Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام وزارت دفاع آمریکا، چند تن از متهمان پرونده ترور ژووِنل موئیس رئیس جمهور هائیتی در اوایل ماه جاری میلادی، چند سال قبل یک برنامه آموزشی را در یک پایگاه ارتش آمریکا در جورجیا گذرانده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هفت تن از ۲۵ مرد متهم به همکاری در توطئه ترور رئیس جمهور هائیتی بین سال ۲۰۰۱ و ۲۰۱۵ زمانی که به عنوان نیروی ارتش کلمبیا خدمت می‌کرده‌اند دست کم در یک برنامه آموزش نظامی حرفه‌ای پشتیبانی شده از سوی آمریکا شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش چهار نفر از این گروه در برنامه انستیتوی همکاری امنیتی نیم کره غربی فورت بنینگ شرکت داشتند.

"فورت بنینگ" یکی از بزرگترین پایگاه‌های ارتش آمریکا در این کشور واقع در مرکز جورجیا نزدیک "کلمبوس" است.

مقام‌های وزارت دفاع آمریکا در خصوص اینکه چند نفر در هر دوره شرکت کرده‌اند اظهار نظر نکردند اما فهرست همه دوره‌ها که در آن دست کم یکی از مظنون‌ها شرکت داشته را منتشر کردند.

مقام‌ها می‌گویند این مظنون‌ها همچنین در چند سمینار کمتر رسمی در واشنگتن دی.سی با تمرکز بر موضوعات خاصی شامل پشتیبانی پزشکی، مهندسی، لجستیکی، عملیاتی، نگهداری یا پشتیبانی‌های دیگر سیستم‌های تسلیحاتی و تجهیزات و همچنین آموزش عملیات‌های کلی نظامی شرکت کرده‌اند.

در هفته‌های بعد از ترور رئیس جمهور هائیتی بالغ بر ۲۵ نفر از بابت دست داشتن در این ترور متهم شدند. مقامهای وزارت دفاع آمریکا مظنونان شرکت کننده در برنامه‌های آموزش نظامی پشتیبانی شده از سوی آمریکا را معرفی نکردند.

از سوی دیگر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد، این کشور فرستاده ویژه خود برای هماهنگ ساختن کمک آمریکا در هائیتی از جمله تلاش برای حمایت از صلح بلند مدت و انتخابات در آن بعد از ترور موئیس در ماه جاری میلادی را اعلام می کند.

بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا دنیل فوته، از اعضای کهنه کار سرویس ارشد امور خارجه در کنار میشل سیسون، سفیر آمریکا در هائیتی کار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت دفاع آمریکا هائيتي رئیس جمهور هائیتی وزارت دفاع آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد

این مراسم که که با حضور وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت، وزیر کار، مدیران عامل گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو و جمع کثیری از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، از کارگران، گروه‌های کاری، مدیران و واحدهای نمونه کشوری با اهدای تندیس و لوح سپاس توسط رییس جمهور تجلیل شد.

تهران-ایسنا- سایپانیوز گزارش کرد،‌ این جشنواره با هدف تجلیل از زحمات کارگران، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه کشور و ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش همه ساله در هفته کار و کارگر برگزار می‌شود.
در پایان این مراسم از کامبیز قلی زاده سلطانی، مدیرعامل ایدکوپرس سایپا، ‌به ‌عنوان کارآفرین نمونه و مدیر برتر ایران و تنها نماینده خودروسازان کشور در جمع برترین واحدهای نمونه و از شرکت ایدکوپرس به عنوان یکی از ۵ شرکت برتر کشور توسط سید ابراهیم رییسی،‌ رئیس جمهور کشورمان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است، ‌شرکت ایدکوپرس سایپا برترین شرکت تولیدکننده مجموعه‌های پرسی بدنه و شاسی خودرو در کشور است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • ببینید | جملات خبرساز مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجوها را نزنید آقای بایدن!
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»
  • بایدن: دانشگاه جای یهودستیزی نیست
  • واکنش بایدن به خیزش دانشجویی
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را از رئیس جمهور دریافت کرد
  • سفر همسر رئیسی به پاکستان / اهدای دکتری افتخاری (+ عکس)