Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا سیا گفت، گام‌های اتخاذ شده از سوی مقام‌های روسیه علیه هکر‌هایی که شرکت‌هایی آمریکایی را هدف گرفتند، نشان دهنده جدیت مسکو در مقاصدش است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ویلیام برنز، مدیر سیا در مصاحبه‌ای با پایگاه ان. پی. آر گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست چند وقت پیش خود با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و همچنین یک گفتگوی تلفنی با وی "صراحتا تایید کرد" که به مبارزه با حملات سایبری توجه دارد و آمریکا در صورتی که مسکو علیه هکر‌ها تدابیری را اتخاذ نکند تدابیر خود را اتخاذ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اظهار کرد: من فکر می‌کنم این یک محک واقعا مهم برای مشخص کردن این که رهبران روسیه تا چه میزان جدی هستند، است. به گفته مدیر سیا، بعد از نشست ژنو، شرکت آمریکایی Kaseya از سوی گروه هکری REvil که بر اساس گزارش‌ها در روسیه قرار دارد هدف حمله قرار گرفت.

از سوی دیگر ویلیام برنز در مصاحبه با ان. پی. آر تصریح کرد پیشروی‌های جنبش طالبان در افغانستان او را نگران کرده است.

برنز در این مصاحبه تاکید کرد: روند‌هایی که همه ما امروز شاهدش هستیم مطمئنا نگران کننده هستند. طالبان در حال کسب پیشروی‌های نظامی چشمگیر است. آن‌ها احتمالا قوی‌ترین موضع نظامی خودشان را از سال ۲۰۰۱ تا کنون دارند.

برنز اضافه کرد که آمریکا با هدف جمع آوری اطلاعات درباره گروه‌های تروریستی قابلیت‌های چشمگیری را در افغانستان و اطراف آن حفظ خواهد کرد.

او همچنین گفت که اعتقاد دارد دولت افغانستان ظرفیت نظامی لازم برای دفع طالبان را به شرط اینکه "از قدرت اراده سیاسی و اتحاد رهبران برای مقاومت کردن در برابر طالبان برخوردار باشد" دارد.

برنز در این مصاحبه همچنین گفت آژانس سیا به تشدید تلاش‌ها برای مقابله با علت و تاثیرات حوادث اسرار آمیز صوتی که به عنوان حمله تلقی شده و باعث جراح مقام‌های آمریکایی شده‌اند پرداخته و کارکنان پزشکی رسیدگی کننده به این حوادث را افزایش داده و یک نیروی پرسابقه این سازمان که عامل تعقیب و شکار اسامه بن لادن بوده را مسئول رسیدگی به آن کرده است.

برنز در این مصاحبه که نخستین مصاحبه‌اش از زمان تصدی مدیریت سیا در سه ماه قبل بوده اظهار کرد: من مطمئنا متقاده شده‌ام آنچه که کارکنان ما و برخی اعضای خانواده آن‌ها و همچنین دیگر کارمندان دولت آمریکا تجربه کرده‌اند واقعی بوده و جدی است. ما بسیار به روی پی بردن به عمق ماجرا متمرکز هستیم. ما تعداد پرسنل پزشکی تمام وقت در سازمان سیا که متمرکز بر این مسائل هستند را سه برابر کرده‌ایم.

او گفت، بخش دیگری از تیم، تحت رهبری یک مقام ناشناس که "یک دهه قبل تعقیب موفقیت آمیز بن لادن را رهبر کرد" متمرکز بر یافتن مسئولان پشت این حملات و شناسایی تکنولوژی که آن‌ها استفاده کرده اند است.

او در پاسخ به سوالی درباره تحقیقات سازمان سیا در خصوص امکان نشات گرفتن کرونا ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین گفت: امروز پاسخ صادقانه این است که ما نمی‌توانیم نتیجه گیری قطعی درباره این که آیا این ویروس نشات گرفته از یک حادثه آزمایشگاهی بوده یا منشا آن در انتقال طبیعی از حیوانات آلوده به انسان‌ها است ارائه دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیا بایدن طالبان روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۰۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی امانی در بازدید از محل ساخت پایانه کلاله - آغبند در نقطه صفر مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اظهار کرد: تقسیم کار بین دو کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یک سال ساخته خواهد شد افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در دو طرف مرز دو‌ همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

امانی با بیان اینکه برای آزادسازی زمین و پیش بینی سایت موقت ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است تصریح کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رئیس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهار بانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است افزود: پیش بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله - آغبند بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.

دیگر خبرها

  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • کسب ۵ مدال طلا نشانه موفقیت ووشو است/ آمریکا حق ما را ضایع کرد
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله_آغبند
  • جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • وانگ یی: آمریکا به سیاست غلط بر حذر داشتن چین ادامه می‌دهد