Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به نقل از استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس با بیان اینکه ۵ طرح وزارت نیرو در فارس با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح می‌شود، گفت: این طرح‌ها شامل آبرسانی به حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت، اتمام عملیات اجرایی سد هایقر فیروزآباد و افتتاح سه طرح نیروگاه برق مقیاس کوچک جمعا به ظرفیت ۱۹ و سه دهم مگاوات در شهرک صنعتی شیراز و شهرک صنعتی جهرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها جمعا ۶۲۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

استاندار فارس درباره ویژگی‌های سد مخزنی هایقر گفت: این سد به حجم کل مخزن سد معادل ۲۲۷ میلیون متر مکعب در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شرق شهر فیروزآباد فارس در محلی بنام تنگ عرب‌ها یا تنگ هایقر بر روی رودخانه فیروزآباد احداث شده است.

رحیمی افزود: این سد با طول تاج ۲۳۵ متر از نوع سد بتنی غلطکی بوده و هدف از احداث این سد کنترل و ذخیره سازی سیلاب‌ها، تنظیم جریان و ذخیره سازی آب رودخانه قبل از شور شدن و بهره گیری از آن برای شرب، صنعت و کشاورزی و تأمین نیاز آب شرب شهر‌های جنوبی استان فارس و تأمین نیاز آب اراضی پایاب است.

طرح آبرسانی به شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت طرح دیگری است که روز شنبه دوم مردادماه با دستور ویدئو کنفرانس رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس گفت: این طرح شامل انتقال و تصفیه آب از سد رودبال به شهر حاجی آباد است و افزون بر ۳۵ هزار نفر از جمعیت این شهر از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس طرح وزارت نیرو دستور رئیس جمهوری پویش هر هفته الف ب ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده

به گزارش جام جم آنلاین،عبدالرسول پورعباس افزود: با توجه به اینکه تعدادی از داوطلبان در حاجی آباد زیرکوه موفق به حضور در جلسه آزمون سراسری نشدند، آزمون برای این افراد تکرار می‌شود.

وی با عنوان اینکه در سیل اخیر در حاجی اباد زیرکوه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان علی رغم اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران تمام امکانات خودشان را بسیج کردند که داوطلبان به آزمون برسانند اما موفق نشدند افزود:  تا ظرف سه هفته  آینده آزمون مجدد، اختصاصی برای مناطق سیل زده  از داوطلبان اخذ می شود تاحقی ضایع نشود .

رئیس سازمان سنجش کشور گفت: دانش آموزان و والدین مناطق سیل زده همدردی ما را پذیرا باشند و از نگرانی که برایشان ایجاد شد عذر خواهی می کنم.  پور عباس با اشاره به اینکه شرایط را دولت جمهوری اسلامی ایران درک می کند افزود: با هماهنگی که با استاندار ،فرماندار ،نمایندگان مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفت، سه هفته آینده آزمون سراسری کنکور برای دانش اموزان مناطق سیل زده  برگزار می شود. 

دیگر خبرها

  • تولید بانک اطلاعات خلیج فارس در سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • افتتاح مرکز پایش هوشمند انرژی برق در همدان
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • تکرار برگزاری آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد