Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:50:28 GMT

قایق حامل ۴۵ مهاجر در سواحل جنوب غربی ترکیه غرق شد

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۳۹۶۲

قایق حامل ۴۵ مهاجر در سواحل جنوب غربی ترکیه غرق شد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع ترکیه امروز (جمعه) اعلام کرد که عملیات جستجو و نجات غرق شدگان که در ۲۶۰ کیلومتری سواحل شهر توریستی «کاش» اتفاق افتاده است توسط گارد ساحلی این کشور ادامه دارد. 

در این پیوند، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از منابع خبری در وزارت حمل و نقل و زیرساخت این کشور گزارش داد که یک قایق حامل ۴۵ مهاجر سوری که به سمت ایتالیا در حرکت بودند در سواحل ترکیه غرق شد که ۳۷ نفر از آن‌ها نجات یافتند و عملیات جستجوی هشت نفر از مفقودان این حادثه ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، مرکز هماهنگی جستجو و نجات اداره کل ناوبری دریایی وابسته به وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه عصر پنجشنبه گزارشی مبنی بر غرق شدن یک قایق حامل پناهندگان در جنوب شرقی جزیره کرت یونان دریافت و بلافاصله با اعزام نیرو، کار جستجو و امداد و نجات را آغاز کرد.  

منابع در وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه گفتند که مسئولان یک کشتی تجاری ترکیه‌ای که در محل حادثه بوده است گفته‌اند که سوخت قایق حامل پناهجویان سوری تمام شده بود و به دلیل بدی آب و هوا غرق شده است. 

این منابع خبری اظهار داشتند که کشتی تجاری ترکیه‌ای ۳۱ پناهنده را نجات داده است، در حالی که پنج نفر دیگر آن‌ها توسط یک هلی کوپتر یونانی نجات یافتند. 

بر اساس گزارش آناتولی، دو ناوچه نیروی دریایی ترکیه همراه با یک فروند هواپیما برای جستجوی مفقودان به محل اعزام شده‌اند و با وجود شرایط بد آب و هوایی منطقه، عملیات جستجو همراه با مشارکت چهار کشتی تجاری ادامه دارد. 

ترکیه یکی از از مقصدهای مهاجران غیرقانونی برای ورود به اروپا است و هر ساله هزاران مهاجر غیرقانونی تلاش می‌کنند تا از طریق این کشور خود را به یونان برسانند و از آنجا راهی کشورهای اروپایی شوند. 

بسیاری از مهاجران با قایق‌های ناامن و بدون تجهیزات ایمنی راهی آبهای مدیترانه می‌شوند تا خود را به اروپا برسانند. 

سازمان بین‌المللی مهاجران در ماه مارس اعلام کرد که از سال ۲۰۱۴ بیش از ۲۰ هزار مهاجر در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده‌اند. 

برچسب‌ها مهاجران یونان سوریه آسیای غربی مدیترانه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجران یونان سوریه مهاجران یونان سوریه آسیای غربی مدیترانه ترکیه قایق حامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، یک پهپاد «ام کیو - ۹» به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سواحل یمن سقوط کرد.

پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اعتراف کرد که یک پهپاد «ام‌کیو - ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، جنبش انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

کد خبر 6089412

دیگر خبرها

  • تلاش‌ها برای پیدا شدن جسد فرد غرق شده در نازلوچای ارومیه ادامه دارد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • نجات ده‌ها پناهجو در سواحل مراکش