Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم اظهار داشت: غدیر از موضوعات مهم جامعه اسلامی است و باید این فرهنگ باعظمت را با محتوای کامل خود به نسل‌های بعد منتقل کرد.

وی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در خصوص واقعه غدیر، تصریح کرد: وجود امام علی(ع) است که به غدیر عظمت بخشیده است و باید پیام این واقعه به خوبی تبیین و تشریح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکونام، هدف واقعه غدیر را حیات بخشیدن به بشریت و زنده کردن جهان بشری دانست و گفت: نباید غدیر را به یک جشن تنزل دهیم بلکه باید آن را با محتوای کامل خود درک کرده و به گفتمان حاکم تبدیل کرد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به پنجم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷، اظهار داشت: منافقان که تصور می‌کردند ایران پس از قطعنامه ۵۹۸ از آمادگی لازم برخوردار نیست و توانایی مقابله با توطئه‌ها را ندارد به مرزهای کشور و استان کرمانشاه حمله کردند و جنایات وحشیانه‌ای را مرتکب شدند که در نهایت با حضور رزمندگان اسلام ناکام ماندند و حدود ۲ هزار از عوامل منافقین در منطقه کشته شد.

نکونام خاطرنشان کرد: اگر چه آن حادثه گذشت، اما مهم این است که منافقین همچنان تحت حمایت آمریکا و اروپا و حکومت‌های مرتجع منطقه از جمله سعودی‌ها قرار دارند و امروز رد پای آنها را در کشته‌سازی‌های خوزستان شاهد هستیم.

‌نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از خطبه‌ها به اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در پنج مرداد اشاره کرد و گفت: این نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی به دستور امام خمینی(ره) اقامه شد تا از این طریق حکم پروردگار در جامعه اسلامی اجرا شود.

نکونام تصریح کرد: اقامه نماز جمعه در طول تاریخ با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است چرا که یک امر حکومتی است و در زمان‌هایی که حکومت طاغوت حاکم بود در روند اقامه آن مانع‌تراشی می‌شد، اما هیچ یک از این موانع باعث نشد تا جایگاه نماز جمعه تضعیف شود.

وی همچنین با تبریک میلاد امام هادی(ع)، زیارت جامعه کبیره را از بزرگترین میراث‌های این امام بزرگوار عنوان کرد و افزود: این زیارت مجرب بوده و برای رفع گرفتاری‌ها بسیار توصیه شده است.

امام جمعه شهرکرد به اجرای طرح تقویت مبانی دینی در شهرکرد نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با توجه به شرایط شیوع کرونا مرحله به مرحله و در فضای باز برگزار می‌شود و امید می‌رود با حضور مردم و علاقه‌مندان، این برنامه تقویت شود.

برچسب‌ها عید سعید غدیرخم چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد عید سعید غدیرخم چهارمحال وبختیاری امام جمعه شهرکرد امام جمعه شهرکرد نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود