Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «سیدهادی مصطفوی» روز جمعه با اشاره لزوم ارایه خدمات غیرحضوری بانک ها براساس قانون، افزود:  با توجه به بخشنامه های متعدد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای خرداد ۱۳۹۸ ارائه خدمات غیرحضوری در بانک ها مستلزم استفاده از رمزهای پویا است.
وی اظهار داشت: بنابراین هرگونه استفاده از رمزهای دوم ایستا در تراکنش های غیرضروری ممنوع است چراکه بکارگیری رمز دوم ایستا از مصادیق آسیب پذیری امنیتی خدمات بانکی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دادستان مرکز استان همدان در امور فضای مجازی افزود: در صورت بکارگیری رمز دوم ایستا از سوی بانک ها، این مسئله دارای ضمانت اجرای جبران خسارت مشتریان در موارد تائید مراجع قضایی است، با این وجود به تازگی برخی از بانک های سطح استان از اجرای دستورات قضایی و بخشنامه های بانک مرکزی امتناع می کنند.

مصطفوی تصریح کرد: استدلال بانک ها این است که بخشنامه های مربوطه دلالتی بر اجباری کردن رمز دوم پویا ندارند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که دوری از اجرای بخشنامه ها همچنان سبب آسیب پذیری امنیت خدمات غیرحضوری و ورود خسارت به مشتریان شده و زمینه ساز تشکیل پرونده های متعدد قضایی در دادسرا و پلیس فتای استان می شود.

معاون دادستان مرکز استان همدان ادامه داد: بنابراین در مکاتبه با شورای هماهنگی بانک های استان همدان، مقرر شد ارائه خدمات غیرحضوری بر پایه رمزهای پویا را به همه بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری ابلاغ کنند.

مصطفوی تصریح کرد: همچنین تأکید شده تا اقدامات لازم برای اجرای دستورالعمل الزامات رمزهای پویا در تراکنش های مبتنی بر کارت انجام شود.

وی اظهار کرد: بدیهی است رعایت نکردن بخشنامه های ذکر شده و رفع نکردن آسیب پذیری امنیتی، واجد ضمانت اجرای جبران خسارت مشتریان بوده و در صورت امتناع از اجرای مقررات مطرح شده با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای مرکز استان، مراتب به دادستانی کل کشور برای تعقیب کیفری بالاترین مسئول اعلام خواهد شد.

برچسب‌ها همدان بانکداری الکترونیک دادگستری کل استان همدان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان بانکداری الکترونیک دادگستری کل استان همدان همدان بانکداری الکترونیک دادگستری کل استان همدان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خدمات غیرحضوری رمزهای پویا استان همدان بخشنامه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور

دریافت 30 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مردم همدان حمایت خود از طرح عفاف و حجاب نور توسط فراجا اعلام کردند.

کد خبر 6096588

دیگر خبرها

  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • بانک مرکزی: تورم کاهشی می‌شود | کاهش رشد پایه پولی به ۲۸.۱ درصد
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • «همتی» برای چاپ پول نیست! | آمارهای واقعی از وضعیت پولی کشور
  • بخشنامه اخیر بانک مرکزی پیرامون واردات ابهام دارد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • حمایت مردم همدان از اجرای طرح نور
  • حکم 10 ساله محرومیت هوادار سپاهان؛ رسیدگی قضایی به تخلف در دادسرا
  • راهکار سند تحول برای دستگیری سریع‌تر محکومان متواری چیست؟