Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@08:46:22 GMT

لازمه افزایش جمعیت بازگشت به سبک زندگی صحیح است

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۰۳۴۳

لازمه افزایش جمعیت بازگشت به سبک زندگی صحیح است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بیست‌وهفتمین دوره طرح «تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی» از هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است که حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه ب ا«موضوع پیوند سبک زندگی با جمعیت» دومین سخنران این طرح می‌باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه با بیان اینکه برخی الگوهای سبک زندگی جمعیت را کاهش و برخی‌ها افزایش می‌دهند، گفت: سبک زندگی مجموعه کنش‌ها و رفتارهای انسان در طول شبانه روز می‌باشد که رانندگی، انظباط، نوع رفتار با همسر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را شامل می‌شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: در جامعه با دو نوع سبک زندگی غربی و سنتی مواجه هستیم که هر دو سبک مزایا و معایبی دارند اما برخی ویژگی‌ها مانند شاخه‌های یک درخت به یکدیگر وصل هستند مانند احترام در خانواده‌های سنتی که از بزرگترها به نسل‌های بعدی منتقل شده است.

وی افزود: این سبک زندگی در جامعه غربی وجود ندارد زیرا که ما یک جامعه مدنی با این ارتباطات اجتماعی و خانوادگی هستیم البته یک سری استثنائات در برخی خانواده‌ها وجود دارد.

خانواده، محور اصلی جوامع مدنی

خسروپناه با بیان اینکه آموزه‌های اسلامی محبت به والدین را تأکید می‌کند ، اظهار کرد: خانواده محوری از قرن ۲۰ در جامعه غرب آسیب دیده شده اما در جامعه‌های مدنی جامعه محور، خانواده محور اصلی ارتباطات است و یک امتیاز برای این جامعه و یک آسیب برای جوامع غربی تلقی می‌شود.

سبک زندگی نامنظم در زندگی غلط است

این کارشناس مذهبی نداشتن نظم را یک آسیب زندگی‌ سنتی دانست و ادامه داد: رانندگی بدون نظم، خواب‌های اضافی، بی‌برنامه‌گی در ادارات، بی‌نظمی در ساعات برگزاری مراسمات و جلسات و ... نشانه نداشتن مدیریت درست و نظم و انظباط این جوامع است  اما جوامع غربی بر اساس نظم شکل گرفته‌اند.

غلبه ضوابط بر روابط در جامعه

وی با بیان اینکه عدم مدیریت زمان سبب کاهش سرانه مطالعه در جامعه شده است، به ضوابط و روابط در جامعه اشاره کرد و گفت: در سبک سنتی جامعه ما روابط بر ضوابط غلبه دارد به طور مثال در استانی رابطه قوی در میان مسئولان باشد تمام امکانات دولتی را برای استان جذب می‌کنند، اما حکم‌رانی با ضوابط تفاوت دارد که در جامعه غربی این ضوابط رعایت می‌شوند.

سبک زندگی فردگرایانه به جمعیت آسیب می‌زند

خسروپناه با بیان اینکه سبک زندگی فردگرایانه به جمعیت آسیب می‌زند، افزود: سبک زندگی خانواده محور سبب افزایش جمعیت می‌شود که ما ایرانیان از این سبک زندگی بهره‌مند هستیم، در این جوامع خانواده از زن، شوهر و فرزندان تشکیل می‌شود نه مرد و گربه یا زن و سگ که البته مخالف حمایت از حیوانات نیستیم.

وی در پایان با بیان اینکه جمعیت پیر امنیت را تضعیف می‌کند، گفت: سبک زندگی امری مهم است زیرا که در حالت درست جوان را به سمت ازدواج و افزایش جمعیت ترغیب می‌کند هرچند بخاطر ضعف در برخی از حکمرانان آمار جوانان بیکار در جامعه افزایش یافته است اما این موارد ضعف سبک زندگی نیست بلکه ضعف حکمرانی است که خودمان انتخاب کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: سبک زندگی زن افزایش جمعیت سبک زندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود

صالح اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: امروز در کشور دو کلان مسئله ناظر به فضای مجازی داریم که باید بر روی آن کار کنیم.

وی افزود: کلان مسئله اول همبستگی اجتماعی و کیان ایران است بعضاً در فضای مجازی شاهد اخبار و مطالب نادرست هستیم که بحث همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند باعث مشکلاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه کلان مسئله دوم خانواده ایرانی است، تصریح کرد: خانواده ایرانی به مثابه یک کل منسجم است که یکی از محورهای اصلی آن تربیت است اما به نظر می‌رسد این نهاد اجتماعی در نسبت با فضای مجازی دچار اعوجاج شده است.

اصغری اضافه کرد: فضای مجازی یکی از فرصت‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود که متأسفانه شاهد آن هستیم بعضاً مخاطرات آن در خانواده پررنگ شده است.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های ترویجی را در قالب کمپین‌های مردمی جلو ببریم، اضافه کرد: ما در سازمان مرکز سواد مجازی سازمان سراج تلاش می‌کنیم گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی را که دغدغه بهبود شرایط اجتماعی-خانوادگی را در مدل خرد را دارند همراهی کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم.

مسؤول مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: جنس فعالیت‌های اجتماعی ارگانیک و مردم برای مردم را باید تقویت کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حاکمیت و دولت عزم خوبی برای حل مسائل حوزه رسانه و فضای مجازی دارند اما الگوی مردم برای مردم یک الگوی مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: نباید و نمی‌توانیم به عنوان یک جامعه پویا منتظر باشیم تا همه اقدامات از سوی ساختارهای دولتی انجام شود بلکه باید توان خود در سطح خرد تقویت کرده و با احساس مسؤولیت اجتماعی نسبت به مسائلی همچون خبر جعلی دغدغه داشته باشیم.

اصغری تاکید کرد: در جامعه باید الگوهای موفق کوچک را توسعه و رسانه‌ای نمائیم.

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی ما باید انسجام اجتماعی را افزایش دهد نه اینکه این فضا باعث دو قطبی شدن جامعه و اختلاف در جامعه شود، ادامه داد: ایجاد کمپین ملی مواجهه با خبر جعلی یکی از فعالیت‌هایی است که امسال به آن می‌پردازیم.

کد خبر 6088323

دیگر خبرها

  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • دومین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت در ارومیه
  • نشست هم‌اندیشی تربیت تسهیل‌گر جوانی جمعیت
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌