Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس ساکی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۵۰۷ هزار هکتار از اراضی  استان زیر پوشش شبکه‌های آبیاری رو باز هستند که  از این میزان ۱۲۶ هزار هکتار تحت پوشش شبکه‌های آبیاری نوین از جمله قطره‌ای و تحت فشار قرار دارند.

او با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار امسال ۴ هزار هکتار از مزارع خوزستان به  شبکه‌های آبیاری نوین مجهز می‌شوند، افزود: کشاورزانی که از شبکه‌های آبیاری نوین استفاده کنند فقط ۱۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت و ۸۵ درصد آن را دولت تقبل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکی وسیع‌تر شدن اراضی زمین با حذف کانال‌های آبیاری، جلوگیری از رویش‌های علف‌های هرز، کاهش در مصرف سوخت و کاهش مصرف آب  را از جمله مزایای استفاده از شبکه‌های آبیاری نوین عنوان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبیاری نوین اراضی کشاورزی جهاد کشاورزی شبکه های آبیاری نوین هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت: این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود: همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد: میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ