Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@14:27:06 GMT

راهکار جذب سریعتر جوانان به بازار کار

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۲۲۲۲

راهکار جذب سریعتر جوانان به بازار کار

یک فعال حوزه کار نگاه خانواده‌ها به موضوع مهارت آموزی را حایز اهمیت دانست و گفت: آموزش‌های مهارتی باید از پایه های پایین در دانش آموزان نهادینه شود تا در آینده دنبال علایق خود بروند و سریعتر جذب بازار کار شوند.

رحمت اله پورموسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز مدرک گرایی به یک آفت بزرگ در جامعه تبدیل شده و می‌بینیم که بسیاری از جوانان با وجود هزینه‌ای که خانواده‌ها برای تحصیل آنها انجام می‌دهند عمدتا بیکارند و بازار کاری پیش روی خود نمی بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه فارغ التحصیلان ما سالها به لحاظ تئوری تجربه کسب می‌کنند، ولی چون مهارت لازم برای انجام کار را فرا نمی‌گیرند نمی‌توانند به سرعت جذب بازار کار شوند و برابر با هزینه ای که صرف شده از نیرو و تخصص آنها استفاده نمی‌شود.

این فعال حوزه کار ادامه داد: در گذشته جوانان باید در هفته یک روز در جایی مثل خیاطی کارآموزی می کردند فقط برای آنکه شغل و حرفه ای بیاموزند. اکنون هم شاخه‌های متفاوتی در نظام آموزش کشور ایجاد و رشته های متعددی در دانشگاهها تدریس می‌شود، افراد رشته خود را انتخاب می کنند و مباحث را به شکل تئوری فرا می گیرند ولی بعد از فارغ التحصیلی یا از رشته های دیگر سر در می آورند یا بازار کار رشته آنها فراهم نیست، لذا آنچه بیشتر به کارشان می آید، داشتن تخصص و مهارت است و باید آموزشهای فنی و تخصصی و مهارتی را گذرانده باشند.

وی با تاکید بر اهمیت موضوع مهارت بر بهره وری اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما بهره وری از لحاظ کمی و کیفی با مشکل مواجه است و مسایل اقتصادی در مملکت ما بر تولید و صنایع تاثیر گذاشته است، لذا امیدواریم دولت سیزدهم برنامه ریزی شایسته ای در این زمینه داشته باشد و نظام آموزش ما به سمت و سویی برود که از پایه‌های پایین دانش آموزان با رشته های فنی و آموزش های مهارتی آشنا و از این طریق سریعتر جذب بازار کار شوند.

پورموسی در پایان نگاه خانواده‌ها به مقوله مهارت‌آموزی را تاثیرگذار دانست و افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته از دوره ابتدایی آموزش‌های مهارتی را به دانش آموزان خود می آموزند و آنها را آشنا و علاقمند با برخی از رشته های مورد نیاز جامعه می کنند تا در کنار تحصیل به فراگیری آموزش‌های عملی بپردازند و در پایه‌های بالاتر بیشتر با این حرفه ها آشنا می شوند تا در زمان فارغ التحصیلی، مدرکی دریافت کنند که با کار مورد علاقه آنها و نیاز جامعه سازگار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فارغ التحصيلان دانشگاهي بیکاری جوانان آموزش های مهارتی آموزش فنی و حرفه ای بازار کار بیکاری فارغ التحصیلان مدرک گرایی مطالبات از دولت سیزدهم سيدابراهيم رئيسي بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ

علی ابراهیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به سیاست افزایش جوجه ریزی ها و تولید مرغ، گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین‌المللی راهکار اصلی تنظیم و تثبیت بازار مرغ محسوب می شود.

به گفته او، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار های صادراتی است.

ابراهیمی با بیان اینکه پتانسیل صادرات حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ در سال وجود دارد، افزود: بنابر برنامه ای که وزارت جهاد دنبال می کند، صادرات مرغ موثرترین راهکار برای پایداری تولید و بالانگه داشتن جوجه ریزی محسوب می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم آنکه قیمت تمام شده هرکیلو مرغ زنده بالای ۶۵ هزارتومان است، اما در شرایط کنونی مرغداران در فروش هرکیلو مرغ بیش از ۱۰ هزارتومان متضرر هستند.

او با بیان اینکه خرید حمایتی توسط پشتیبانی امور دام راهکار مقطعی تنظیم بازار است، گفت: بنده معتقدم که مرغ های جمع آوری شده توسط پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود که براین اساس بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان و عشایر خوزستان
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای