Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به این که بیش از ۴۲ سال است که فریضه عبادی و سیاسی نماز جمعه در بیش از ۹۰۰ شهر و شهرستان جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود گفت: قرآن کریم از لفظ بشتابید برای حضور در نماز جمعه استفاده کرده و مسلمانان را از خرید و فروش در زمان این فریضه عبادی و سیاسی منع کرده است که نشان از اهمیت و جایگاه نماز جمعه در دین مبین اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماز جمعه را میراث مهم و ماندگار امام خمینی ره در جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: مدیران و مسئولان نظام اسلامی باید بر حضور مستمر و مداوم در این فریضه عبادی و سیاسی اهمیت داده و از این فرصت برای حل مسائل و مشکلات مردم استقاده کنند.

وی با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت الله الحرام مقابله با استکبار جهانی و همبستگی جوامع اسلامی درذاین موضوع را مهمترین بخش این پیام دانست و خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی مسلمانان در گرو مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار جهانی است و باید همه بر این نکته مهم تاکید داشته باشیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت توجه دولت جدید به مطالبات رهبری در امورات اجرایی کشور تاکید کرد: دولت فعلی تا آخرین لحظه خدمتگزاری در خدمت مردم باشد و دولت منتخب نیز باید به صورت جهادی وارد صحنه شده و افراد شایسته را برای جامه عمل پوشاندن به رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب انتخاب کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به واقعه عظیم غدیر خم، گفت: امام علی ع در این روز بزرگ به عنوان وصی و جانشین پیامبر اسلام معرفی شده اند و غدیر خم به عنوان عید الله الاکبر در دین مبین اسلام معرفی شده است.

وی با بیان این که واقعه غدیر خم نشان دهنده اکمال دین اسلام است افزود: امیر المومنین علی (ع) همواره در برهه‌های مختلف توسط پیامبر اکرم ص مورد تکریم قرار گرفته است و در روز غدیر نیز از جانب خداوند متعال برای جانشینی پیامبر اکرم ص معرفی می‌شود.

حجت الاسلام عبدل رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آذربایجان غربی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به تاکیدات قرآنی برای برگزتری آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه گفت: ائمه جمعه در تمام صحنه‌ها و برهه‌های حساس بعد از انقلاب اسلامی همواره نقش تعیین کننده خود را در دفاع از انقلاب اسلامی ایفا کرده اند و امروز نیز این پایگاه مهم سیاسی و دینی در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

انتهای پیام/ ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه امام جمعه ارومیه آذربایجان غربی سرویس اجتماعی عبادی و سیاسی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، پریسا نجفی معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ساماندهی و شناسه‌دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی در اولویت این اداره کل قرار داشته به نحوی که در اواخر سال گذشته و در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی و شناسه دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، ۱۷۵ شناسه ملی به پایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافت.

نجفی در ادامه تاکید کرد: پایگاه‌هایی که برای انجام امور مالی خود نیاز به شناسه ملی دارند باید اطلاعات خود را به اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه کرده تا پس از بررسی و تأیید مستندات، شناسه ملی به آن‌ها تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اشخاص حقوقی مذکور مکلف‌اند هر گونه تغییر در اطلاعات را ظرف مدت ۲۴ ساعت، به این اداره کل اعلام کنند.

کد خبر 6089853

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد
  • چالش‌های جدی «وعده صادق» برای سامانه تدبیر آمریکا در منطقه
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه در سال گذشته ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • (عکس) روبوسی کاظم صدیقی و وزیر ارشاد در نماز جمعه