Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای i20 با تویوتا یاریس هاچ بک است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی هیوندای i۲۰:

هیوندای i۲۰، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۵ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۳۶۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۹۸ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۳۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک تیپترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.


از جمله امکانات این خودرو می توان به آینه الکتروکرومیک ، سنسور پارک عقب ، چراغ مه شکن جلو و عقب ، کامپیوتر سفری ، تهویه مطبوع اتوماتیک ، تصفیه هوای یونیزه ، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) ، اخطار دهنده فشار باد چرخ‌ها (TPMS) ، سنسور باران ، محفظه خنک نگهدارنده ، دوربین دید عقب ، سیستم رهیاب ماهواره‌ای و بلوتوث ، چراغ روشنایی روز (Day Light) ، سنسور نور ، تریم داخلی دو رنگ ، آینه جانبی برقی همراه با گرمکن ، رینگ ۱۶ اینچ آلومینیومی اشاره کرد.

معرفی تویوتا یاریس هاچ بک:

تویوتا یاریس هاچ بک، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۳۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۲ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ورود بدون کلید ، دستگیره‌های داخلی کرومی ، شیشه برقی ، آئینه برقی اشاره کرد.

خودرو هیوندای i20 تویوتا یاریس هاچ بک کشور سازنده کره جنوبی ژاپن سال (طراحی) 2015 2009 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه حجم موتور 1368سی سی 1300سی سی حداکثر قدرت 98 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 84 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 134 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 120 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک تیپترونیک 4 دنده خودکار شتاب 0 تا 100 13.2 ثانیه 11.5 ثانیه حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر در ساعت وزن 1197 کیلوگرم 1030 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4035 طول ، 1734 عرض ، 1474 ارتفاع 3785 طول ، 1695 عرض ، 1530 ارتفاع فاصله بین دو محور 2570 میلیمتر 2461 میلیمتر مصرف سوخت ترکیبی 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 50 لیتر 42 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 6 یورو 4 ترمز و پایداری ABS ، EBD ، سیستم كنترل پایداری الکترونیکي (ESC) – ترمز جلو مک فرسون و ترمز عقب اكسل يك تكه با بازوي نيمه دنباله اي و فنر مارپيچ (CTBA) ABS،EBD کیسه هوا کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا) کیسه هوای سرنشینان جلو ، مجموعا 2 کیسه هوا سیستم صوتی دارای 6 بلندگو ، سیستم پخش MP5 ، صفحه نمایش 7 اینچ ، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان رادیو با کاست و چهار بلندگو

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو تویوتا یاریس هاچ بک دور در دقیقه استفاده شده کیلومتر در ساعت نیوتن متر ۱۰۰ کیلومتر اسب بخار آن از یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین ، امیرعلی داوود مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: واردات قطعی این خودروهای هیبریدی از چهار برند مطرح (تویوتا، نیسان، لکسوس و سوزوکی) و واردات قطعی خودروهای سواری و تجاری از محصولات هشت برند دیگر توسط یکی از شرکت‌های معتبر واردات و صادرات ذیل رویه گمرکی بر اساس مصوبه هیأت وزیران برای واردات قطعی خودرو در ۲۳ دی ۱۴۰۲ به مناطق آزاد کشور انجام شده است.

آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط

وی ادامه داد: پس از ورود این خودروهای وارداتی به منطقه آزاد قشم توسط شرکت طلوع طلایی کیش، مراحل ترخیص گمرکی و شماره گذاری آنها آغاز شده و پس از آن برای استفاده شخصی ساکنان جزیره قشم، جزیره کیش و شبکه حمل و نقل عمومی این جزایر به فروش می‌رسند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که اسفندماه سال گذشته میان مناطق آزاد قشم و کیش و این شرکت به امضا رسیده، بخشی از این خودروها پس از ورود به منطقه آزاد قشم، در منطقه آزاد کیش توسط این شرکت عرضه خواهند شد. همچنین مذاکراتی با سایر مناطق آزاد کشور نیز برای عرضه این خودروها با رویه ترانزیت خارجی بین مناطق در حال انجام است.

داوود با بیان اینکه مراحل ثبت سفارش برای واردات قطعی این خودروها در سامانه جامع پنجره واحد تجارت فرامرزی کشور (ای.پی.ال) انجام شده است، افزود: تمامی مجوزهای لازم از سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست کشور نیز اخذ شده و خودروهای یادشده دارای استانداردهای بین المللی (جی. سی. سی) و (سی. سی. سی) هستند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی خودروهای وارداتی به صورت صفر کیلومتر و مدل ۲۰۲۴ هستند که واردات برخی از مدل‌ها مانند تویوتا کرولا و کرولا کراس، انواع ون مرسدس بنز، تویوتا سی اچ آر، تویوتا کمری، تویوتا لوین، تویوتا سیه‌نا، لکسوس یو. ایکس و ۱۸ مدل ون برای سیستم حمل و نقل عمومی برای نخستین بار صورت می‌گیرد.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته محموله‌های بعدی خودروهای واردات قطعی به فوریت و در روزهای آینده، وارد جزیره قشم خواهند شد.

کد خبر 849507 منبع: مهر برچسب‌ها واردات خودرو خبر مهم خودرو خودرو مدرن، لوکس و هوشمند

دیگر خبرها

  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد | این خودروها از چه برندی هستند؟ + جزئیات
  • مشخصات یک خودروی جدید ایرانی منتشر شد
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی اعلام شد + عکس
  • ال۹۰ ایرانی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟ + تصویر
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!
  • طرح ملی آبرسانی به شهر تفرش در آینده ای نزدیک بهره برداری می‌شود