Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت‌الله رحیمی جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح‌ها شامل آبرسانی به حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت ، اتمام عملیات اجرایی سد هایقر فیروزآباد و افتتاح سه طرح نیروگاه برق مقیاس کوچک جمعا به ظرفیت ۱۹ و سه دهم مگاوات در شهرک صنعتی شیراز و شهرک صنعتی جهرم است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها جمعا ۶۲۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی‌های سد هایقر
استاندار فارس درباره ویژگی‌های سد مخزنی هایقر گفت: این سد به حجم کل مخزن سد معادل ۲۲۷ میلیون متر مکعب در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شرق شهر فیروزآباد فارس در محلی بنام تنگ عربها یا تنگ هایقر بر روی رودخانه فیروزآباد احداث شده است.
رحیمی افزود: این سد با طول تاج ۲۳۵ متر از نوع سد بتنی غلطکی بوده و هدف از احداث این سد کنترل و ذخیره سازی سیلاب‌ها ، تنظیم جریان و ذخیره سازی آب رودخانه قبل از شور شدن و بهره گیری از آن برای شرب ، صنعت و کشاورزی و تأمین نیاز آب شرب شهرهای جنوبی استان فارس و تأمین نیاز آب اراضی پایاب است.

آبرسانی به شهر حاجی آباد
طرح آبرسانی به شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت طرح دیگری است که روز شنبه دوم مردادماه با دستور ویدئو کنفرانس رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار فارس گفت: این طرح شامل انتقال و تصفیه آب از سد رودبال به شهر حاجی آباد است و افزون بر ۳۵ هزار نفر از جمعیت این شهر از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها پویش هرهفته_الف_ب_ایران شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی حسن روحانی وزارت نیرو فارس پروندهٔ خبری کارنامه دولتمردان در دیار فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پویش هرهفته الف ب ایران شیراز استانداری فارس پویش هرهفته الف ب ایران شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی حسن روحانی وزارت نیرو فارس حاجی آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: در بارندگی‌های یک هفته اخیر بیشترین میزان ذخیره‌سازی رواناب در سد‌های حاجی آباد زیرکوه و نهرین شهرستان طبس انجام شد. 

عباس سارانی افزود: یک میلیون و ۶۴۰ هزار مترمکعب در سد حاجی آباد زیرکوه و ۹۷۰ هزار متر مکعب در سد نهرین طبس رواناب مهار شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی افزود: در بارندگی‌های چند روز گذشته حجم فعلی مخازن سد‌های استان به ۱۸.۵ میلیون مترمکعب رسید.

به گفته وی در حال حاضر ۲۴ درصد مجموع ظرفیت هشت سد مخزنی استان که معادل ۷۵ میلیون مترمکعب است آبگیری شده است.

دیگر خبرها

  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • حاجی می‌گفت: می‌توانیم چند بار اسراییل را شخم بزنیم
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد پس از وقوع سیل؛ اوضاع خراب است!
  • ببینید | درخواست فوری شهردار حاجی‌آباد از مردم؛ اوضاع خراب است!