‌دار و مهم دولت طی دو سه هفته آینده همچون قانون اجاره بهای مسکن تصویب شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901688

دیگر خبرها

  • قدرت چانه‌زنی؛ عامل اصلی تخصیص بودجه
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • در مجلس آینده تضارب آرا وجود خواهد داشت
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • اولویت مجلس خدمتگزاری به بخش مالی اقتصاد باشد
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳