Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@14:25:59 GMT

ابتلای عمدی به کرونا برای رو کم کنی

تاریخ انتشار: ۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۰۴۴۳۲

ابتلای عمدی به کرونا برای رو کم کنی

مرد محقق 69 ساله اهل کشور روسیه در حالی یک بار به ویروس کرونا مبتلا شده بود، به دلیل بسیار عجیبی خود را در معرض بیماران آلوده قرار داد و مجدد به ویروس کرونا مبتلا شد!

به گزارش برنا؛ در حالیکه تمام مردم دنیا از ابتلا به ویروس کرونا وحشت دارند هستند افرادی که عمدا خود را به این ویروس مبتلا می کنند. بعد از خبر دانشجویان آمریکایی که برای کسب درآمد از راه فروش پلاسمای خونشان کرونایی می شدند حالا خبر یک مرد روسی منتشر شده است که برای چک کردن مقاومت بدنی اش اقدام به ابتلا به ویروس کرونا کرده است آن هم ماهها بعد از بهبودی از این ویروس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شش ماه پس از ابتلا به ویروس کرونا، یک ویروس شناس و محقق 69 ساله روسی بدون هیچ گونه محافظتی خود را در معرض بیماران آلوده به Covid-19 قرار داد تا ببیند سیستم ایمنی بدن وی چگونه پاسخ خواهد داد.

"الکساندر چپورنوف"، محقق سابق مرکز وکتور ویروس شناسی و بیوتکنولوژی در کلتسووی نووسیبیرسک برای اولین بار Covid-19 را در پایان فوریه 2020 گرفت، درست زمانی که مشغول لذت بردن از تعطیلات خود در یکی از پیست های اسکی فرانسه بود متوجه شد که حالش خوب نیست و به یکباره دمای بدنش افزایش یافت، ساعاتی بعد با تب شدید، درد قفسه سینه و علائم دیگر متوجه شد که بدنش میزبان ویروس کرونا شده است.

سختیهای دوره نقاهت و درمان را پشت سر گذاشت و 6 ماه بعد از بهبودی کامل در تصمیمی عجیب قصد داشت سیستم ایمنی بدن خود را با ابتلای دوباره به کرونا تست کند ولی چرا؟ بحث روکم کنی بود، او قصد داشت به تمام افرادی که در سخت بودن ابتلای مجدد بدن به کرونا تردید داشتند ثابت کند که این چنین نیست و ابتلای به این ویروس بدن فرد مبتلا را از ابتدای مجدد به آن مصون نمیسازد؛ هرچند پیش از این پزشکان نیز این باور را داشتند و بعدها آن را رد کردند و اعلام کردند که این نظریه باطل شده است.

او بعد از مطالعات و تحقیقات به این نتیجه رسیده بود که ابتلای مجدد به این ویروس کرونا میتواند شرایط سخت تری را برای فرد رقم بزند و همین طور هم شد، اوکه بدون رعایت نکات بهداشتی خود را مجددا مبتلا به کرونا کرده بود شرایط بسیار دشوارتری نسبت به دفعه ی اول ابتلا تجربه کرد. دمای بدن بسیار بالا و شرایط وخیم تنفسی که او را راهی بیمارستان کرد و بستری شد تا مدام با دستگاه اکسیژن تحت کنترل تنفسی قرار گیرد.

این بار حس بویایی و چشایی او کامل مورد حمله ی ویروس قرار گرفته بود و وضعیت تنفسی اش بسیار وخیم تر از قبل بود، یعنی آنچه که از آن وحشت داشت اتفاق افتاد و برای او ثابت شد که ابتلای مجدد به این ویروس بسیار دردناک تر و سخت تر خواهد بود.

خوشبختانه، این وضعیت سخت به سرعت سپری شد و پس از دو هفته الکساندر چپورنوف بهبود یافت و ویروس کرونا دیگر در ناحیه حلق یا سایر نمونه ها مشاهده نشد. او بعد از تجربه ی دشواری های ابتلای مجدد به کرونا، از هر طریقی که امکان داشت به مردم جهان این پیام را رساند که ابتلای مجدد چقدر دردناک تر است و رعایت نکات بهداشتی چقدر مهم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد چک ویروس سیستم ایمنی بدن بیوتکنولوژی تعطیلات اسکی درمان سیستم ایمنی بیمارستان جهان کرونا ابتلا به کرونا رو کم کنی ویروس کرونا ابتلای مجدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۰۴۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • مسمویت 70 نفر با قارچ‌های سمی/ استفراغ عمدی اولین راه جلوگیری از مسمومیت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت