Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: امسال کلکسیونی از بحران را در استان کرمان تجربه کردیم لذا خواستار کمک جدی تر مدیران ارشد کشوری در حل بحران های طوفان، سیل، خشکسالی، سرمازدگی و ریزگردها در استان هستیم.

دکتر"علی زینی وند" امروز اول مردادماه به همراه نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان کرمان و راور در مجلس، نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس، جمعی از مدیران استان و شهرستان، از مناطق سیل زده بافت بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان بافت، در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان اظهار کرد: امسال کلکسیونی از بحران را در استان کرمان تجربه کردیم لذا خواستار کمک جدی تر مدیران ارشد کشوری در حل بحران های طوفان، سیل، خشکسالی، سرمازدگی و ریزگردها در استان هستیم.

وی عنوان کرد: در سال جاری محصولات پسته، پیاز و برخی از باغات کرمان به دلیل سرمازدگی از بین رفت و ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت به این بخش وارد شد.

زینی وند بیان کرد: وزارت کشور و ستاد بحران در رفع مشکلات‌ کشاورزان استان کرمان کوتاهی نکردند و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان به این مهم اختصاص دادند اما خسارت سرمازدگی در این استان بیش از این میزان اعلام شده لذا ضروری است مسئولان کشور و نمایندگان آن را پیگیری کنند.

وی در ادامه از ساماندهی اسکان خانواده هایی که به شدت از سیل اخیر در استان کرمان آسیب دیده اند لایروبی قنوات، لایروبی و بازگشایی بستر رودخانه ها، مطالعه علت جابه جایی مسیل ها در برخی روستاها را از اولویت های مهم مدیریت بحران اعلام کرد.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه ساخت و سازها و تصرفات غیرمجاز در بستر رودخانه ها با هماهنگی دستگاه قضا و مصوبه شورای تامین در استان جمع آوری می شوند، تصریح کرد: سیل اخیر به کل هستی مردم بافت، زندگی روستایی و کشاورزی مردم خسارت وارد کرده و بسیار متاسف شدیم.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه بیان کرد: در صورتی که پیشگیری را در بحران‌ها برجسته کنیم، بسیاری از این مشکلات را نخواهیم داشت.
زینی وند با بیان اینکه اولویت دولت ابتدا نجات زندگی مردم شهرستان بافت است، گفت: لازم است میزان همه خسارت سیل اخیر و خسارت دیدگان به طور دقیق و کامل شناسایی شود.
وی با اشاره به آسیب منازل مسکونی مردم در پی سیل تصریح کرد: با احداث اردوگاه موافق نیستم زیرا حجم حادثه در این حد نیست و مردم دوست دارند در کنار خانه و زندگی شان اسکان یابند.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه کمک فراگیر با مصوبه استانی به شهرستان بافت ارائه می شود اما اولویت ما منازل مسکونی آسیب دیده از سیل است، افزود: اولویت سریع دیگر ما لایروبی و مرمت قنوات است لذا تجهیزات و امکانات لایروبی آن بررسی و به هر طریقی تامین شود که حداکثر تا ۱۰ روز آینده آب به دست مردم برسد.
زینی وند تصریح کرد: مسئله بعدی رودخانه ها است که با خطری جدی در این بخش مواجه هستیم، این بارندگی ۴۰ میلیمتر بود و در صورت تکرار می‌تواند اثرات مخرب بیشتری به همراه داشته باشد.
استاندار کرمان افزود: باید در این خصوص اعتباری به استان بیاوریم که در نقاط ضروری همچون دهستان کیسکان که مسیل ها پرشدند، ادوات در اختیار آب منطقه ای استان قرار گیرد و سریعتر اقدام به لایروبی شود.
استاندار کرمان با اشاره به پایلوت شدن بافت در زمینه بازگشایی مسیر رودخانه ها عنوان کرد: مداخله ناجوانمردانه در طبیعت انجام شده لذا مطالعاتی در این منطقه باید انجام شود که ما این شهرستان را پایلوت اجرای این طرح قرار دهیم و اعتبارات آن نیز تامین می‌شود.
وی با اشاره به تاثیر خاکبرداری از معدن کوه شاه در سیل اخیر گفت: این معدن در صورتی که طلای خالص هم باشد مجوزی برای برداشت ندارد زیرا در موقعیت خاص زیست محیطی و منابع طبیعی قرار دارد.
استاندار کرمان تصریح کرد: باید مسئله آنتن دهی تلفن همراه مصوب و به ارتباطات ابلاغ شود تا این مشکل در شهرستان های بافت، رابر و ارزوییه نیز رفع شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کرمان استان حادثه خیزی است که دستگاه‌ها در حادثه سیل بافت و دیگر مناطق پای کار بودند و هلال احمر از دستگاه های خوبی بود که سریع برای امدادرسانی در منطقه حضور پیدا کرد.
زینی وند افزود: جمعیت هلال احمر در کشف جانباختگان گلباف رکورد زد سپاه و بسیج در بحران ها و در حادثه سیل اخیر پای کار بودند و همچنین نیروی انتظامی در لحظه اول خدمات خود را ارائه و در این خصوص اطلاع رسانی کرد.
وی بیان داشت: گلایه مردم و خانواده جانباختگان طبیعی است اما نباید در چنین مواردی خدمات بی نظیر نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال رود.

استاندار کرمان افزود: در مدیریت بحران قانون وجود دارد مسئولان و دستگاه ها بر اساس همین قانون عمل کردند و در صحنه حاضر شدند و کاملا در حادثه سیل اخیر شهرستان بافت براساس چارچوب و قانونی عمل کردیم که در همه بحران ها همینگونه است.

گفتنی است: در بازدیدهای امروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، نمایندگان بافت، رابر، ارزوئیه، کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل هلال احمر، بنیاد مسکن، آب منطقه ای، فرماندار و امام جمعه بافت، فرمانده سپاه و تعدادی از مدیران استانی و شهرستان بافت حضور داشتند و از روستاهای کیسکان، برکنان، باغ فخروئیه، تلخه چار و تعدادی دیگر از مناطق سیل زده بازدید به عمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان کرمان سیل کرمان مدیریت بحران سرمازدگی خسارت سیل استاندار کرمان شهرستان بافت استان کرمان رودخانه ها بحران ها سیل اخیر زینی وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از ۴۳ هزار معلم آموزش قریب ۷۵۰ هزار دانش‌آموز استان کرمان در ۳۳ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش را به عهده دارند. - اخبار استانها -

رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته معلم، اظهار داشت: در استان کرمان بیش از 43 هزار همکار فرهنگی داریم که در 33 شهرستان و منطقه آموزش و پرورش استان مشغول فعالیت هستند و آموزش قریب 750 هزار دانش‌آموز استان با دستان توانای این معلمان رقم می‌خورد.

وی بیان کرد: امروز توفیقی نصیب ما شد که در نخستین روز هفته بزرگداشت مقام معلم، معلمان نمونه استان کرمان به همراه مسئولان آموزش و پرورش در کنار همکاران ما از سراسر کشور خدمت مقام معظم رهبری شرف یاب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: امسال از استان قریب هزار نفر در طرح معلم نمونه شرکت کردند که بین این معلمان، 12 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری داریم.

وی به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم در استان کرمان، اشاره کرد و گفت: در این هفته غبارروبی و عطرافشانی گلزارهای شهدا، دیدار با نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان و حضور مسئولان استانی در مدارس را داریم.

رضایی با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان در این هفته، بیان کرد: آیین محوری گرامیداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان استان روز 17 اردیبهشت‌ماه با حضور مسئولان استانی در پردیس دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش میهمان ویژه این مراسم است، افزود: از مسئولان استان خواسته شده که معلمان خود را به ما معرفی کنند که در این مراسم از این معلمان با حضور خود مسئولان تقدیر می‌شود؛ این کار برای اولین بار در کشور انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گوشه‌ای از زحمات معلمان جبران شده است، گفت: البته هنوز تا رسیدن به قله فاصله داریم و امیدار هستیم که مسئولان پیگیری بیشتری برای رفاهیات معلمان داشته باشند.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • صفحه نخست روزنامه‌های امروز استان کرمان ـ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه
  • پیگیری تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان در دستورکار دادستانی کرمان
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • تکمیل بازسازی جاده شهداد - نهبندان زیر ذره بین دادستانی کرمان
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی